Jak przygotować roztwór metyloaminy?

Methylamine

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 30, 2022
Messages
21
Reaction score
18
Points
3
Cześć wszystkim Jestem początkującym, który chce nauczyć się chemii
Chcę zrobić projekt syntezy
I potrzebuję do tego 40% roztworu metyloaminy w wodzie.
Mogę dostać tylko metyloaminę hcl.
Pomyślałem więc, że może uda mi się zrobić własny roztwór.
Nie mogę znaleźć przepisu online, więc pytam tutaj.
 

Methylamine

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 30, 2022
Messages
21
Reaction score
18
Points
3
Dzięki za odpowiedź.
Nadal nie wszystko rozumiem
Wciąż szukam przepisu w sieci
Mam nadzieję, że ktoś może napisać przepis na 1 litr 40% aq roztworu metyloaminy z metyloaminy HCL.
 

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
Reaguj hcl metyloaminy z naoh i otrzymasz gaz metyloaminowy, a następnie reaguj gaz z H2O i sprawdź objętość.
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Przygotowanie maksymalnie czystego 40% roztworu metyloaminy z chlorowodorku metyloaminy można przeprowadzić w następujący sposób:
Materiały:
- Chlorowodorek metyloaminy (około 160 g)
- Woda destylowana (około 240 ml)
- Kolba szklana o pojemności około 500 ml
- Mieszadło magnetyczne
- Termometr
- Dźwig do rozładunku
- Szklana pipeta
Kroki:
1. Przygotuj 240 ml wody destylowanej w szklanej kolbie o pojemności około 500 ml.
2. Umieść chlorowodorek metyloaminy w kolbie z wodą.
3. Umieścić kolbę na mieszadle magnetycznym i rozpocząć mieszanie.
4. Podgrzej mieszaninę do temperatury 50-60°C, używając termometru do kontroli temperatury.
5. Kontynuować podgrzewanie i mieszanie aż do całkowitego rozpuszczenia chlorowodorku metyloaminy.
6. Doprowadzić objętość roztworu do 400 ml, dodając w razie potrzeby wodę destylowaną.
7. Schłodzić mieszaninę do temperatury pokojowej, kontynuując mieszanie.
8. Dostosować pH do wartości 10-11 za pomocą 10% roztworu NaOH.