Vacuümvet...

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Het spijt me dat ik zo veel simplistische posts maak - ik kan eigenlijk niet geloven dat ik zo ver ben gekomen zonder iets van dit spul te weten, maar hé, leven en leren, hè?

Welk vet gebruiken jullie voor je gewrichten?

Ik heb vacuümvet opgezocht en het lijkt waanzinnig duur te zijn - een van de enige tubes die ik op eBay zag die het soort product leek te zijn dat ik nodig heb, kostte 60 pond per tube... en ik weet niet eens zeker of het het juiste spul is....

Het is voor de verbindingen onder reflux met ethanol als oplosmiddel - op dit moment, maar ik weet niet wat ik uiteindelijk zal refluxen...nou, ik weet het eigenlijk wel. Vrij veel fenethylamines, tryptamines (hoewel niet zo veel refluxen daarmee) en psychedelische amfetamines (waarschijnlijk niet zo veel echter als ze de neiging hebben om SUPER langdurig te zijn!)

Ik sta op het punt om een nitroaldol/ Henry RXN uit te voeren op 2,5-DMOBA met ethlenediamine als katalysator - hoewel dit niet enorm relevant is voor mijn vraag! Zoiets...

Het is een van die vragen die echt zal worden gebruikt voor elke keer dat ik destillaties of refluxen doe....

Ik herinner me dat ik de praktische productie van MDMA door Strike heb gelezen? Ik denk dat het Strike is... misschien was het oom Festers boek, maar een van de meer beruchte boeken over clandestiene productie zei dat je vaseline moest gebruiken, maar voor zover ik kon zien toen ik gewoon ethanol destilleerde (met een vrij lage BP) kon je zien dat het aan het smelten was, dus ik weet niet waarom hij het voorstelde!
Misschien bedoelde hij het gewoon voor de vacuümslang/nippelverbindingen - ik heb het sindsdien echt niet meer gelezen!

Hoe dan ook, ik vroeg me af wat jullie gebruiken die niet in een echt laboratorium werken... ik zeg 'echt' als ik bedoel dat het geregistreerd is met alles wat je nodig hebt ZONDER dat je het hoeft te kopen en je vrijheid daarvoor op het spel hoeft te zetten!

Eigenlijk tbf, als ik het kan kopen en het is goedkoop, als het wordt gebruikt in echte laboratoria is dat waarschijnlijk beter, er zijn sommige dingen die wij gewone stervelingen niet zomaar kunnen kopen!
 

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
Dus normaal gesproken gebruik ik geen, want als u smt destilleert, moet het oplosmiddel of wat dan ook het een beetje nat maken en zijn verbindingen niet moeilijk los te krijgen. Ook kunnen sommige oplosmiddelen of dingen vet oplossen of aantasten, waardoor het product mogelijk wordt verontreinigd. Je kan ook van die teflon joint dingetjes gebruiken of gewoon teflon tape maar propper dow high vac vet is het niet waard tenzij je schlenk of smt gebruikt als je vet wilt gebruik dan vaseline of motor vet of smt. hoop dat dit een beetje helpt :D bdw als een verbinding vast zit verwarm de verbinding dan langzaam met een blaasmond en laat het dan afkoelen terwijl je er lichtjes aan trekt.
 

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
Gebruik in het algemeen geen vet als u werkt met oplosmiddelen zoals aceton of corosieve troep zoals broom of salpeterzuur, het zal niets doen behalve er mogelijk voor zorgen dat u vettige troep in uw product krijgt.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Weet je wat, het gaat er eigenlijk niet zozeer om dat ze vast komen te zitten, als wel dat ik me zorgen maak over wat er ontsnapt en een geur veroorzaakt.
Er is echter wel een verhaaltje waarom - ik denk dat ik een beetje te bezorgd was toen ik mijn eerste Henry/nitroaldolreactie uitvoerde.

Het is de eerste keer in een tijdje dat ik een reactie bij reflux doe, omdat ik een koude reductieve animatie van tryptamine doe. Dat en het werken met nitromethaan maakte me bang dat het smeren van de verbindingen het verschil zou maken als je de bovenkant toch open laat staan lol Ik snap dat er een condensor is en dat er dus technisch gezien niets zou moeten ontsnappen, maar ik zou die troep ook niet echt willen inademen!

Ik ben ongeveer halverwege de reactie en tot nu toe gaat het goed - het lijkt precies op de precursor van 2,5-DMA die ik iemand op YouTube heb zien uitvoeren (ik geloof dat hij dit probeerde en het verpestte en in plaats daarvan nitroethaan toevoegde lol).
Hoe dan ook, het gaf me een interessante truc om uit te proberen... dit is trouwens naast het punt

Maar ja, dat is meer waarom ik het vroeg... het is cool om een kweekventilator te hergebruiken om de lucht nu toch naar buiten te leiden en het gewoon in die kamer op te zetten, om de 15 minuten te controleren of alles goed is en ik niet dood ben.
 

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
nah het is vrij mutch gewoon niet krijgen ze vastzit som shit zal altijd ontsnappen de gewrichten vaseline of niet als u rl wil het verzegeld dan gewoon teflon tape of deze ptfe gezamenlijke dinges gebruiken maar tbh rl de aperatus vetten zichzelf bij refluxen of destilleren
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Oké goed spul, ik zal vet vermijden - zoals ik toch al heb gedaan!!! Haha tbf, ik vermijd zelfs oliebaden op dit moment om deze reden, gewoon omdat ik het HAAT om overal olie op te krijgen! En het gaat altijd overal naartoe....
Daarom ben ik echt blij dat jullie niet allemaal zeggen "ja, je hebt vet nodig!".
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
878
Points
113
Luister of er iets in moet staan. Zo niet, dan zal het kleinste beetje van iets het terminaal afsluiten. Vacuümvet is vacuümdestillatie, vacuümdessicatie, vacuümreflux... spul onder vacuüm. Je hebt maar een dot ter grootte van een erwt nodig. Als ik geen vacuüm gebruik, gebruik ik chapstick waar ik er 20 van heb liggen of wat was en wrijf dat heel hard over het glazuur. De pasvorm is zo strak dat lekken geen probleem is als je het eenmaal goed in elkaar hebt gezet. Het is gebruikelijk om veel te veel te gebruiken en er een puinhoop van te maken. Een laagje van 0,01 mm dik is voldoende.
 

Loki12

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 18, 2022
Messages
52
Reaction score
25
Points
8
£60 voor een hele tube vacuümvet is een goede deal. Als je het rustig aan doet en niet te veel uitsmeert, gaat zo'n tube minstens een jaar mee (een jaar waarin je elke dag met het glas werkt). Voor de meeste amateurs is een tube alles wat ze ooit nodig zullen hebben. Je kunt witte vaseline of technisch vet gebruiken, maar deze kunnen je product bederven of gewoon wegkoken en lekken veroorzaken als je ze met bepaalde oplosmiddelen gebruikt (dcm bijvoorbeeld lost strontvet heel snel op).

Het laboratoriumvacuümvet is niet alleen bestand tegen chemicaliën zodat het niet wegkookt, maar het reageert ook niet met andere chemicaliën. Het vet zou een basisuitrusting moeten zijn voor iedereen die a) duur glaswerk koopt of b) aan vacuümdestillatie doet. De hoeveelheid vastzittend glas op glas na het distilleren die je zult tegenkomen zonder het vet (of met de goedkopere opties) zal enorm zijn. Als je eenmaal een stuk hebt gebroken dat je meer dan 100 euro heeft gekost toen je probeerde er een thermometeradapter uit te trekken, dan ga je terug en geef je jezelf een schouderklopje omdat je die 60 euro niet hebt uitgegeven voor het juiste vet.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
878
Points
113
Ik heb de laatste tijd te veel glas gebroken. Ik heb echter ook succes gehad met het uit elkaar halen ervan. De vriezer heeft bij mij beter gewerkt dan hitte. Ik doe water op de naden en verwarm het glas, zet het dan in de vriezer, het water bevriest en voila, het komt uit elkaar.
 

Loki12

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 18, 2022
Messages
52
Reaction score
25
Points
8
Koop een warmtepistool. Het soort dat wordt gebruikt om verf te schrobben, uit te kogelen en een LCD-scherm met de temperatuur te krijgen.
1) Je kunt nu de BP van je eindproducten controleren.
2) Gebruik het warmtepistool om hete lucht op de verbinding te blazen. Je zou langzaam, langzaam belletjes moeten zien vormen en uitvlakken. Zet het glas ondersteboven, maar niet te hoog (of gebruik een deken op de vloer) zodat de glazen stop of wat er ook vastzit eruit valt. Blijf hete lucht blazen tot het eruit valt.

Met een professioneel warmtepistool zou het in dit soort situaties niet meer dan 15 minuten moeten duren.
Ik wil herhalen wat ik al zei, koop het vacuümvet, dat bespaart je een hoop pijn en tijdverspilling.
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
64
Points
18
@Loki12 heeft gelijk. Ik kan daaraan toevoegen dat goede glasverbindingen je nog meer vet, tijd en apparatuur besparen.
Iets als DURAN® zou waarschijnlijk overkill zijn, maar er zouden geen kieren en spelingen mogen zijn, zodat procedures zoals eenvoudige destillatie zonder enig vet kunnen worden uitgevoerd.

Voor mij werkt alleen het rechtstreeks op de verbinding gieten van kokend water elke keer goed, elke andere methode die een langzamere temperatuurstijging geeft, kan niet voor voldoende temperatuurgradiënt tussen buiten- en binnenverbinding zorgen.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
878
Points
113
Maar het is echt eng om met niets in de gewrichten te lopen. Ze zijn natuurlijk geslepen en passen zo goed dat een middelgroot stofdeeltje de verbinding al vastzet als er niets op de verbinding zit. Ik doe er altijd iets op. Ik wrijf een verdomde kaars op stand hebben. Chapstick om het even wat om ook maar een micron ruimte tussen het glas te creëren.
 
Top