Synthese van MDMA uit piperonylmethylketon (PMK) met formamide en LAH

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
RpsDHNMr5E

1. Formamide (65 g) en PMK (23 g) werden gedurende 5 uur bij 190 *C refluxed.
2. De oplossing werd basisch gemaakt en geëxtraheerd met diethylether.
3. De etheroplossing werd gewassen met verdund zwavelzuur, gespoeld met water en ten slotte gedroogd boven watervrij natriumsulfaat.
4. Het volume diethylether werd gereduceerd tot een heldere gele oplossing van N-formyl-3,4-methyleendioxyamfetamine (N-formylMDA).
5. Dit werd druppelsgewijs toegevoegd aan LAH (2,5 g in 100 ml natriumgedroogde diethylether) en 3 uur geraffineerd.
6. De overmaat LAH werd afgebroken door toevoeging van water en het resulterende mengsel werd gefiltreerd, waarna het neerslag werd gewassen met diethylether.
7. Het waswater en het filtraat werden gecombineerd en geëxtraheerd met verdund zwavelzuur.
8. De waterige oplossing werd alkalisch gemaakt met verdund natriumhydroxide en geëxtraheerd met diethylether.
9. Het oplosmiddel werd verdampt, waarna een amberkleurige olie van ruwe MDMA overbleef.
10. Nadat het volume van het organische oplosmiddel was afgenomen, werd het resterende residu behandeld met waterstofchloridegas om een gelatineachtig bruin neerslag van onzuiver MDMAhydrochloride op te leveren.
 
Last edited by a moderator:

DeepSpace9

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 15, 2022
Messages
12
Reaction score
1
Points
3
Zou je een aantal van deze stappen in leken? en hulpmiddelen willen bespreken?
2) "basisch gemaakt" door basische zouten toe te voegen? om de ph te verlagen? geëxtraheerd met welk gereedschap?
3) Welke apparatuur is nodig voor het drogen boven watervrij natriumsulfaat? Hoe ziet dit er visueel uit?
Ik veronderstel dat ik een rechtstreeks bericht moet aanvragen, het meeste hiervan kan beter worden begrepen als je weet welke apparatuur nodig is om de functies uit te voeren.

Vergeef me mijn gebrek aan goede opleiding.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Heb geen spijt :)
Je moet een base toevoegen zoals NaOH/KOH-oplossing in water (~40%), pH-indicator gebruiken om de pH te bepalen (~12 is geschikt).
Je moet watervrij natriumsulfaat toevoegen aan de organische oplossing. Deze stof absorbeert waterresten uit het organische oplosmiddel.

Kijk bovendien naar het gedeelte met veelgestelde vragen over het laboratorium, daar staat veel informatie om te leren. Het zal je helpen!
 
Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Last edited by a moderator:

DeepSpace9

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 15, 2022
Messages
12
Reaction score
1
Points
3
Zoet! Dank je wel,
Heb je toevallig een lijst met labapparatuur die nodig is voor deze pmk-conversie? :)))) :)
 

DeepSpace9

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 15, 2022
Messages
12
Reaction score
1
Points
3
Zou je een lijst willen delen van de apparatuur die hiervoor nodig is? Uit het niets?
 

DeepSpace9

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 15, 2022
Messages
12
Reaction score
1
Points
3
Deze links zijn verlopen :/
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Probeer het opnieuw. Ze werken.
 

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Klinkt netjes. Mag ik vragen wat de opbrengst was? Als ik het me goed herinner is dit een oude synth
 

Montecristo

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 29, 2021
Messages
102
Reaction score
32
Points
18
Zijn er voorzorgsmaatregelen voor LAH op grotere schaal? Bijvoorbeeld om er water aan toe te voegen?
Zou dit 10x goed werken in een erlenmeyer van 2000 ml?
Kan ik op een schaal van 10x het resterende residu op een pyrexschaal doen en mengen met HCL 32% en IPA en het neerslag invriezen?
Zijn er grote veiligheidsrisico's aan deze procedure verbonden?
Verwachte opbrengsten?
 
Last edited:

Montecristo

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 29, 2021
Messages
102
Reaction score
32
Points
18
Hoeveel ether gebruik je om te extraheren?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Hoog brandgevaar in vochtige omstandigheden. Sommige oplosmiddelen in deze synthese kunnen worden vervangen voor meer veiligheid. Maar dan voor de synthese is het noodzakelijk om destillatie toe te voegen in sommige fasen (fase 2-4). U kunt extraheren met ether, maar de reactie met LAH wordt gemaakt in de THF of 1,4-dioxaan. Het volume van de erlenmeyer zou ik niet groter maken dan 10 liter. Het maakt niet uit hoe gewijzigd de reactie, de belangrijkste taak - is om vocht te voorkomen. Perfect droge apparatuur, droge lucht in de kamer en een brandblusser bij de hand. Als je klaar bent voor deze reactie, kun je in een privébericht schrijven, dan zal ik je in detail adviseren. Je kunt hier ook vragen stellen.
 
Last edited by a moderator:

Germanium

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 20, 2022
Messages
23
Reaction score
4
Points
3
Is het mogelijk om meth te synthetiseren met behulp van deze methode?
 
Top