- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 27
In theorie klinkt kopen in China geweldig, afgezien van de langere levertijden. Nu heb ik een paar vragen.
- Wat betekent het om een magazijn in Polen of andere landen te hebben?
Laten we zeggen dat ik een gereguleerde stof zoals natriumborohydride of pregabaline wil bestellen op een adres in Polen.
Hoe werkt dat nadat de betaling is voltooid? Verzendt u het product vanuit China naar het genoemde magazijn in Polen en verzendt u het opnieuw naar het adres van de klant in eigen land, of is het product al in Polen en wordt het rechtstreeks naar de klant verzonden? - Wie is verantwoordelijk voor de douane wanneer het pakket de Europese Unie binnenkomt naar het genoemde magazijn? De klant of de verkoper?
- Telt het product bij ontvangst als een levering vanuit China of als een levering vanuit Polen?
- Binnenlandse verzending van Polen naar Polen levert weinig tot geen risico op, maar verzending van China naar Polen wel. Vormt het kopen van een Chinese verkoper geen risico omdat het product vanuit het binnenlandse magazijn wordt verzonden?
- Wie betaalt de eventuele invoerrechten?
- Wat is een binnenlands magazijn precies? Heb je een eigen magazijn in dat land of huur je een ruimte in een openbaar magazijn? Een voorbeeld zoals een foto of adres zou al veel verduidelijken
- Neem bijvoorbeeld whwingroup Jeissychem621. Deze adverteert voor een lokale levering in Polen. Betekent dit dat ik een bestelling kan plaatsen en een binnenlands pakket uit Polen op mijn Poolse adres kan ontvangen zonder enig risico dat het pakket zoekraakt of in beslag wordt genomen en dat alles wat te maken heeft met het importeren vanuit China naar Europa niets met mij te maken heeft? Heb ik het juist?
Ik stel deze vragen om het proces beter te begrijpen voordat ik een bestelling plaats bij een Chinese leverancier. Ik weet dat jullie op elke thread loeren om reclame voor jezelf te maken, dus doe dat hier alsjeblieft ook en hopelijk kunnen jullie alles verduidelijken voor mij en anderen die overwegen om iets uit China te bestellen.