Telegram Messenger Review

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
2021 08 19 04 14

Telegram voor- en nadelen.
+ Voordelen

End-to-end (E2E) versleuteling;
Encryptie-algoritmen: MTProto, een aangepast protocol;
Open-source apps en Telegram Database Bibliotheek;
Zelfvernietigende berichten;
Gebruikers kunnen op meerdere apparaten tegelijk worden aangemeld;
Ondersteunt tweestapsverificatie;
GDPR-compliant.

- Nadelen

Registratie vereist een telefoonnummer;
E2E-encryptie alleen voor geheime chats;
Servers zijn niet open source;
Logt IP-adres en andere gebruikersgegevens.

Nu zullen we kort de belangrijkste functies van Telegram messenger bespreken.

Telegram messenger functies

Hier zijn enkele belangrijke functies die je moet overwegen wanneer je beslist of Telegram geschikt is voor jou:

Code voor de open source onderdelen is beschikbaar op GitHub;
Telegram apps voor Android, iOS, Windows Phone, macOS, Windows, Linux, populaire browsers;
Meer dan 500.000 actieve gebruikers.

Waar worden je Telegram-gegevens opgeslagen?

Telegram heeft een hybride systeem voor het opslaan van je gegevens. Standaard worden al je berichtgegevens opgeslagen op je apparaten. Je kunt echter gegevens verwijderen uit deze lokale cache en deze opslaan op de servers van Telegram. Hierdoor kun je je verlangen naar privacy afwegen tegen de behoefte aan gegevensopslagruimte.

Die Telegram-servers bevinden zich over de hele wereld als onderdeel van een gedistribueerd netwerk.

Telegram test en controleert door derden.
Geen gegevens beschikbaar.

Hoe veilig en privé is Telegram?

Telegram heeft in de loop der jaren veel te verduren gehad door twijfels over het beveiligingsmodel. De zorgen richten zich op twee hoofdgebieden: E2E-encryptie en MTProto-beveiliging. Laten we elk van deze gebieden onderzoeken.

E2E encryptie.

De zorg over Telegram's E2E-encryptie is dat het niet standaard wordt toegepast. De meeste chats (Cloud chats) op Telegram zijn veilig versleuteld tijdens het transport tussen je apparaten en de servers van Telegram. Zodra chatberichten aankomen op de Telegram-servers, worden ze versleuteld met MTProto terwijl ze op de servers staan. Telegram kan echter chatgegevens lezen omdat het de encryptie/decryptie van berichten op de servers afhandelt.

Andere beveiligde berichtendiensten, zoals Signal, passen standaard E2E-encryptie toe op alle communicatie. De dienst kan deze berichten niet lezen. Alleen de verzender en de ontvanger kunnen E2E versleutelde berichten lezen. Met andere woorden, elke dienst die E2E-encryptie gebruikt voor al hun berichten zal veiliger zijn dan Telegram.

Telegram ondersteunt E2E-encryptie voor twee soorten communicatie: Geheime chats en spraakoproepen. Geheime chats zijn chats die niet worden opgeslagen op Telegram-servers, en zijn alleen toegankelijk voor de apparaten die betrokken zijn bij de chat. Geheime chats zouden net zo veilig moeten zijn als MTProto, maar gebruikers moeten eraan denken om ze in te schakelen.

MTProto beveiliging.

MTProto is het aangepaste mobiele protocol dat is ontworpen door het Telegram-team. Bekijk deze Wikipedia link om een beter idee te krijgen van de kritiek die dit protocol in de loop der jaren heeft gekregen.

Telegram logt IP-adressen en metadata.

Op het gebied van privacy kan Telegram een behoorlijke hoeveelheid persoonlijke informatie verzamelen, die het tot 12 maanden kan bewaren. Volgens hun privacybeleid

kunnen ze metadata verzamelen zoals je IP-adres, apparaten en Telegram-apps die je hebt gebruikt, geschiedenis van gebruikersnaamwijzigingen, enz.

Ze kunnen geaggregeerde metadata van jou gebruiken om hen te helpen nieuwe functies voor de service te creëren.

Tot slot kan het bedrijf al je Cloud Chat-berichten lezen om spam en andere schendingen van hun Servicevoorwaarden te onderzoeken. Ze kunnen sommige van uw persoonlijke gegevens delen met andere Telegram-gebruikers die u kiest om mee te communiceren en bedrijven binnen de Telegram Group. Indien gedwongen door een gerechtelijk bevel, kunnen ze je IP-adres en mobiele nummer doorgeven aan de bevoegde autoriteiten.

Het is verstandig om geheime chats en spraakoproepen te gebruiken wanneer je privégegevens wilt delen op Telegram.

Er is ook een sectie van het Privacybeleid met de titel "Wetshandhavingsinstanties" dat als volgt luidt:

Als Telegram een gerechtelijk bevel ontvangt dat bevestigt dat je een terreurverdachte bent, kunnen we je IP-adres en telefoonnummer bekendmaken aan de relevante autoriteiten. Tot nu toe is dit nog nooit gebeurd. Als het gebeurt, zullen we het opnemen in een halfjaarlijks transparantieverslag dat wordt gepubliceerd op: https://t.me/transparency.

Dit is belangrijk om in gedachten te houden als je Telegram gebruikt.

Telegram gebruiken zonder je echte telefoonnummer.

Nu we het toch over privacy hebben, het is ook belangrijk om te weten dat Telegram een telefoonnummer vereist om een account aan te maken. Dit is een verificatie om te voorkomen dat bots en spammers zich massaal registreren.

Verificatie gebeurt via een sms of telefoontje en dan voer je de verificatiecode in om de dienst te beginnen gebruiken. Maar hier is de essentiële privacytip: je hoeft je telefoonnummer niet te gebruiken.

Er zijn veel anonieme SMS diensten die je online kunt vinden waarmee je tekstberichten naar digitale nummers kunt ontvangen. Er zijn zowel gratis als betaalde SMS diensten beschikbaar die je kunt vinden met een beetje onderzoek (voer een zoekterm als wegwerp SMS in je browser in). Het kan zijn dat je een paar verschillende diensten en nummers moet proberen voordat je een Telegram verificatiecode krijgt die werkt, maar het zorgt ervoor dat je echte telefoonnummer veilig blijft.

Door je te registreren met een wegwerp sms nummer en een goede VPN/TOR te gebruiken wanneer je Telegram gebruikt, zal je privacy aanzienlijk verbeteren.
 
Last edited by a moderator:

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
Hoe Telegram draaien met Android Emulator op Whonix.

Voor zover wij weten, heeft Telegram een paar maanden geleden de sms-authenticatie uitgeschakeld voor de desktop- en webversies. Dus, de enige manier om te autoriseren op deze versies is het ontvangen van een code op het actieve account via de mobiele Telegram versie. Het is niet genoeg om een virtueel nummer te hebben om toegang te krijgen, je hebt ook een telefoon of tab nodig om dit te doen. Maar als je je privacy respecteert, is dit geen manier voor jou. Ik ben blij dat ik je deze gids kan presenteren. Het zal je helpen om mobiel Telegram uit te voeren met Anbox (android emulator) met Whonix, om je privacy te beschermen.

1. Laten we de benodigde pakketten installeren.



Eerst moeten we updates controleren:

sudo apt-get update

sudo apt-get dist-upgrade

Ga daarna verder met installeren:

sudo apt-get install --no-install-recommends linux-image-amd64 linux-headers-amd64 adb fastboot anbox

2. Volgende stap: Android Image downloaden en verifiëren.

Beeld downloaden en sha256sum

Als jeQubes TemplateVM Whonix gebruikt:

scurl --proxy http://127.0.0.1:8082 --tlsv1.2 --remote-name https://build.anbox.io/android-images/2018/07/19/android_amd64.img

curl --proxy http://127.0.0.1:8082 --tlsv1.2 --remote-naam https://build.anbox.io/android-images/2018/07/19/android_amd64.img.sha256sum

Niet-Qubes Whonix en Qubes StandaloneVM Whonix:

scurl --tlsv1.2 --remote-name https://build.anbox.io/android-images/2018/07/19/android_amd64.img

JdBc9PRLbY

curl --tlsv1.2 --remote-naam https://build.anbox.io/android-images/2018/07/19/android_amd64.img.sha256sum
Cwx1jZhfp2

Verifiëren.

Voer na het downloaden de volgende handelingen uit om het image te verifiëren:

sha256sum --check android_amd64.img.sha256sum

Je ziet de status: "android_amd64.img: OK".

Verplaats de image naar de juiste map.

sudo mv android_amd64.img /var/lib/anbox/android.img

3. Anbox configureren.

Helaas, om Anbox goed te laten werken, moet je Whonix Firewall uitschakelen omdat Anbox zijn eigen geconfigureerde netwerkinstellingen gebruikt, dus ingeschakelde Firewall zal de toegang weigeren. Deze stap kan de beveiligingsvoordelen verminderen, vooral als je meerdere Whonix-Workstation machines gebruikt. Gebruik dit commando om de firewall uit te schakelen:

sudo systemctl mask whonix-firewall
FBUjxWzEfI

Open vervolgens /etc/systemcheck.d/50_user.conf :

sudoedit /etc/systemcheck.d/50_user.conf

En voeg een nieuwe regel toe aan dit bestand

whonixcheck_skip_functions+=" check_whonix_firewall_systemd_status "
FKiXVn9RH0

Opslaan en afsluiten. Herstart vervolgens het systeem:

sudo reboot

4. Start Anbox.

GUI:

Startmenu→ Accessoires→ Anbox.

Terminal:

anbox launch --package=org.anbox.appmgr --component=org.anbox.appmgr.AppViewActivity

5. Telegram wordt geïnstalleerd.

Anbox is dus al geïnstalleerd en de laatste stap is om Telegram .apk ervoor te krijgen. Ga op je Whonix-Workstation naar https://telegram.org/android en download het .apk-bestand. Open daarna terminal in de map die het bestand bevat (ga gewoon naar de map met Telegram .apk en klik er met de rechtermuisknop op. In het contextmenu moet je de optie "Terminal openen" zien). Gebruik dit commando:

adb install Telegram.apk.

6. Gefeliciteerd!

Na een succesvolle installatie zie je de app op het bureaublad van de emulator. Activeer je account met een virtueel simnummer en je bent klaar om de auth-codes van Telegram te ontvangen. Vergeet niet om Whonix Firewall in te schakelen na het ontvangen van de code.

7. Whonix Firewall inschakelen.

In Terminal:

sudo whonix_firewall

GUI:

Start Menu→ Toepassingen→ Systeem→ Herlaad Whonix Firewall

Onthoud: voor een nieuwe Anbox-sessie moet je stap 3 herhalen.

Optie 2. Voor beginners. Mobiel Telegram uitvoeren vanuit een online emulator - https://appetize.io
1. Registreer je op de sms-activeringsservice met een tijdelijke e-mail.

2. Ga naar https://appetize.io en registreer een gratis account, je kunt het ook doen met tijdelijke e-mail.
Ox97HTZPwq

3. Download Telegram .apk van https://telegram.org en voeg het toe aan je appetize account. Ga naar het gedeelte 'Uploaden' en kies het bestand.
UjzSlTkdVm

J7PKdN6rXT

4. Ga daarna naar het 'Dashboard' en start de app door op de knop "weergeven" te klikken.
2au3kcbhPL

5. Registreer Telegram met het virtuele nummer dat je eerder hebt gekocht.

6. Open Telegram Desktop en gebruik dit nummer opnieuw.

7. Je ontvangt een auth code in een online emulator die Telegram al draait.

8. Vergeet niet om Telegram sessie te beëindigen in online emulator, nadat je ingelogd bent in Desktop versie. Stel ook 2FA in.
 
Last edited by a moderator:
View previous replies…

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Verdomde Whonix. Ik denk dat het niet zo verwonderlijk is als je bedenkt dat je een van de oprichters van het forum bent! :cool:(y)
 

kpach

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 26, 2023
Messages
60
Reaction score
36
Points
18
Is het niet te riskant om een virtueel nummer te gebruiken waartoe een derde partij toegang had/heeft?
 

Chemman

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 15, 2021
Messages
4
Reaction score
5
Points
3
Geweldig! Dit is de enige manier waarop je Telegram nu op Tails kunt installeren(y)
 

xxnxx

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2021
Messages
3
Reaction score
2
Points
1

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93

PavelD

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2024
Messages
29
Reaction score
15
Points
8
De link staat uit. Kunt u alstublieft een andere sturen?
 

Latin King

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 24, 2023
Messages
31
Reaction score
16
Points
8
ik vertrouw telegram helemaal niet
 

delkibrother

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 27, 2022
Messages
9
Reaction score
2
Points
3
Ik zou aanraden om prepaid telefoons te kopen en dan telegram of Signal te gebruiken.
 

Drsmurf

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 1, 2023
Messages
15
Reaction score
19
Points
3
Telegram is zeker niet veilig, misschien is geheime chat versleuteld, maar open groepschats zijn riskant.
 

madmoney69

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 29, 2022
Messages
161
Reaction score
156
Points
43
Misschien gebruikten ze de telefoonnummers om te registreren welke met hen verbonden was?
Ik ken veel telegramgroepen die nog steeds werken alsof er geen morgen is bro
 

PavelD

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2024
Messages
29
Reaction score
15
Points
8
Kun je me vertellen welk land?
 

PavelD

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2024
Messages
29
Reaction score
15
Points
8
In Kazachstan gebruiken veel leveranciers Telegram voor hun zaken, maar het lijkt erop dat iedereen onder toezicht staat, behalve degenen die dropregistraties en apparatuur gebruiken. Of misschien profiteren deze autoriteiten ervan
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Ik denk niet dat ze zo zijn opgepakt. Waarschijnlijk was het gewoon undercover iets bestellen en dan de verpakking analyseren. Ik heb pakjes gehad met vingerafdrukken, pakjes die me de exacte datum en tijd vertelden en waar iets vandaan werd verzonden (CCTV in de winkel heeft ze).
 

madmoney69

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 29, 2022
Messages
161
Reaction score
156
Points
43
Ja waar G, concentreer je niet alleen op versleutelde apps, als een ander deel ontbreekt.
 

idlewild

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
62
Reaction score
42
Points
18
Het lijkt er niet op dat het snel zal verdwijnen, hopelijk zal telegram werken aan het opruimen van hun troep.
 

kpach

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 26, 2023
Messages
60
Reaction score
36
Points
18
Ik zou niet vasthouden aan een app die zwaar onder vuur kan liggen van instanties omdat hij privé en versleuteld is.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Ik ben geen grote fan van telegram, maar dit is een geweldig artikel
 

PavelD

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2024
Messages
29
Reaction score
15
Points
8
dank u meneer voor goede informatie
 
Top