Výroba 4-metylpropiofenónu/ CAS : 5337-93-9

TiTcapitan

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
Všetky výpočty pre 1 kilogram 4-metylpropiofenónu.

Všetky činidlá sú mimoriadne chladené.
Toluén (657)gramov sa pridá do banky v ľadovom kúpeli , chlorid hlinitý(1043) gramov, mieša sa 10 minút, potom sa propionylchlorid (700)gramov kopíruje pomocou deliaceho lievika 40 minút.
Po kopaní sa reakčná hmota vyberie z ľadového kúpeľa a zostane pri izbovej teplote 1 hodinu, aby sa premiešala.

Do laboratórnej kadičky pripravíme zmes ľadu (3700)gramov a (142)gramov 36% kyseliny chlorovodíkovej.
Výsledkom sú 2 vrstvy rozdelené na deliacom lieviku, z ktorých potrebujeme spodnú .
Destiláciou odstránime prebytočný toluén pri teplote 110 stupňov. vymeníme zbernú banku za čistú nádobu, pripojíme vákuovú pumpu a odstránime náš čistý 4-metylpropiofenón.

PS: Nepredstieram 100 % spoľahlivosť a správnosť tejto metódy. Sám nie som odborník na chémiu, ale z dôvodu nedostatku iných metód používam tento recept. Metóda bola odskúšaná v praxi, výsledkom je produkt, ktorý potrebujeme.
Budem rád, ak mi odborníci poskytnú alternatívnu syntézu

PPS:
Chemické brutto formuly pre činidlá:
chlorid hlinitý - AlCl
propionylchlorid - C3H5OCl
toluén - C7H8O
4-metylpropiofenón - C10H12O

Chemická reakcia: C7H8 + C3H5OCl = C10H12O + HCl
 

longinfornow

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2023
Messages
13
Reaction score
6
Points
3
Môžete zverejniť obrázky tejto metódy?
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
"V laboratórnej kadičke pripravíme zmes ľadu (3700)gramov a (142)gramov 36% kyseliny chlorovodíkovej.
Výsledkom sú 2 vrstvy rozdelené na deliacom lieviku, z ktorých potrebujeme spodnú"