Wilgerodt Vragen, en Calcium Fenylacetaat?

Mikrobiome

Don't buy from me
New Member
Joined
May 10, 2022
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
De wilgerodt lijkt op het eerste gezicht een gemakkelijk haalbare route naar fenylazijnzuur. Terwijl morfololine over het algemeen moeilijk te verkrijgen is, is cyclohexylamine waarschijnlijk de volgende beste kandidaat voor deze klus, omdat het niet te duur, beschikbaar en ongecontroleerd is.

Mijn vraag is, als je een amine zoals cyclohexylamine gebruikt, is er dan een risico op de vorming van waterstofsulfide?

En is de amine terug te winnen/herbruikbaar?

Heeft iemand ook veel succes gehad met de calciumfenylacetaat/calciumacetaat route om fenylazijnzuur om te zetten in p2p?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Hallo. Bedoelt u synthese van acetofenon?
Kunt u uitleggen welke reactie u precies bedoelt?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Naar mijn mening is de Willgerodt Reactie een erg lange weg om p2p te krijgen, wat de kosten van het product verhoogt.
 
Last edited by a moderator:

Mikrobiome

Don't buy from me
New Member
Joined
May 10, 2022
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Styreen is, imo, de beste manier om verder te komen als niet-chemicus. Je kunt er heel goedkoop liters van kopen en het is helemaal niet verdacht.

Ik weet niet precies hoe het heet, maar je kunt ammoniak in oplossing en elementaire zwavel in een autoclaaf gebruiken in plaats van een amine zoals cyclohexylamine met zwavel. Ik geloof echter dat het gebruik van ammoniak waterstofsulfide produceert, wat supergevaarlijk is. Ik wil weten of het gebruik van een amine hetzelfde risico met zich meebrengt.

Hoe bedoel je dat de Wilgerodt een lange weg is naar p2p? Voor een niet-chemicus lijkt het eenvoudig. Ervan uitgaande dat alles perfect werkt, krijg je fenylacetamide, dat wordt gehydrolyseerd tot fenylazijnzuur irrc, dan ga je via talloze routes naar p2p. 3 stappen, in een perfecte wereld
 
Top