- Reaction score
- 7
Jag ska göra det här kort - den vanliga proceduren "tvätta med aceton tills den röda färgen är borta" verkar INTE fungera med Sudafed (eller åtminstone generiska SudaGest) 30 mg piller längre. Den röda beläggningen är inte järnoxid, snarare är det Red # 40 Aluminium Lake, som jag personligen kan berätta för dig är inte särskilt löslig i aceton. Det ÄR lösligt i både vatten och vattenfri etanol, även om det inte ska vara det - enligt min forskning ska det bara vara lösligt i torr EtOH vid 0,001 g / 100 ml. I praktiken är det dock tillräckligt lösligt i torr EtOH att mina pseudoefedrin hcl-kristaller är alla rödrosa.
Hur som helst, i slutändan är att jag har massor av PE-hydrokloridkristaller som alla är förorenade med det här och jag har svårt att separera dem - har någon någon erfarenhet av detta? Eller alternativt, har någon någon erfarenhet av Red # 40-förorening och Moskva-rutten (I2 + röd fosfor) -reduktion och kommer det att gunk upp min slutprodukt?
Hur som helst, i slutändan är att jag har massor av PE-hydrokloridkristaller som alla är förorenade med det här och jag har svårt att separera dem - har någon någon erfarenhet av detta? Eller alternativt, har någon någon erfarenhet av Red # 40-förorening och Moskva-rutten (I2 + röd fosfor) -reduktion och kommer det att gunk upp min slutprodukt?