De makkelijkste manier om amfetamine te maken in de keuken

Madre

PR manager
Joined
Sep 6, 2022
Messages
58
Reaction score
130
Points
33
We willen een eenvoudig recept voor het koken van amfetamine met je delen.
Dit recept is iets ingewikkelder dan het bakken van een cake.
Maar de cake zal extra centimeters aan je buik toevoegen,
en de amfetamine zal je helpen afvallen.




Synthese van AMPHETAMINE uit fenylnitropropeen
(Op de schaal van een reactor van 1 liter)


Dit is het eenvoudigste recept voor amfetamine en fenylnitropeen is het hoofdbestanddeel van deze synthese.
  • Als je niet weet waar je fenylnitropeen kunt krijgen, hebben wein deze thread de methode voor thuissynthese van fenylnitropeen gepost: het is zo eenvoudig mogelijk en vereist geen extra apparatuur.

Een hittebestendige glazen of plastic container (fles of bus) kan worden gebruikt als reactor voor de synthese. De hittebestendigheid van plastic kan worden gecontroleerd door een test met kokend water (water 100ºC). Vul de helft van het volume van je container met kokend water, sluit het deksel, schud en kijk of er vervorming optreedt. Als er vervorming is opgetreden, is deze fles niet geschikt voor synthese. Een geschikte fles moet een brede hals hebben, anders wordt het laden van reagentia problematisch. Voor deze methode wordt een platbodemkolf van 1 liter gebruikt. Gebruik voor het koelen een bakje koud water of ijs/sneeuw.
  • Als je een andere hoeveelheid moet synthetiseren, dan zijn alle reagenshoeveelheden geschaald met veelvouden.


Uitrusting:

1. 1L platbodemkolf
2. Terugvloeikoeler
3. Bekers van 250 ml
4. Spuiten
5. Kuipje of bakje voor koeling
6. Weegschaal
7. Filter

Reagentia:

1. Fenylnitropeen
2. Isopropylalcohol
3. IJsazijn
4. Kwiksalpeter of salpeterzuur en kwik
5. Zwavelzuur
6. Watervrij aceton
7. Indicatorpapier
8. Aluminiumfolie



Stap 1: Bereiding van de fenylnitropropeenoplossing.

Weeg 5 gram fenylnitropeen af en meng dit met 50 ml isopropylalcohol in een bekerglas tot het volledig is opgelost.
Voeg vervolgens 25 ml ijsazijn toe en roer tot homogeniteit.


Stap 2: Bereid kwiknitraat.

a) Als je kwiknitraat hebt, meet dan gewoon 50...100mg af voor de reactie en voeg het toe na het water in stap 4.
b) Als je geen kwiknitraat hebt, moet je het maken.

Kwiknitraat wordt gemaakt van metallisch kwik, beide zijn giftig en je moet er veilig mee omgaan door handschoenen en een ademhalingsapparaat te dragen en in een geventileerde ruimte te werken. Het is onwaarschijnlijk dat je kwik in de winkel voorhanden hebt, de meest voorkomende manier om het te vinden is in thermometers. De thermometers bevatten verschillende hoeveelheden kwik, dus het is raadzaam om van tevoren na te gaan hoeveel kwik er in je thermometer zit. Meestal bevat een medische thermometer 1-3 gram kwik.
Kneus de punt van een kwikthermometer voorzichtig in een borrelglas om al het kwik eruit te halen en giet salpeterzuur in het glas. Maak je geen zorgen over splinters, die kunnen geen kwaad. Het is handig om de thermometer met een tang te breken door de punt direct in het borrelglas te knijpen. Na een tijdje zou er een reactie moeten komen. Kwik zal oplossen in zuur en bruin gas vrijlaten. Het is ten strengste verboden om gas in te ademen! Als er 20-30 minuten geen reactie is, moet de inhoud van het borrelglas een beetje worden opgewarmd (meestal op de radiator).
Voor 1 g kwik is 5-10 ml salpeterzuur nodig. Nadat het kwik volledig is opgelost in salpeterzuur, krijg je een oplossing van kwiknitraat, die gebruikt kan worden in de reactie. Als je deze oplossing niet onmiddellijk gebruikt, zal het kwiknitraat neerslaan. Het kan worden gefilterd en in een afgesloten container worden bewaard tot de volgende synthese.


Stap 3: Bereid de alkalische oplossing.

Los 25 g NaOH op in 75 ml water in een bekerglas. Het oplossen gaat gepaard met een sterke verhitting van de vloeistof.
Daarom wordt deze procedure van tevoren gedaan, zodat de oplossing op het juiste moment afkoelt. Het is niet aan te raden om een hete oplossing te gebruiken.


Stap 4: Amalgaam

Theorie:
Een zeer belangrijke stap. Het succes van je synthese hangt af van het juiste amalgaam. Meestal wordt aluminiumfolie gebruikt voor het amalgaam, wat het beste is. Andere vormen van aluminium geven een lagere opbrengst en kunnen de synthese negatief beïnvloeden.
Het aluminium waarvan de folie is gemaakt, moet worden geactiveerd voor de reductiereactie. Aluminium wordt geactiveerd door kwiknitraat. Het doel is om de oxidelaag van het oppervlak van de aluminiumfolie te verwijderen en het kwiknitraat niet volledig met de aluminiumfolie te laten reageren. De gereedheid wordt visueel bepaald met behulp van indicatoren. De folie wordt volledig mat en er komt een groot aantal kleine waterstofbelletjes vrij. Op het moment dat zich een sediment op de bodem begint te vormen, is het nodig om de vloeistof af te tappen zodat de folie in de kolf achterblijft. Spoel de folie af van het achtergebleven kwiknitraat met een nieuwe hoeveelheid water. Giet het water weer af en laat de folie in de fles zitten.


Praktijk:
Snijd de aluminiumfolie in rechthoekige stukken variërend van 0,5x0,5 cm tot 2x2 cm. Het is beter om dit met handschoenen te doen. Dit voorkomt vetvlekken. Als de stukken kleiner zijn dan 0,5 x 0,5 cm, bestaat de kans dat ze snel verbranden van het kwiknitraat. Als de stukjes folie groter zijn dan 2 x 2 cm, zullen ze moeilijk in de erlenmeyer passen. De stukken folie mogen niet verfrommeld en aan elkaar geplakt zijn, want dan zal niet al het aluminium reageren. De reactie verloopt over het oppervlak van de folie. We hebben 6 gram folie nodig voor één synthese. Vervolgens wordt alle folie in een platbodemkolf van 1 liter gedaan. Giet water in de kolf zodat alle folie bedekt is en voeg een oplossing van kwiknitraat toe van 0,5 ... 1 ml (of 50-100 mg droog kwiknitraat). Roer goed zodat het nitraat zich mengt met het water en gelijkmatig verdeeld is over het volume. Vervolgens kijken we goed wat er in de erlenmeyer gebeurt. Er beginnen zich kleine grijze belletjes te vormen in de erlenmeyer. De glanzende, glanzende kleur van de folie verandert in mat grijs. Wanneer alle folie mat is geworden, moet je het water afgieten en de folie afspoelen met een extra portie water.

Stap 4 FAQ:

1)
De folie is geperforeerd of volledig in slib veranderd. Wat moet ik doen?
  • In dit geval moet u het mislukte amalgaam weggooien en een nieuw amalgaam maken.

2 ) De folie verandert niet van glanzend naar mat. Kan dit amalgaam worden gebruikt?
  • Dit amalgaam kan niet worden gebruikt. Het glanzende uiterlijk van de folie geeft aan dat je het oxidemembraan niet hebt verwijderd en dat de reactie niet zal werken. In dit geval is het aanbevolen om een beetje meer kwiknitraat toe te voegen en te wachten tot de kleur mat is. Als dat niet werkt, moet je het amalgaam opnieuw maken.

3) Is elke folie geschikt voor amalgaam?
  • Alleen aluminiumfolie is geschikt voor amalgaam. Als het polymeer- of legeringsgehalte hoog is, zal de reactie niet werken. Zorgervoor dat je aluminiumfolie gebruikt.
4) Kan amalgaam van tevoren worden gemaakt en bewaard?
  • Amalgaam kan niet worden opgeslagen omdat het een zeer korte levensduur heeft. Amalgaam wordt aan het begin van de synthese gemaakt, anders werkt er niets.

Stap 5: Synthese van amfetamine (reductiereactie).

Voeg fenylnitropeenoplossing toe aan de kolf met bereid amalgaam en plaats een refluxkoeler op de kolf. Begin het reactiemengsel in een zachte cirkelvormige beweging te roeren. De reactiemassa begint op te warmen (exotherme reactie). Het is belangrijk om de temperatuur ~60ºC te houden en de reactie niet te bevriezen. De temperatuur wordt geregeld door te koelen. Soms is een omgekeerde koelkast aangesloten op stromend water voldoende, maar vaker is het nodig om de erlenmeyer in een bakje met koud water (ijs of sneeuw) te plaatsen. Om te voorkomen dat de reactie bevriest, moet je deze snel afkoelen door de erlenmeyer in het water te dompelen en er dan meteen weer uit te halen. Als de temperatuur nog steeds hoog is en het reactiemengsel nog steeds stijgt, herhaal dan de koelprocedure. Koel voorzichtig af, er bestaat een kans dat de reactie stopt door te veel afkoelen. Nadat het onstuimige deel van de reactie voorbij is, kan de erlenmeyer op het oppervlak worden geplaatst en af en toe worden geroerd totdat het borrelen helemaal stopt.

Stap 5 FAQ:

1)
Hoe weet ik of koelen nodig is?
  • Met de ene hand houden we de erlenmeyer bij de keel vast, met de andere hand houden we hem vast en voelen we tegelijkertijd aan de zijkant. De flacon mag niet branden in je handpalm (het is ongeveer 60 graden). Als de hand tijdens het tasten sterk begint te branden (dit gaat gepaard met een sterke opwelling van het reactiemengsel naar de keel van de erlenmeyer), moet er gekoeld worden. Als er geen tekenen van oververhitting zijn, hoeft er niet gekoeld te worden.

2) Als de reactie te vroeg bevroren is. Wat te doen?
  • In dit geval kun je proberen de reactie opnieuw te starten. Om dit te doen, moet je de erlenmeyer met reactiemengsel verwarmen op een elektrisch fornuis, maar niet oververhitten en ook binnen 60 graden houden. Of plaats de erlenmeyer in een bad van 80...100ºC kokend water.


Stap 6: Alkalinisatie en extractie van vrije amfetamine base.

Wanneer de reactie is gestopt en er geen teken van reactie meer is in de erlenmeyer, voeg dan de bijtende oplossing toe. Het is gevaarlijk om het hele volume loog in één keer toe te voegen omdat het hele reactiemengsel kan stollen. Voeg 1/5 van het totale volume toe, roer goed, wacht tot het schuim zakt en voeg dan meer toe. Nadat je de loog hebt toegevoegd, roer je goed en giet je het in een glas. En wacht 30 ... 60 minuten tot het mengsel is afgebroken. Wacht tot er heldere laaggrenzen zijn en selecteer de bovenste laag. Deze is meestal transparant, maar soms gelig.
  • Als er twijfel bestaat of de olielaag in de laag eronder terecht is gekomen, moet je de olie 3-4 uur in de vriezer leggen. Als er water in zat, zal het zich op de bodem bevinden in de vorm van een prop, waardoor het gemakkelijk wordt om de watervrije olie te scheiden.

Stap 7: Aanzuren.

Voeg 10 ml aceton toe aan 1 ml geconcentreerd zwavelzuur, roer en begin met aanzuren. Voeg een druppel zwavelzuuroplossing toe aan de olie totdat de pH gelijk is aan 6. Gebruik indicatorpapier om de pH te meten. Gebruik indicatorpapier om de pH te meten. In elke druppel zullen vlokken zitten, dit is amfetaminesulfaat. Het resultaat van de verzuring moet een mengsel zijn dat lijkt op zure room. Na het aanzuren moet het mengsel 2-4 uur in de vriezer om neer te slaan. Deze "zure room" moet gefilterd en gedroogd worden. Je kunt een dichte doek, papierfilter of vacuümfilter als filter gebruiken.

  • Amfetamine wordt beschouwd als van hoge kwaliteit als het wit van kleur is, bijna geurloos is en een bittere smaak heeft.
  • Degemiddelde opbrengst van een synthese is 70% fenylnitropropeen, ~3,5g droog poeder.

Dat is alles, mensen. Zoals je kunt zien, is het echt heel eenvoudig.
Bekijk de video van deze synthesemethode voor een volledige onderdompeling!
https://bbgate.com/threads/amphetamine-synthesis-from-p2np-via-al-hg-video.196/



We hopen dat dit recept een aanmoediging is voor degenen die nog nooit hebben geprobeerd te koken.
Schrijf ons als je een stap niet begrijpt en we zullen je helpen
.
 

OutLaw

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 5, 2022
Messages
5
Reaction score
131
Points
33
Fenylnitropeen thuis synthetiseren: eenvoudiger kan niet


De belangrijkste precursor voor amfetaminesynthese is fenylnitropeen.
Fenylnitropeen is heel gemakkelijk te synthetiseren, waardoor deze methode van amfetaminesynthese het populairst is onder chemici.



De synthese vereist:
  • Erlenmeyer (glazen fles)
  • Terugvloeikoeler
  • Elektrisch fornuis (voor waterbad)

De verhoudingen van de stoffen zijn geschaald in veelvouden, maar het wordt aanbevolen om de reactor niet meer dan 2/3 van het volume te vullen.


De benodigde verhoudingen voor een kolf van 1 liter zijn:
  • Benzaldehyde - 200ml.
  • Nitroethaan - 200 ml
  • n-Butylamine - 20 ml
  • IJsazijn (GAA) - 50 ml
  • Isopropylalcohol (IPA)


De reactie is gevoelig voor water, dus het is wenselijk om de reagentia zo droog mogelijk te houden.
Voeg benzaldehyde, nitroethaan, katalysator en GAA toe aan de erlenmeyer, roer goed en plaats op een hete plaat. Zet op een laag vuur en verwarm al roerend tot 60ºC. Je kunt een waterbad gebruiken om te verwarmen. De temperatuur in de reactor kan worden geregeld met een thermometer of op de tast. De erlenmeyer moet vrij heet aanvoelen, maar je hand mag zich niet branden. Koelen is niet nodig voor deze synthese, je kunt gewoon de verwarming een tijdje uitzetten totdat de temperatuur terugkeert naar de gewenste parameters (~60ºC). Het is noodzakelijk om tijdens de reactie regelmatig te roeren, de synthesetijd is 3-4 uur. Tijdens de reactie verandert de kleur van lichtgeel naar donkerrood en blijft helder. Daarna wordt het reactiemengsel afgekoeld tot kamertemperatuur, in een glas of pot gegoten, verdund met 250 ml warm water, afgedekt met een deksel en 2 uur in de vriezer geplaatst. Open na afkoeling het deksel en schud voorzichtig, zodat er frisse lucht kan circuleren.

Kristallisatie treedt snel op. De pot met kristallen wordt opnieuw minstens 15 minuten in de vriezer bewaard. Daarna moet je de kristallen breken en wassen met koud water tot de sporen van azijn verdwijnen (2...3 keer is genoeg). Daarna spoel je ze met kleine hoeveelheden zeer koude isopropylalcohol totdat de onzuiverheden zijn verwijderd. De resulterende kristallen worden vervolgens minimaal 10 uur aan de lucht gedroogd. Bewaar fenylnitropeen in een gesloten verpakking in de koelkast of op een donkere, koele plaats.


Belangrijk om te weten!
  • Spoelen met isopropylalcohol moet bij een zo laag mogelijke temperatuur gebeuren. Dit beperkt verliezen.
  • Plaats isopropylalcohol vóór gebruik 8 uur in de vriezer.
  • Spoel totdat het filtraat kleurloos wordt.
  • Het is handig om een gewone dunne doek als filter te gebruiken omdat de kristallen vrij groot zijn.
  • Fenylnitropeen heeft een onaangename, prikkelende geur en is corrosief voor de huid van handen en gezicht.
  • Hoe donkerder het fenylnitropeen, hoe meer onzuiverheden het bevat.


Fenylnitropeen kan worden geherkristalliseerd uit isopropylalcohol vlak voordat de volgende reactie wordt gestart.
Hiertoe worden fenylnitropeenkristallen opgelost in isopropylalcohol bij 30ºC en wordt de oplossing tot oververzadiging gebracht. Bevries vervolgens bij een zo laag mogelijke temperatuur totdat de kristallisatie is voltooid. Filtreer wanneer de kristallisatie voltooid is.
Fenylnitropeen droogt aan de lucht en is niet hygroscopisch (het neemt geen water uit de lucht op).
De gemiddelde opbrengst is 300 gram (~70% van de theoretische opbrengst).


Bekijk de videohandleiding over de synthese van fenylnitropeen voor een volledig begrip:
https://bbgate.com/threads/1-phenyl-2-nitropropene-p2np-video-synthesis-from-benzaldehyde-and-nitroethane-henry-reaction.52/




 

JohnWebb

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 17, 2022
Messages
39
Reaction score
45
Points
18
Zeer nuttig en zeer mooi verwerkt.
Bedankt!
Kunt u alstublieft amfetamine toevoegen aan methamfetaminesynthese?
Draad in de synthese sectie is niet duidelijk voor mij. Daarom denk ik dat het nuttig kan zijn voor anderen.
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hoi. Wat begrijp je precies niet in mijn handleiding?
 
View previous replies…

JohnWebb

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 17, 2022
Messages
39
Reaction score
45
Points
18
Alleen stap 6 - extractie met DCM - hoe doe je deze stap?
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Extraheren betekent dat je oplosmiddel (DCM in dit geval) toevoegt aan je reactiemengsel, waardoor het doelmolecuul in het oplosmiddel wordt getrokken, dat zich scheidt in verschillende lagen. Vervolgens verwijder je de oplosmiddellaag (een scheitrechter is het beste) en voeg je meer oplosmiddel toe aan het resterende reactiemengsel om alles wat overblijft te extraheren.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo, lees dit onderwerp over Extractie. Er wordt uitgelegd hoe je op de juiste manier kunt extraheren met verschillende delen van extragent.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Misschien hanteer je P2NP dat niet geherkristalliseerd is en denk je dat de veiligheidsinformatie over het dragen van handschoenen en een ademhalingsapparaat overdreven is. Geloof me, dat is het niet. Dat spul gaat van met blote handen oppakken en eraan ruiken naar in dezelfde ruimte zijn als het herkristalliseren van p2np is alsof je een CS-gasbom in een kast laat liggen.

Ik heb veel hg/al amalgaam gemaakt en veel reducties gedaan. Sommigen zeggen dat je je al in balletjes moet kneden, anderen in vierkantjes, en weer anderen in een papierversnipperaar. Deze zijn allemaal prima en zullen werken, maar de absolute winnaar in beste manieren om amalgaam te maken is om het in ongeveer 1 inch vierkantjes te scheuren en in een kleine koffiemolen of keukenmachine te doen tot het ongeveer deze consistentie heeft.

EDIT bijgevoegde foto, invoegen werkt niet
EDIT2: Ik zal het opnieuw proberen
 

Attachments

  • 8cwxSQXiBJ.JPG
    8cwxSQXiBJ.JPG
    229.7 KB · Views: 485
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
295
Points
63

Geslepen folie werkt zeker. Maar het vergt enige ervaring om het amalgaam niet snel te verbranden. Daarom raden we een foliemaat van 0,5 tot 2 cm aan.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
De truc om het amalgaam niet snel te verbranden is om geen GAA te gebruiken, tip met dank aan G. Patton.
 

808Boss

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 27, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hallo, kan ik P2P gebruiken in deze synthese?
 

abbadon

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 4, 2022
Messages
50
Reaction score
11
Points
8
<<< bedankt voor het delen
 

Djdrama

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 28, 2023
Messages
25
Reaction score
6
Points
3
Mijn eerste keer, ik kreeg dit van 10g P2NP, is het normaal?

Ik heb een probleem met de verzuring
 

Djdrama

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 28, 2023
Messages
25
Reaction score
6
Points
3
Ik heb gezien dat het beter is om geen aceton te gebruiken voor de aanzuring, de eerste 2 keer met aceton mislukte het, maar isopropylalcohol werkt prima.
 

Beginner from China

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 14, 2024
Messages
18
Reaction score
2
Points
3
Hallo, allemaal. Ik kom uit China. Mijn Engels is erg gebrekkig. Dus sommige vertalingen zijn niet helemaal accuraat. Ik maak me zorgen dat ik het verkeerde "materiaal" koop. Dus kan iemand mij het CAS-nummer vertellen? Ik zal de nieuwste lijst met gecontroleerde items hieronder plaatsen. Laat het me weten als er alternatieven zijn. Bedankt iedereen.
 

Attachments

  • 231BDp8KIb.pdf
    145.9 KB · Views: 679
Top