Moeten we Telegram blijven gebruiken?

HewHiSt

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 19, 2024
Messages
46
Reaction score
28
Points
18
FaRur4jkiP

Pavel Durov, Frans-Russische (Franse nationaliteit in 2021) miljardair en CEO van Telegram werd afgelopen zaterdag gearresteerd op de luchthaven Le Bourget en woensdagavond aangeklaagd, na 4 dagen in hechtenis (politiebewaring) te hebben doorgebracht.

en.wikipedia.org

De Franse justitie beschuldigt Pavel Durov ervan niet te hebben opgetreden tegen de verspreiding van criminele inhoud op zijn applicatie, wat hem zware sancties zou kunnen kosten
(In totaal heeft het gerechtelijk onderzoek dat op 8 juli tegen hem werd geopend betrekking op twaalf overtredingen)

Bron: Parijse officier van justitie, Laure Beccuau

Wetende dat hij Rusland ontvluchtte om de privacy van zijn gebruikers te beschermen door te weigeren de FSB toegang te geven tot onze informatie



De oprichter van Telegram werd vrijgelaten en is onderworpen aan zware gerechtelijke controle,
die voorziet in de verplichting om een borgtocht van 5 miljoen euro of ongeveer 5,5 miljoen dollar te betalen en zich twee keer per week op het politiebureau te melden, en een verbod om het Franse grondgebied te verlaten.

Bron: Parijse officier van justitie, Laure Beccuau


Pavel Durov riskeert tot tien jaar gevangenisstraf.
De advocaat van de miljonair, David-Olivier Kaminski, zei dat:

"het volkomen absurd is om te denken dat het hoofd van een sociaal netwerk betrokken zou kunnen zijn bij criminele handelingen die hem niet aangaan, noch direct, noch indirect"

Na de arrestatie van de heer Durov zei het bedrijf, dat gevestigd is in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten, dat het zich houdt aan de wetten van de EU en dat "het niet mogelijk is dat het hoofd van een sociaal netwerk betrokken is bij criminele handelingen die hem niet aangaan, noch direct, noch indirect". Het is absurd om te beweren dat een platform of de eigenaar ervan verantwoordelijk is voor misbruik van dat platform.

Bovendien loopt er tegen Pavel Durov een onderzoek wegens "ernstig geweld" tegen een van zijn kinderen, de jongste (klacht ingediend door zijn vrouw in Zwitserland) .



Internationale reacties :


Elon Musk reageerde door #FreePavel aan te maken alvorens een nieuw bericht te publiceren met de tekst

"Liberté, Liberté! Liberté?"

(Liberté = Vrijheid)


"De arrestatie van Pavel Durov is een aanval op de mensenrechten om te communiceren"

klokkenluider Edward Snowden haalde verder uit naar

"Ik ben verrast en diep bedroefd dat Emmanuel Macron zich heeft verlaagd tot het nemen van gijzelaars om toegang te krijgen tot privécommunicatie. Dit is niet alleen vernederend voor Frankrijk, maar voor de hele wereld"


Dmitry Peskov, de woordvoerder van het Russische voorzitterschap, zei dinsdag dat :

"de beschuldigingen zeer ernstig zijn en even solide bewijs vereisen"

waarin hij een " poging tot intimidatie" aan de kaak stelt.



Bron : France Bleu


Laatste nieuws :


"Telegram CEO, Pavel Durov, heeft zaterdagavond gevraagd om de Franse miljardair Xavier Niel op de hoogte te brengen van zijn detentie, heeft BFMTV vernomen, informatie van AFP bevestigend. Dit is het eerste telefoontje dat de Telegram CEO pleegde, maar het is niet bekend of hij erin slaagde de Free CEO aan de telefoon te spreken. Gecontacteerd door AFP, heeft de entourage van Xavier Niel nog niet gereageerd."

NwjArikCuK



"De oprichter van Iliad is een van de grote bazen dicht bij president Emmanuel Macron. Volgens een andere bron dicht bij de zaak, noemde Pavel Durov tijdens zijn politiehechtenis zijn banden met het staatshoofd in het bijzonder. De twee mannen hadden in 2018 samen geluncht. Om redenen die de autoriteiten nooit wilden communiceren" (BFMTV)


en.wikipedia.org
 

echelon

Buying through escrow
New seller
Language
🇺🇸
Joined
Jul 26, 2024
Messages
11
Reaction score
9
Points
3
Als de Franse overheid toegang krijgt tot deze gegevens, zal dat vooral gevolgen hebben voor minderjarige overtreders die niet anoniem zijn en die mogelijk gevolgen ondervinden van hun eigen slechte beslissingen.

De Chinese Communistische Partij heeft daarentegen toegang tot enorme hoeveelheden wereldwijde gegevens, maar toch lijkt deze kwestie tegenwoordig weinig aandacht te krijgen.

Je kunt Telegram nog steeds gebruiken, maar het is belangrijk om waakzaam te blijven over je privacy. :)

Als je geïnteresseerd bent in dit onderwerp, heb ik een maand geleden een thread gedeeld over het algoritme van Telegram.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
503
Reaction score
236
Points
43
Ik denk dat het een gebied is waar ik op dit moment super huiverig voor zou zijn.... Ik zie er iets groots mee gebeuren
 

DontGetUp

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 27, 2024
Messages
3
Reaction score
1
Points
1
Je moet Telegram nooit gaan gebruiken voor illegale activiteiten
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
503
Reaction score
236
Points
43
Ik ben het ermee eens dat Telegram niet ideaal is voor goede OPSEC. Het kan worden gedaan, maar zelfs dan zijn er overal oplichters.
 
Top