Amfetamine kan worden geoxideerd tot N-hydroxyamfetamine, wat twee keer zo krachtig zou zijn. Mijn eigen onderzoek bevestigt een hogere activiteit en het lijkt veel minder vaatvernauwend, minder belastend voor de pomp en geen speed dick te zijn. Het is ook niet illegaal.
Klinkt te mooi om waar te zijn? Nou, er zijn een paar problemen, voornamelijk dat N-hydroxyamfetamine ZEER instabiel is en het oxideert terug naar het oxime in aanwezigheid van water, bij een te hoge ph en bij een te lage ph en met bepaalde veelgebruikte oplosmiddelen en in aanwezigheid van sporen van overgangsmetalen ontleedt het gewoon.
De verwante methyleen-dioxyverbinding, N-Hydroxy-MDA is echter vrij stabiel. En verboden.
Ik was ooit in staat om N-Hydroxyamfetamine te maken, met nog steeds een goede hoeveelheid normaal amfetamine (te oordelen naar TLC) en ik ben er erg dol op. Mijn volgende poging om meer te maken leverde niets op, ondanks dat ik dezelfde methode gebruikte, alleen opgeschaald. Een totale ramp. Geen idee waarom. Ik zal de volgende keer een andere aanpak proberen, maar ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet de volgende hit op de markt gaat worden, want dit spul is net zo onstabiel en neurotischer dan een Russische vriendin, het vervliegt zelfs als HCl-zout in dagen als het niet gekoeld wordt bewaard, beter bevroren.
Of je reduceert de amfetamine tot methamfetamine. Dit kan op andere manieren makkelijker worden gemaakt, maar je vroeg erom.