3-CMC i en 100L reaktor, vilken väg är mest effektiv och/eller enklast?

bubbler

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Hej,

Om jag vill göra 3-CMC i en 100L-reaktor med kyl- / värmesystem, vilken syntes är bäst för den skalan? Och behöver jag välja mellan enkel ELLER billig reaktion eller finns det en mellanväg för att få lite av båda?

Vad skulle förhållandet mellan kemerna vara för att köra reaktorn med maximal kapacitet i en sats?

Tack så mycket

bubbler

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Skulle bli glad om forumets oldtimers gav mig lite input också =) Jag såg att @William Dampier har gett några tips om cmc-reaktioner, @G.Patton likaså. Jag har också sett @The-Hive i några diskussioner. =) Hoppas att få diskussionen igång.

Jag har läst trådarna där 100g satser av 3-cmc diskuteras men skulle nu vilja få några tips för att göra det i en reaktor också på ett mer professionellt sätt.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Hej, det bästa sättet från 3'-kloro-2-brompropiofenon, direkt substitution nukleofil, liknande som med 4-mmc. Har du fått 3-cmc genom småskalig sats?

bubbler

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
När det gäller lösningsmedel tror jag att jag skulle föredra DCM på grund av enkel åtkomst om du inte säger något annat?

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
254
Deals
1
Det finns massor av olika metoder, det är vad som passar dig bäst och vilka kemikalier du kan få @Netflix gör 100 g sats med 300 ml DCM skaka och baka stil eller etylacetat istället för DCM kortare reaktionstid

bubbler

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Tack för svaret, låt oss få igång diskussionen =)

"Det finns massor av olika metoder, det är vad som passar dig bäst" det var därför jag kom hit för att försöka räkna ut tillsammans vad som skulle passa mig bäst i denna batchskala så jag skulle vara super uppskattande med några fler idéer och input angående detta ... Jag tror att jag kommer att behöva diskutera eller åtminstone förstå upp / nackdelarna med de olika reaktionsvägarna innan jag kan bestämma vad som skulle vara rätt för mig.

Så DCM jämfört med vad tar längre tid? Jag har sett en hel del information utspridd angående CMC så nu ska jag försöka få med allt i denna tråd.

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
254
Deals
1
Följ @Netflix det är den enklaste metoden. Du kan alla så titta in Frågor och svar avsnitt där du hittar mycket mer information