Innovativ brottslighet: Penningtvätt i det 21:a århundradet

DaxUK

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 23, 2024
Messages
11
Reaction score
17
Points
3
Hej, jag har sett mycket på den här webbplatsen som talar om hur man tvättar pengar och gör det lagligt, och jag märkte att svaren var ytliga och inte djupgående, med vetskap om att det finns nya metoder som inte kommer att visas i media tidigare, och jag kommer att informera dig om dem nu. Tja, låt oss först förstå innebörden av termen "penningtvätt." Penningtvätt innebär pengar som genereras från narkotikahandel, vapen eller bedrägeri, och du vill sätta in dem på ditt bankkonto. Klassisk penningtvätt fungerar inte på samma sätt som tidigare. Till exempel att ge en företagsledare kontanter och instruera honom att föra över dem till ditt bankkonto. Regeringar granskar nu företag eller institutioner som överför pengar till brottslingens konto och mäter deras ekonomiska tillväxt. Jag ska ge er en historia och en metod för penningtvätt som jag anser vara en av de mest lämpliga metoderna, men som är mycket komplicerad. Låt oss till exempel säga att jag är i Malaysia och att jag gav en person, låt oss kalla honom Vladimir, ett visst belopp, låt oss säga 10 miljoner euro, och att han återlämnade det till mig efter en kort period, inte länge, 8 miljoner euro. Jag blev förvånad över hur snabbt det gick och frågade honom hur den här metoden fungerar. Han berättade att så snart jag hade gett honom det här beloppet kontaktade han människor i Tyskland och mer än ett europeiskt land och sa till dem att om de ville föra över pengar till sina familjer i Malaysia skulle de inte gå till bankerna. Jag kommer att ge dem pengarna själv och till en lägre avgift än bankerna och samma dag. Du måste ge dem till en person, låt oss säga att han heter John, till exempel. Så snart John får 10 miljoner euro delar Vladimir ut mina pengar, som är 10 miljoner, till släktingarna till de personer som gjorde överföringen. Vad gjorde John så snart han fått beloppet? Han gav det till ett elektronikföretag i Tyskland och sa till dem att jag vill köpa från dig med ett belopp på 10 miljoner euro, med vetskap om att företaget också samarbetar med dem i organisationen. De överförde elektroniken till Malaysia och sålde den till Vladimirs elektronikföretag. Resultatet här är att jag tog 8 miljoner efter falska försäljningsoperationer inom företaget och registrerade mig som ett bidrag till företaget, och han tog 2 miljoner och överföringsförmånerna till personer som gjorde överföringen och produkter som kan handlas till dubbla beloppet. Vissa saker var dock mystiska, till exempel företagets andel i Tyskland. Detta anses vara en komplett penningtvättsorganisation. Nu verkar det som om hela bilden har klargjorts för dig, med vetskap om att organisationen har varit verksam under lång tid, så de har en stark kundbas och processen var snabb. Påminnelse: Länderna och namnen på de personer som nämns är fiktiva för deras säkerhet.



Tack för att du läste med vänliga hälsningar,



DAX
 
Top