Synthese van N,N-DMT door Fischer indoolsynthese

halohydrin

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 22, 2022
Messages
21
Reaction score
22
Points
3
Wie geïnteresseerd is in tryptamine-analogen is misschien bekend met DMT-synthese door N,N-dimethylering van tryptamine met formaldehyde en NaBH3CN.
Deze methode is het beste voor clandestiene labomgevingen vanwege de gemakkelijke toegang tot reagentia. Het enige nadeel is de vorming van tricyclische onzuiverheden als de reactietemperatuur te hoog wordt.
Om dit te voorkomen wordt de reactietemperatuur laag gehouden door een ijsbad of een droog ijs-methanolbad. Dit vermindert de vorming van onzuiverheden, maar maakt het moeilijker om grootschalige synthese te verwerken, omdat het de hele reactie vertraagt en de opbrengst verlaagt (ongeveer 30~40% bij een reactie van meerdere honderden grammen. niet zo slecht, om eerlijk te zijn).
Als je toegang hebt tot industriële chemicaliën en laboratoriumglaswerk en DMT met een hoge zuiverheid wilt synthetiseren, is de procedure met Fischer indoolsynthese misschien idealer.
Deze procedures komen uit gepubliceerde artikelen en ik heb het verschillende keren gedaan met verschillende batchgroottes in een laboratoriumomgeving. De meeste zijn redelijk schaalbaar, maar vereisen laboratoriumapparatuur en vacuümdestillatie.

Deel 1: Synthese van chloorbutanal
Je kunt chlorobutanal kopen bij chemische leveranciers, maar het kan moeilijk verkrijgbaar zijn.
1, 3 L RBF met 3 hals wordt geladen met 450 ml DCM, 100 g butaanchloorhydrine (4-chloorbutaan-1-ol), 360 mg vrije radicaal TEMPO. Koel het mengsel met een ijs-zoutbad.
2. Bereid 900 ml natriumhypochlorietbleekmiddel (7,5% - test de concentratie bleekmiddel met waterstofperoxide en gebruik het molaire equivalent ervan) en gebruik de NaHCO3-oplossing om de pH in te stellen op 6,0~8,5.
3. De bleekoplossing wordt gedurende 10-15 minuten toegevoegd aan de kolf. Twee fasen zullen zich scheiden en er moet stevig geroerd worden. Houd de temperatuur onder 25'C en laat het mengsel 2 uur reageren.
4. De organische laag werd gescheiden en de waterige laag werd geëxtraheerd met 3*150 ml DCM. De gecombineerde organische laag wordt gedroogd onder MgSO4.
5. DCM wordt afgescheiden door destillatie en het product aldehyde wordt gedestilleerd onder verminderde druk (bp 55-56'C onder 16mmHg). Opbrengst ongeveer 70%

Deel 2: Synthese van 4-(N,N-dimethylamino)butanal diethylacetaal
Meestal Fischer indool synth wordt gedaan door toevoeging van normale aldehyde aan fenylhydrazines. Maar omdat de dimethylamine zijketen de totale opbrengst verlaagt, heeft het proces een geschikte gemodificeerde additiegroep nodig.
1. 100 g chloorbutanal wordt gemengd met 250 ml DCM en 138 ml ethanol. Het mengsel wordt 15 minuten geroerd in 500 ml RBF.
2. Geconcentreerd zwavelzuur wordt druppelsgewijs toegevoegd gedurende 0,5 uur bij 25~30'C. Zwavelzuur werkt als katalysator, dus het exacte volume wordt niet gemeten.
3. De oplossing wordt 3 uur geroerd en gefiltreerd. Het filtraat wordt gewassen met 300 ml waterige NaHCO3-oplossing van 5% en 500 ml NaCl-oplossing van 10%.
4. De organische laag wordt gedroogd met natriumsulfaat en gefractioneerd gedestilleerd. (bp 90'C onder 15mmHg)
5. 100 g van het bovenstaande product wordt opgelost in 200 ml waterige dimethylamineoplossing en 15 minuten geroerd. En verwarmd tot 50'C voor nog eens 3 uur roeren.
6. Nadat het reactiemengsel is afgekoeld tot rt, wordt het product geëxtraheerd met 2*250ml DCM. De gecombineerde organische laag wordt gewassen met 2*100 ml NaHCO3-oplossing en 2*100 ml pekeloplossing.
7. Het oplosmiddel wordt verwijderd door destillatie en het residu wordt gefractioneerd gedestilleerd. (bp 85'C onder 15mmHg). Opbrengst ongeveer 75%

Deel 3: Synthese van fenylhydrazinehydrochloride
Fenylhydrazine en zijn hydrochloridezout kunnen gemakkelijk worden gekocht bij chemische leveranciers. Als je het niet kunt betalen...
1, 10 g vers gedestilleerde aniline wordt toegevoegd aan een oplossing van 30 g conc zoutzuur in 30 ml water. Een oplossing van 8 g natriumnitriet in 30 ml water wordt toegevoegd onder roeren gedurende een periode van 15 minuten. Houd de temperatuur rond 0'C. De oplossing wordt verder geroerd gedurende nog eens 15 minuten.
2. Een mengsel van 60 g tin(II)chloride in koud 25 g conc zoutzuur wordt langzaam toegevoegd, waarbij de temperatuur niet boven de 3'C komt.
3. Na de toevoeging wordt het reactiemengsel nog 4 uur bij lage temperatuur geroerd.
4. Het vaste neerslag wordt afgefiltreerd en gewassen met pekeloplossing.
5. Het resulterende fenylhydrazine HCl kan verder worden gezuiverd door het te bevriezen met een overmaat natriumcarbonaat, gevolgd door filtratie en destillatie en opnieuw zouten met HCl-oplossing. Opbrengst ongeveer 90%
Helaas resulteert het opschalen van deze procedure in lagere opbrengsten en meer onzuiverheden vanwege problemen met de temperatuurregeling en hydrolyse van tinchloride.

Deel 4: Synthese van N,N-DMT
1, 120 g fenylhydrazine HCl oplossing in 1,45 L water wordt geladen in 5L 4 hals RBF. Roeren, reflux condencer en thermometer is bevestigd. De kolf wordt gespoeld met stikstof en geroerd bij 30~35'C.
2. Aan de suspensie wordt voorzichtig 47,7 ml conc. zwavelzuur toegevoegd onder N2 atmosfeer gedurende 10 minuten terwijl de temperatuur onder 40'C wordt gehouden.
3. De oplossing (die bruin of rood kan zijn) wordt verwarmd tot 35~40'C en nog eens 10 minuten geroerd.
4. Terwijl de reactie doorgaat, wordt een oplossing van 165,0 g 4-(N,N-dimethylamino)butanal diethylacetaal in 580 ml acetonitril.
5. Na 10 minuten wordt oplossing 4 druppelsgewijs toegevoegd gedurende 60 minuten terwijl de temperatuur op 35~40'C wordt gehouden. Na toevoeging wordt de toevoertrechter gespoeld met acetonitril (ongeveer 140 ml) en druppelsgewijs toegevoegd aan de reactor.
6. De inhoud wordt nog eens 4 uur geroerd terwijl de temperatuur op 40'C wordt gehouden.
7. Het mengsel werd afgekoeld tot rt en gewassen met 2*2L 2-methyl-THC (optioneel).
8. Aan de zure waterige laag (het hele zure reactiemengsel als het niet wordt gewassen) wordt 650 ml NaOH-oplossing druppelsgewijs toegevoegd terwijl de temperatuur op 20~25'C wordt gehouden, waardoor de pH 11-12 wordt met melkachtige suspensie.
9. De suspensie wordt geëxtraheerd met 3*1,45 L 2-Me-THF, dat kan worden vervangen door isopropylacetaat of DCM.
10. De organische lagen worden gecombineerd en het oplosmiddel wordt verwijderd door destillatie. Het resterende olieachtige residu wordt opnieuw opgelost in oplosmiddel en gereconcentreerd (om waterazeotroop te verwijderen).
11. Het resulterende residu wordt gedroogd onder vacuüm (bij voorkeur roterende verdamper) om N,N-DMT freebase te verkrijgen. Opbrengst ongeveer 65%, zuiverheid ongeveer 95% door HPLC.

DMT met deze hoge zuiverheid heeft eigenlijk geen voordelen ten opzichte van uit de wortel geëxtraheerde DMT voor trips. Maar het is een van de weinige schaalbare bewerkingen voor synthetische DMT en kan worden gebruikt voor verschillende tryptamine-analogen.
Iemand zou kunnen vragen of het mogelijk is voor 5-MeO en 4-OH gesubstitueerde tryptamine analogen. Methoxyverbindingen kunnen worden gesynthetiseerd met 4-methoxy-fenylhydrazine, maar het is extreem moeilijk te verkrijgen en je moet het misschien zelf synthetiseren met 4-anisidine. 4-MeO-phenylhydrazine is vrij onstabiel in zijn vrije base vorm en zijn zout moet bij lage temperatuur bewaard worden.
Helaas is dit niet mogelijk voor verbindingen met OH-substituenten omdat het acetaal gemakkelijk reageert met hydroxylgroepen op gesubstitueerd fenylhydrazine.
 

PunchPacket

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 25, 2022
Messages
6
Reaction score
2
Points
3

Welke nevenreactie treedt op met de dimethylaminegroep?


Zou het mogelijk zijn om een -OH groep te beschermen door er een acetoxygroep van te maken?
 

halohydrin

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 22, 2022
Messages
21
Reaction score
22
Points
3
Amine fungeert als elektron donerende groep en geeft de neiging om hydrazine te revolteren.
Esterbescherming zou kunnen werken, maar ik neem aan dat het de hydrazinegroep minder nucleofiel zal maken, wat zal leiden tot rendementsverlies.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Kun je PCC gebruiken in plaats van Tempo? Omdat ik dit heb. Als u een aanbeveling hebt voor het gebruik van dit oxidatiemiddel, zal ik blij zijn
 

simplechemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 17, 2022
Messages
17
Reaction score
16
Points
3
Er is geen nevenreactie met dimethylamine... de acetalen beschermen het chloorbutanal tegen polymerisatie (eindaldehyde en chloor... klassiek geval).
Je kunt de fischer doen zonder de OH te beschermen, maar hiermee krijg je op geen enkele manier 4sub tryptamines.
6sub :)
 

simplechemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 17, 2022
Messages
17
Reaction score
16
Points
3
Ja, het zou nog beter zijn.
Los PCC op in DCM, voeg portiegewijs 4-chloorbutanal toe en laat het 4 uur roeren bij RT. Filtreer de oplossing (zwart neerslag), voeg et2o toe en filtreer tegen al2o3. Vacuümdistillatie van het eindproduct. Vorm de acetalen zo snel mogelijk om de afbraak te stoppen.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Bedankt. Heb je een goede manier om 4-Methoxyfenylhydrazine hydrochloride te synthetiseren?
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Bedankt. Heb je een goede manier om 4-Methoxyfenylhydrazine hydrochloride te synthetiseren?
 

simplechemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 17, 2022
Messages
17
Reaction score
16
Points
3
25 g 4-ethoxyaniline werd opgelost in 20% HCl. De oplossing werd op een ijsbad gezet en toen het een temperatuur van 4C bereikte,
begon de langzame druppelsgewijze toevoeging van de natriumnitrietoplossing. Toen het geheel klaar was, liet men het 15 minuten roeren en voegde men druppelsgewijs de SnCl2-oplossing toe die ondertussen was bereid.
Het product sloeg neer en stopte het roeren tijdens de toevoeging. Toevoeging van 20% HCl loste het weer op. Het rxnmengsel werd basisch gemaakt met KOH en geëxtraheerd met DCM, gewassen met verdund KOH en pekel.
De DCM werd gestript onder vacuüm. Er werd 24,4 g 4-ethoxyfenylhydrazine verkregen, 88% opbrengst.

Dit is voor de bereiding van 5-EtO-DMT. Je kunt 4-methoxyaniline heel goedkoop importeren of uitgaan van fenol, wat ik niet aanbeveel. :)
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
dank u.
Kan methyleenchloride reageren met amine? Ontstaat er bij het gebruik van dit oplosmiddel geen bijproduct? Hebt u een referentie voor deze methode?
 

simplechemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 17, 2022
Messages
17
Reaction score
16
Points
3
Het is een primair amine, er is geen probleem. Je kunt DCM zelfs voor tertiaire aminen gebruiken omdat de extractietijden erg laag zijn. Het opbrengstverlies is niet veel.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Moet het product gezuiverd worden door middel van chromatografie?
Kan tetrahydrofuraan worden gebruikt?
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Top