Welk masker moet ik gebruiken?

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
1) Dräger Drager Xplore 3300 halfgelaatsmasker + A1b1e1
Kp28Xg1iq9

-------------------------------------------------
2)Drager X-plore 3300/m Halfgelaatsmasker + 6738816 A1b1e1k1 Filter 3300/M+6738816
2Qt4IGmLyi

--------------------------------------------------
3)3M 4251 organisch gas/dampmasker 3M 4251M
RaOLetXnVT

----------------------------------------------------
4)Starline V-800 halfgelaatsmasker+V7800A1P2R filter
NPIbvEg6iZ

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Ik kan me voorstellen dat dit afhangt van je opstelling en met welke chemicaliën je werkt. Als je een zuurkast hebt die alles kan opzuigen en je werkt alleen daaronder, dan moet een normaal masker met deeltjesfilters en een veiligheidsbril/labbril voldoende zijn. Als je in een afgesloten ruimte werkt (wat eigenlijk niet zou moeten, maar je weet dat er altijd mensen zullen zijn), dan heb je waarschijnlijk een volgelaatsmasker met filters en een opvangbeker nodig + volledige beschermende kleding. De filters en opvangbussen hangen af van de chemische stof waarmee je werkt.

StarWars

Don't buy from me
New Member
Reaction score
71
Drager 5500 of 6300

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Eerlijk gezegd, als je jezelf in het gezicht gaat spatten met chemicaliën, maakt het niet uit of het een masker voor het hele gezicht is van $50 uit China of van $500 uit Amerika of Europa.

Ik zou er een kopen waar je zijfilters op kunt gebruiken, maar waar je ook, als het nodig is, een slang op kunt aansluiten en de opvangbeker aan je rug/riem kunt hangen... dat spul is zwaar mijn man, vooral als je het urenlang moet inademen, denk je dat een kleintje lang meegaat? Je zou alleen een opvangbeker moeten dragen als je omringd bent door dampen of werkt met iets als broom of kwik en het je eerste keer is... trillende handen... mama's spaghetti...

Als je superveilig bent, moet je altijd een volgelaatsmasker dragen, maar zijfilters werken ook prima, omdat je onder een dampkap werkt, toch? Je bent toch geen idioot om jezelf op te sluiten in een appartement en te beginnen met een reactie van 30 liter en dan te destilleren? Geloof me, het is minder werk om een mooie gefilterde zuurkast op te zetten dan om alles te leren over deze maskers, jerrycans, beschermende kleding en je te verkleden als Walter White...
Er zijn er die ammoniak uitfilteren, afhankelijk van waar je mee werkt, zoals iemand je al vertelde... Normale beschermen alleen tegen stofdeeltjes.

KlintoL

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Zou je aanraden om gewoon een dampkap te kopen? Ik denk dat het niet moeilijk is om er een te bouwen. Maar het zo bouwen dat er geen kans is dat elektrische vonken dampen verspreiden? Hoe zou ik dat doen, als ik dat al kan doen?

purple_rain

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
Dit hangt af van wat je probeert te synthetiseren en de chemicaliën die je gaat gebruiken. Meestal staat in de productbeschrijving waartegen het beschermt, bijvoorbeeld organische/anorganische dampen, stofdeeltjes, enz.

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Reaction score
160
Dit hangt af van de reagentia waarmee je werkt. Verschillende filters zijn van toepassing op verschillende reagentia. Er zijn bijvoorbeeld algemene filters die je kunt gebruiken voor zuren. Maar die filteren bijvoorbeeld kwikdamp helemaal niet. Voor zeer specifieke verbindingen moet je de daarvoor bestemde filters kopen. Bij maskers 1 en 2 zie je dat de filters gemakkelijk te vervangen zijn, dus die zou ik aanraden. Zorg er wel voor dat je de filters na verloop van tijd vervangt, ze gaan helaas niet eeuwig mee.

StarWars

Don't buy from me
New Member
Reaction score
71
Filters A2B2EK2