Synthese van Clonazolam (laboratoriumopstelling nodig)

Wouldlive

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 11, 2022
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Hallo Ik ben op zoek naar een synthese voor Clonazolam en de labbenodigdheden om dit te doen. Als iemand me de weg kan wijzen of me op weg kan helpen, zou ik eeuwig dankbaar zijn. Ik heb hierover nog geen discussie gezien.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
BEWERKT VANWEGE ONJUISTE INFORMATIE IN DE OORSPRONKELIJKE POST:

Hier is een patent voor de productie van soortgelijke verbindingen. Hoewel het niet precies een beschrijving is van de synthese van clonazelam, dient het om de complexiteit van de reactie te illustreren: https://patents.google.com/patent/EP0072029B1/en
Om te beginnen heb je de precursoren 2-amino-5-chloor-2'-fluorbenzofenon en natriumboorhydride nodig, en vanaf dat punt is het een lange en ingewikkelde synthese. Niet echt clandestien spul.

"
  • Aan een oplossing van 124,8 g 2-amino-5-chloor-2'-fluorbenzofenon in 1,1 l ethanol wordt een oplossing van 18,5 g natriumborohydride in 125 ml water bij 20 tot 25 ° binnen 20 minuten gedruppeld. Het reactiemengsel wordt nog 16 uur geroerd. Vervolgens wordt 250 ml methanol toegevoegd en wordt het mengsel gedurende 15 minuten onder reflux aan de kook gebracht. Na verdamping van het organische oplosmiddel wordt het residu verdund met water, waarna het wordt aangezuurd met zoutzuur en geëxtraheerd met ethylacetaat. De ethylacetaatoplossingen worden gewassen, gedroogd, geconcentreerd tot 100 ml in vacuo en vervolgens gemengd met 300 ml petroleumether. Kristallijn 2-amino-5-chloor-2'-fluorbenzhydrol met smeltpunt 97-99 ° is verkregen.
  • b) 100 g 2-amino-5-chloor-2'-fluorbenzhydrol, 45,6 g 3-mercaptopropionzuur en 200 ml 6N zoutzuur worden samen geroerd bij 100 ° gedurende 1,5 uur. Nadat het reactiemengsel is afgekoeld, worden de neergeslagen kristallen afgefiltreerd en gewassen met 6N zoutzuur. 3 - [(2-Amino-5-chloorfenyl) (2-fluorfenyl) methylthio] propionzuurhydrochloride met smeltpunt 139-141 ° is verkregen.
  • c) 140 g 3-[2-amino-5-chloorfenyl) (2-fluorfenyl) methylthio]propionzuurhydrochloride wordt gesuspendeerd in 1,4 l methyleenchloride. De suspensie wordt afgekoeld tot 0 °. Bij deze temperatuur werd eerst 104 ml triethylamine toegevoegd, waarna binnen 45 minuten druppelsgewijs een oplossing van 37,1 ml ethylchloroformaat in 150 ml methyleenchloride werd toegevoegd. Vervolgens is het mengsel 3 uur bij kamertemperatuur geroerd. Het reactiemengsel wordt gefiltreerd. Het filtraat wordt verschillende keren gewassen met verdund zwavelzuur en vervolgens met water, gedroogd en ingedampt. Het residu wordt opgelost in hete tolueen en de onoplosbare fractie wordt afgefiltreerd. Het filtraat wordt sterk geconcentreerd en petroleumether wordt toegevoegd. 8-Chloor-6- (2-fluorfenyl) -1,3,4,6-tetrahydro-2H-5,1-benzothiazocin-2-on kristalliseert van het smeltpunt 222 °.
  • d) 65 g van 8-chloor-6-(2-fluorfenyl) -1,3,4,6-tetrahydro-2H-5,1-benzothiazocin-2-on worden opgelost in 1,95 l chloroform. Een oplossing van 83,2 g m-chlooroperbenzoëzuur in 520 ml chloroform wordt in de loop van 40 minuten druppelsgewijs en onder koeling toegevoegd. De temperatuur wordt tussen 20 en 22 ° gehouden. Het mengsel wordt nog 90 minuten bij kamertemperatuur geroerd en vervolgens wordt de reactieoplossing door 800 g aluminiumoxide gefiltreerd (activiteitsniveau I). De met 2 l chloroform geëlueerde stof wordt geherkristalliseerd uit methanol/ tolueen. 8-Chloor-6- (2-fluorfenyl) -1,3,4,6-tetrahydro-2-oxo-2H-5,1-benzothiazocine-5,5-dioxide met een smeltpunt van ongeveer 265 ° (ontleding) wordt verkregen. .
  • e) 67,0 g van 8-chloor-6- (2-fluorfenyl) -1,3,4,6-tetrahydro-2-oxo-2H-5,1-benzothiazocine-5,5-dioxide worden gemengd in een mengsel van 670 ml tetrachloorkoolstof, 670 ml t-butanol en 31,5 ml water gesuspendeerd. De suspensie wordt voorverwarmd tot 35 °. Dan vier porties van 51,5 g kaliumt-butoxide snel worden toegevoegd tijdens het koelen (reactietemperatuur is 45-50 °). Het mengsel wordt nog 35 minuten geroerd, waarbij de temperatuur daalt tot ongeveer 35 °. Het reactiemengsel wordt op ijs gegoten en geëxtraheerd met methyleenchloride. De organische fase wordt verdampt en het residu wordt geroerd met ether. Het kristallijne product wordt afgefiltreerd. Er wordt 7-chloor-5-(2-fluorfenyl) -1,3-dihydro-2H-1-benzazepin-2-on verkregen met een smeltpunt van 214-215 °.
  • f) 20,2 g van 7-chloor-5-(2-fluorfenyl) -1,3-dihydro-2H-1-benzazepin-2-on worden opgelost in 110 ml hexamethylfosforzure triamide en gemengd met 13,8 g van 2,4-bis - (4-methoxyfenyl) -1,3,2,4-dithiadifosfaat-2,4-disulfide toegevoegd. Het mengsel wordt verwarmd tot 100 ° gedurende 1 uur, weer afgekoeld tot kamertemperatuur en het reactiemengsel wordt gegoten in 2,2 l water. Het mengsel wordt driemaal geëxtraheerd met ethylacetaat en de organische extracten worden gewassen met water, natriumwaterstofcarbonaatoplossing en verzadigde natriumchlorideoplossing. De ethylacetaatoplossingen worden ingedampt en het residu wordt gechromatografeerd op 400 g silicagel. Elutie met tolueen en tolueen / chloroform (19: 1) en herkristallisatie van de verkregen stof uit diisopropylether geeft 7-chloor-5- (2-fluorfenyl) -1,3-dihydro-2H-1-benzazepine-2-thione van Smeltpunt 179-181 °.
  • g) 3,9 g 7-chloor-5-(2-fluorfenyl) -1,3-dihydro-2H-1-benzazepine-2-thion en 4,5 g azijnzuur hydrazide worden in 60 ml n-butanol gedurende 16 uur Reflux verwarmd tot koken. De oplossing wordt vervolgens in vacuüm ingedampt en het residu wordt verdeeld tussen chloroform en water. De chloroformoplossing wordt ingedampt. Het residu wordt gechromatografeerd op 250 g silicagel. Om onzuiverheden te verwijderen wordt geëlueerd met een mengsel van tolueen en ethylacetaat, ethylacetaat en ethylacetaat en ethanol (99: 1 en 95: 5). Ruw 8-chloor-6- (2-fluorfenyl) -1-methyl-4H-s-triazolo [4,3-a] [1] benzazepine wordt geëlueerd met ethylacetaat / ethanol (9: 1 en 8: 2). Na herkristallisatie uit isopropanol, het product heeft een smeltpunt van 224-226 °."
 
Last edited:

Hedgie

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 16, 2022
Messages
10
Reaction score
18
Points
3
Het zou al een uitdaging genoeg zijn voor een scheikundige om diazepam of alprazolam te synthetiseren, maar Clonazolam is nog iets moeilijker dan beide. Ik zou aanraden om op zijn minst een paar jaar over scheikunde te leren voordat je dit probeert.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Het is geen Clonazolam synthese. 6-(2-fluorfenyl)-1-methyl-8-nitro-4H-[1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepine Het is de naam van Clonazolam, 8-chloor-6-(2-fluorfenyl) -1-methyl-4H-s-triazolo [4,3-a] een ander isomeer.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Ik zal een post maken met moderne synthesehandleidingen.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63

Ouch, sorry, je hebt gelijk. Verkeerd patent.
 
Top