De juiste manier is om de pijp af te sluiten en een vlamterugslagbeveiliging op het uiteinde te plaatsen.
maar een slang/leiding naar buiten zou voldoende moeten zijn, zolang er geen waterstof wordt opgevangen.
Waterstof is lichter dan lucht. Denk aan een heliumballon. Iedereen heeft wel eens ervaring met het verliezen van een heliumballon.
Denk aan 3 seconden nadat je de ballon hebt losgelaten.
Waar is de ballon nu?
Ben je in staat om de ballon terug te pakken?
Is de ballon een gevaar voor explosies? Hoe snel verliet het je omgeving.
Het pad naar de hemel zou het beste ongehinderd zijn.
Laat het zich niet ophopen in de kamer waar je werkt.
De meeste reacties zijn niet geschikt om een gesloten systeem te hebben om drukopbouw/explosies te voorkomen.
Tenzij je een drukbom maakt waarbij je drukvaten hebt.
Ik zou geen ballon gebruiken... Slangen of pijpen gebruiken... Die kleine druk betekent dat je dikke wanden nodig hebt.
Maar als je afzuigkap groot is, leid je alleen de gasstroom.
Als de afzuiging van de keukenventilator rechtstreeks naar buiten gaat, is dat ook goed.
Sommige badkamers sturen de lucht alleen het dak in, maar tenzij u naar het dak gaat voor een cigerrettte, moet het goed gaan.
Ventilatoren hoeven niet eens aan te staan. Als het naar buiten leidt... Gewoon de slang een stukje omhoog laten lopen... Of naar buiten waar hij recht omhoog kan. Waterstof heeft volgens mij geen geur... ik kan het mis hebben...
Als er veel waterstof wordt geproduceerd, kan het wat vloeibaar oplosmiddel met zich meedragen. Het verdampt. Als dat ruikt, moet je aanpassingen maken om rekening te houden met de grote schaal.
Ik stel voor dat je alles test om te weten waar je mee te maken hebt.
Kleinere reacties maken de problemen kleiner. Dan kun je beslissen wat je echt nodig hebt.
Waterstof is buiten heel veilig zolang er geen ontstekingsbron is.
www.osha.gov
Het zijn de gassen die naar beneden gaan en blijven hangen waar je je zorgen over moet maken omdat je niet eens weet dat ze er zijn.
Als het stinkt na een kleine test. Dan moet u het gas verwijderen.
Hier is een video van iemand die een waterasporator gebruikt om het gas te wassen. Je moet het deksel sluiten... En een pijp vanaf het deksel zodat je de waterstof nog steeds naar buiten kunt leiden.
Blijf veilig