Boodschappenlijst homelab voor noob

1019er

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
88
Reaction score
46
Points
18
Ik heb gekeken op amazon en ik wil de lijst met laboratoriumproducten die ik heb gevonden voor verschillende doeleinden delen.

Geef me gerust advies over de apparatuur die ik wil kopen.

Mijn plan is om het klein en kosteneffectief te houden.


1.Destillatiekit
(vevor 1000ml destilleerkit) met of zonder verwarmingselement?

2. Bekerglas, extra slangen, leidingen

3. Trechter, reageerbuizen, pipet, spatel, ventilatoren, emmer, filterspoelflessen, ph-testkit, klemmen, gereedschap.

4. Veiligheidsuitrusting (masker, handschoenen etc.)

5. Vacuümpomp + kamer

6. Magneetroerder met verwarming: Onilab 280°

7. Waterpomp.

Alvast bedankt
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Als je bent zoals ik, blijf je maar doorgaan. Er zijn hier mensen die geen enkel stuk glas hebben. Er zijn mensen met elk stukje dat je je maar kunt voorstellen. Ik ben begonnen waar jij begint en heb er tot nu toe aan toegevoegd;
1. 1. Een koude sifon of je pomp loopt vol water. Er gaan ook andere dingen dood.
2. Een Claisen adapter. Ik heb hem gekocht omdat mijn rm tegen de condensor stootte, maar het is handig om 2 poorten in je kookkolf te hebben, voor een trechter of een gasinjector.
3. 3-halskolf, reageren, refluxen en destilleren zonder afbreken
4. Allihn condensor voor reflux
5. Een droogbuis voor verschillende redenen
Calciumchloride, magnesiumsulfaat moleculaire zeef andere droogmiddelen
6.5. Kristallisatiepannen, ik heb verschillende Pyrex taartpannen. Daar $3/PC of zoiets
Extra kek klemmen ze breken of raken kwijt
Eigenlijk nummer 1.Een Buckner trechter voor echt. Die moet je hebben. Ik stel voor eentje met de vacuümpoort op de trechter, zodat je elke kolf kunt gebruiken.

Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb nog een paar andere dingen die ik niet heb genoemd, erlenmeyers met platte bodem, reageerbuizen. Klemmen vacuümvet
 

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18
Bekers, je kunt er nooit genoeg hebben, en 2 aparte trechters.
 

1019er

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
88
Reaction score
46
Points
18
Bedankt voor de tips, enig advies voor een goedkope magneetroerder met verwarmingsplaat?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Doe jezelf een plezier en koop een vevor overhead roerder voor 60E en combineer deze met een gloeikousje en/of een kookplaat die gebruikt kan worden als vloeistofbad.
Als je in Europa bent, raad ik je aan Vevor glaswerk te vermijden, ze hebben een eigen verbinding, ik kan je een paar verkopers van massief glas aanraden. Als je van plan bent dit op lange termijn te doen, kun je het net zo goed future proof maken.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Die Vevor 32st distillatiekits die je op ebay kunt kopen zijn een koopje en IMHO een goede glazen reflux/distillatiekit en een vacuümpomp + buchner zijn essentieel. Je wilt ook een magnetische roerkookplaat met goede temperatuurregeling en een goedkope dompelbare aquariumpomp voor je condensors.

Standaard veiligheidsuitrusting, volgelaatsmasker, laboratoriumjas, handschoenen.

Dat is je basisuitrusting, afgezien van kleine dingen zoals spatels, glasstaafjes, filterpapier enz. Al het andere hangt echt af van wat je doet. Het heeft geen zin om soxhletextractors of gaswasflessen te kopen tenzij je iets doet waarvoor dat nodig is, maar je zult altijd wel op een bepaald moment gaan destilleren.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Bedankt voor het noemen van de 32-delige kit! Lijkt te mooi om waar te zijn. Ik heb er een onderweg. Dit zal hetzelfde doel dienen voor destillatie en refluxen? Je zou een buchner moeten kunnen improviseren met een glassnijder en wat afval. Dompelpompen zijn gemakkelijk genoeg te krijgen.
Dan blijven er nog een roerkookplaat en vacuümpomp over die voor > $200 te koop zouden moeten zijn.
Dus echt, ongeveer $300 en nu gaan we koken. Nogmaals bedankt.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Ja, ik gebruik meestal de Allihn condensor voor reflux of je kunt de Vigreux gebruiken voor sommige toepassingen. De Liebig en Graham condensors voor destillatie. Aangezien dit waarschijnlijk nieuw voor je is, zijn deze PDF's essentieel leesvoer voor een beginner.
 

Attachments

  • TXLfW6jnqd.pdf
    135.1 KB · Views: 557
  • oMBubD7vxf.pdf
    114.1 KB · Views: 524
  • mX2Yc0LGFH.pdf
    4.3 MB · Views: 472
  • Oo7KsvU5qL.pdf
    906.7 KB · Views: 470
  • EQxL4uVaJ2.pdf
    4.8 MB · Views: 492

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18
De apparatuur van Vevor is eigenlijk heel goed voor die prijs. Ik heb die destillatiekit, die heeft geen slag overgeslagen.

https://m.vevor.com/magnetic-stirrer-c_11062/vevor-magnetic-stirrer-hot-plate-digital-hotplate-stirrer-2000-rpm-2l-w-stand-p_010493051894

En

https://m.vevor.com/magnetic-stirrer-c_11062/1000ml-lab-electric-heating-mantle-sleeves-magnetic-stirrer-500w-thermost-heater-p_010322605939

Met al de rest die je hebt genoemd is een goede starter. De rest kun je naar behoefte aanschaffen. Veel succes.
 

1019er

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
88
Reaction score
46
Points
18
Ik heb een kleine update voor mijn komende thuislab.
Dus nu zijn de buchler trechter en kolf aangekomen en klaar voor gebruik met gebleekt fiterpapier.
Ik heb al een ander bekerglas en magnetische roerstaafjes.
Ik heb al latex handschoenen van de schoonmaakafdeling.

Ik denk dat de volgende grote stap de vevor extractiekit + het verwarmings- en roerelement en de vacuümkamer wordt.

Daarnaast denk ik dat ik nog wat bekers en veiligheidsuitrusting nodig heb om de 4mmc-productie te starten.
 

1019er

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
88
Reaction score
46
Points
18
Dus ik ben een beetje in de war over welke apparatuur ik nu moet aanschaffen voor 4mmc-synthese?

Eerst dacht ik dat ik de extractiekit nodig had, maar ik heb ook gezien dat ik de methylamine- en tolueen-synthese alleen met plastic pods kon doen. Ik heb ook een normale kookplaat.

Dus wat raadt u aan als volgende stap? Zijn een paar plastic pods en maatbekers plus een goed gasmasker genoeg?

Groetjes
 

1019er

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
88
Reaction score
46
Points
18
Amazon boodschappenlijstje:

1. labglass
https://www.amazon.de/VEVOR-Laborat...fix=laborglas+vevor,aps,138&sr=8-3&th=1&psc=1

2. Vacuümpomp
https://www.amazon.de/VEVOR-Vakuump...1702215042&sprefix=vevor+vakuu,aps,177&sr=8-5

3. Verwarming, magneetroerder
https://www.amazon.de/VEVOR-Heizman...=vevor+labot+heizmantel+1000ml,aps,200&sr=8-1


4. Veiligheidsuitrusting
https://www.amazon.de/Gefahrgutkoff...A==&sprefix=gefahrgutkoffer+73,aps,184&sr=8-1

Labglas houder
https://www.amazon.de/VEVOR-Unterst...09-91f2-78a2619bce37&pd_rd_i=B093F7BWDX&psc=1

Totaalbedrag: 487, 95 €

vertel me eens wat je van mijn boodschappenlijstje vindt.

Ik wil eerst 3 en 4 mmc produceren.

als het goedkoper kan laat het me dan weten want het is een investering van rond de 1000€ om te beginnen, wat voor mij geen klein bedrag is!
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
Ik koop Vevor het liefst op hun Poolse website vevor.pl in PLN. Grappig, maar het is wat goedkoper dan op eur.vevor.com in EUR.
 

1019er

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
88
Reaction score
46
Points
18
Ik heb mensen gezien die 4mmc alleen in plastic containers produceren, dus ik weet niet zeker of het laboratoriumglas echt nodig is, behalve voor het drogen van aceton.
 

kpach

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 26, 2023
Messages
60
Reaction score
36
Points
18
Veel succes met je productie en bedankt voor het delen van je onderzoek/apparatuur!
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Hey @1019er heb je ooit een kat gemaakt? Hoe is het gelukt?
 

1019er

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
88
Reaction score
46
Points
18
Helaas niet, maar al snel kreeg ik het geld voor de labapparatuur. Naar mijn mening heeft het geen zin om het gedeeltelijk te kopen.
 
View previous replies…

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Er bestaat geen complete kit. Ik heb nog nooit een kit gezien met een koude val. Er kunnen 4 condensors in zitten, maar geen koude sifon. Ik heb ook nog nooit een druktrechter in een kit gezien. Aangezien je hem nog niet gekocht hebt, laten we je even op weg helpen. Koop geen mantel, die is alleen geschikt voor 1 maat kolf. Een plaat is geschikt voor alle bekers erlymeyers. Een plaat is veelzijdiger. Ik heb nog nooit een kit gezien met een waterpomp. Je kunt destilleren zonder vacuüm, maar niet zonder waterpomp. De slangen in die kits zijn troep. Ze leiden water naar je condensors maar ze bezwijken onder vacuüm.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Frit steunt je. 💪
Voor heimelijke doeleinden kan het beter zijn om alles in stukjes en beetjes aan te schaffen.
Als je toch besluit om een verwarmingsmantel aan te schaffen, kun je het beste een grotere kopen en dan kun je er kleinere kolven in gebruiken door een zandbad te gebruiken?
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
Ik dacht niet alleen aan glaswerk, ik zie niet zoveel risico in het kopen van glaswerk. Het is de gedachte om alles wat nodig is voor een synthese in één keer te kopen, met dezelfde methode, op hetzelfde adres, enz. Ik wil niet overdreven paranoïde overkomen, ik ben waarschijnlijk een van de domste en roekeloosste. Gewoon een suggestie en een herinnering, wees voorzichtig, blijf veilig.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Je zou schijten als je wist wat er door mijn deuren kwam en er weer uit. Ik verspreid dingen tussen lokale plaatsen en online, maar samen op mijn stoep zitten is een radicaal product geweest.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Nevrrmind, ik heb niet goed naar deze dinosaurus gekeken en dacht dat het een kip was. Ik heb al lang geleden commentaar gegeven. Ik heb al die troep echter op mijn verlanglijstje staan👍
 
Top