Question Czy możliwe jest przekształcenie nitrometanu w nitroetan?

senseiFreu

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Czy możliwe jest przekształcenie nitrometanu w nitroetan? Czy możliwe jest przekształcenie nitrometanu w nitroetan? Jeśli tak, to czy ktoś może napisać mi poradnik?
Przepraszam jeśli to głupie pytanie, nie znam się za bardzo na chemii....
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Nie do końca. To coś w rodzaju wyrwania kręgosłupa i zastąpienia go nowym. Słyszałem, że ne jest zanieczyszczeniem / produktem ubocznym, jeśli nm, może wynosić 2%, czytałem, że paliwo do samolotów r / c ma do 5%, które można wydestylować.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Byłoby to najbardziej zasobożerne wyzwanie dla bardzo znudzonego, ale jednak bystrego chemika i jest to raczej nauka podstawowa niż stosowana, więc ostatecznie okaże się, że można to zrobić, ale pytanie o wydajność byłoby zniewagą i będziesz musiał zmierzyć się z wyjaśnieniem słowa fundamentalnego w nauce od potencjalnie wkurzonego kompetentnego chemika...
 

senseiFreu

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
`` Przygotowanie nitroetanu
Gerard Desseigne & Henri Giral

Do kolby reakcyjnej dodaje się:
26,5 g (0,0625 * 3 mole) technicznego K2CO3 rozpuszczonego w 137 g wody
320 g 97% technicznego azotynu sodu
6 ml alkoholu cetylooleinowego lub oleinowego (środek przeciwpieniący)
Objętość mieszaniny wynosi około 420 ml
Mieszaninę ogrzewa się w łaźni w temperaturze 130°C, mieszając. Do lejka dodawczego
jest napełniany 750 ml wodnego roztworu 444 g (3 mole) siarczanu etylu sodu.
siarczanu etylu. Roztwór jest dodawany do mieszaniny reakcyjnej przez 50-60 minut z odpowiednią szybkością.