- Reaction score
- 2
Ik ben net een groentje en ik heb geprobeerd om veel oliën, oplosmiddelen, water/oliemengsels en water/oplosmiddelen te destilleren en ik doe gewoon een eenvoudige destillatieopstelling met gewone glazen en zo, maar het maakt niet uit wat ik destilleer, het duurt gewoon eeuwig.
als ik een water/olie mengsel heb, dan destilleert het gewoon 10ml in 4 uur.
Als ik te veel procedures en opstellingen bekijk op youtube en het internet lijkt er niets mis te zijn met mijn opstellingen maar het is gewoon vreemd tijdrovend ?!?
ook het gebruik van een vacuümpomp maakt gewoon de hele plaats gevuld met het gas ( te veel afval ) , en ook ik zie dat voor eenvoudige distillaties vacuüm is geen noodzaak, maar het lijkt onmogelijk zonder voor mij ?
als ik een water/olie mengsel heb, dan destilleert het gewoon 10ml in 4 uur.
Als ik te veel procedures en opstellingen bekijk op youtube en het internet lijkt er niets mis te zijn met mijn opstellingen maar het is gewoon vreemd tijdrovend ?!?
ook het gebruik van een vacuümpomp maakt gewoon de hele plaats gevuld met het gas ( te veel afval ) , en ook ik zie dat voor eenvoudige distillaties vacuüm is geen noodzaak, maar het lijkt onmogelijk zonder voor mij ?