Synthese van amfetaminesulfaat door P2NP-reductie

crackson

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 21, 2023
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
1. bereid 12 g aluminiumfolie voor en snijd het in stukjes van ongeveer 1 cm

2. waterige oplossing van natriumhydroxide in water in de verhouding 1:2 oplossing, nu om het probleem op te lossen afkoelen tot kamertemperatuur

3. Giet 10g P2NP in het bekerglas en voeg 100ml warme isopropylalcohol (IPA) toe en vervolgens 50ml ijsazijn 99,8% zodat de reactie in een zure omgeving plaatsvindt
4. Giet stukjes aluminiumfolie in de erlenmeyer en giet er 1 liter water bij, voeg dan 0,1 g kwiknitraat II toe en laat staan tot de amalganisatie voltooid is.
5. Bereid tijdens het amalgameren een vat met ijswater of ijs voor.
In het volgende stadium zal het nodig zijn om de temperatuur te controleren!!!
6. Spoel nu het aluminium amalgaam in de erlenmeyer met 2l water.
7. Voeg een oplossing van p2np in een oplossing van isopropylalcohol en azijnzuur toe aan de aluminium amalgant!!! Voeg toe in kleine porties!!!
Op dit punt vindt een exotherme reactie plaats, waarbij veel warmte vrijkomt. Het is jouw taak om de temperatuur onder controle te houden zodat deze niet hoger wordt dan 60°C.
Wanneer je de volledige p2np-oplossing erbij giet en de reactie minder dynamisch is, laat je de oplossing ongeveer 30 minuten in de kolf staan.
8. Maak een bekerglas en een zeef klaar
Giet de oplossing uit de erlenmeyer in het bekerglas door een zeef om al het ongelezen aluminium te verwijderen en voeg dan de eerder bereide natriumhydroxideoplossing toe aan het bekerglas. Op dit punt zullen zich 2 lagen vormen. Wacht ongeveer 30 minuten tot de lagen volledig gescheiden zijn.
9.vang de bovenste laag op in een apart bekerglas en laat de oplossing afkoelen.
10. maak een mengsel van 2 ml zwavelzuur VI (H2SO4) 98% en 20 ml aceton, meng goed.
11. Voeg geleidelijk de zuur- en acetonoplossing toe aan het bekerglas met amfetamineolie!!! controleer zorgvuldig de pH!!! PH mag niet lager zijn dan 6-6
12. Wanneer de pH 6,6 is, zul je merken dat de oplossing volledig wit is geworden en dik - amfetaminesulfaat!
13. Maak een dik weefsel en giet de oplossing erdoorheen, spoel het daarna met aceton en pers het.
14. Je hebt amfetaminesulfaat gekregen, nu moet je het laten drogen.
Ik denk dat ik geholpen heb😁
 

Attachments

  • rxKzdU6feZ.mp4
    510.2 KB · Views: 131
  • ICEsQleBV1.jpeg
    ICEsQleBV1.jpeg
    895.7 KB · Views: 146
  • JPvh9248NI.mp4
    2 MB · Views: 0
  • TeIGnoZ7yL.jpeg
    TeIGnoZ7yL.jpeg
    629.5 KB · Views: 144
  • m9FyVx5oeE.mp4
    868.8 KB · Views: 0

crackson

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 21, 2023
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Als je iets niet begrijpt, schrijf dan 🧪Ik zal proberen te helpen.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Het zuur is niet nodig. Koffiemolen aluminiumfolie is beter. Als je beide dingen doet, krijg je een beter controleerbare reactie. Was je folie ook van tevoren en leg het in een 2% nao-oplossing tot het net begint te borrelen en was het dan opnieuw voor de amalgaambereiding. Dit zorgt voor een beter amalgaam in veel minder tijd.
 

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2023
Messages
182
Reaction score
21
Points
18
Hoeveel gram natriumhydroxide en hoeveel ml water worden gebruikt in deze reactie?
 
Top