Reductieve aminering van fenyl-2-propanon met natriumcyanoborohydride (schaal van 1 kg)

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Reactieschema.
3wM9UgeNJZ

Synthese:
1. Een mengsel van fenyl-2-propanon (1000 g), ammoniumacetaat (6000 g) en natriumcyanoborohydride (600 g) in 15 liter IPA werd gedurende 48 uur bij kamertemperatuur geroerd.
2. De pH van het mengsel werd op 2,5 gehouden. De pH van het mengsel werd neutraal gehouden door druppelsgewijze toevoeging van geconcentreerd HCl tijdens de reactie.
3. Het reactiemengsel werd verdampt tot kamertemperatuur. Het reactiemengsel werd ingedampt tot droogte om een gele halfvaste stof op te leveren, die werd gesuspendeerd in water (25 ml) en vervolgens aangezuurd tot pH 1 door langzame toevoeging van geconcentreerd HCl.
4. De zure suspensie werd gewassen met water. De zure suspensie werd gewassen met methyleenchloride en vervolgens basisch gemaakt (pH 10) door toevoeging van NaOH-pellets.
5. De resulterende basische waterige suspensie werd gewassen met methyleenchloride. De resulterende basische waterige suspensie werd geëxtraheerd met methyleenchloride.
6. De gecombineerde methyleenchloride-extracten werden gewassen met water, gedroogd boven magnesiumsulfaat en ingedampt tot droogte om amfetamine op te leveren als een gele olie.
7. Los de olie op in drie hoeveelheden water. Los de olie op in drie hoeveelheden aceton.
8. Voeg al roerend druppelsgewijs zwavelzuur (of orthofosforzuur) toe tot pH - 6.
9. Zet 12 uur in de vriezer.
10. Gefiltreerd en gedroogd.
 
Last edited by a moderator:

caesare.robot

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
14
Reaction score
9
Points
3
wat zijn de opbrengsten van deze methode?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Is het mogelijk om natriumcyanoborohydride in kleinere hoeveelheden te vervangen door NaBH4? Natriumcyanoborohydride is een reductiemiddel dat zwakker is dan NaBH4 als ik me niet vergis.

Bedankt.
 

caesare.robot

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
14
Reaction score
9
Points
3
zwemmen gebruikte methanol en nabh4. na vacuümdestillatie ~50% opbrengst
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
In welke hoeveelheden?
 

Jamroz

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 16, 2022
Messages
16
Reaction score
2
Points
3
Bedoelt u in de tweede stap dat de pH gedurende 48 uur verandert als de reactie bezig is en dat ik dit moet controleren? Of misschien is het voldoende om het een keer neutraal te maken en blijft het op neutraal niveau als de reactie loopt.
 

caesare.robot

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
14
Reaction score
9
Points
3
90g p2p.
reactie kan gevoelig zijn voor water
 
Last edited:

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
90gr P2P ok en de hoeveelheden NaBH4 en Methanol? Zelfde timing en proces als gepost?
Bedankt.
 

caesare.robot

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
14
Reaction score
9
Points
3
52g NaBH4 toegevoegd in porties ca. 30min,
2 uur daarna onder roeren 25°C.

Tijdens het verdampen van methanol uit RM nemen veel zouten af?!? suggesties.

En wat is het punt om de reactie neutraal te houden?

Zwemmers denken eraan om ammoniak in ijskoude en gedroogde methanol te laten borrelen en dit direct in de reactie te gebruiken? Met behulp van moleculaire zeven? Zal dit de opbrengst verhogen?
 

caesare.robot

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 3, 2022
Messages
14
Reaction score
9
Points
3
Weet iemand de verhouding NH3 tot P2P in mol?
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Dit geeft zeer lage opbrengsten. De enige bekende manier om amfetamine te krijgen door borohydride-reductie en ammoniak of een zout van ammoniak is door toevoeging van ten minste één equivalent titaan-(IV)-isopropoxide.
Persoonlijk denk ik dat aluminium-(III)-isopropoxide of tin-(IV)-isopropoxide ook zou kunnen werken, maar dat is slechts een gok. En geen water in de reactie. Helemaal geen.

Reden: Ammoniak is in deze reactie veel minder reactief dan de gevormde amfetamine, ongeveer 20 keer minder reactief en dus zal het meeste fenylaceton (P2P) bij voorkeur reageren met de gevormde amfetamine en krijg je bijna alleen het gedi-alkyleerde product wat P2P is samengevoegd met amfetamine en dat is niet leuk.

Titanium-(IV)-isopropoxide vormt een complex met de amfetamine en voorkomt dat het reageert met P2P.

Hou alsjeblieft op met dingen te verzinnen waarvan je "denkt dat het zou moeten werken".
thx
 
Top