Amfetamin citrat

yuiopjkl

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2022
Messages
73
Reaction score
40
Points
18
Jag bestämde mig för att prova amfetamincitrat.
Jag löste upp citronsyra i IPA och tillsatte det till amfetaminbasen, men det bildades inte mycket salt, bara lite salt fälldes ut och det såg klibbigt ut (ph = 6).
Vad tror du att problemet är?
Citronsyran jag använde är ett monohydrat.
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
148
Reaction score
54
Points
28
Enligt vad jag läste här finns det 3 typer av amfetaminsalter

Amfetaminhydroklorid
Amfetaminsulfat
Amfetaminfosfat

Berätta mer om du vet mer

amfetamin salter
 

yuiopjkl

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2022
Messages
73
Reaction score
40
Points
18
Det finns fler än de här tre salterna (sackarat, aspartat, oxalat...)

Jag tror att varje salt har olika effekter, så jag bestämde mig för att prova citrat, men jag kunde inte hitta någon information om det.

Men jag hittade ett patent som säger: mono-amfetaminfosfat är mer effektivt, dos för dos, än amfetaminsulfat.
Överraskande nog innehåller amfetaminsulfat mer amfetaminbas än amfetaminfosfat.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Varje syra kommer att bilda ett salt med amfetamin vad är en bas.
Amfetaminsulfat och fosfat är vanliga eftersom de inte är hygroskopiska, det vill säga att de inte suger vatten från luften och blir en pöl.
Amfetamincitrat kommer troligen inte att vara något pulver utan en viskös massa och inte lämpad för de vanliga konsumtionsmetoderna.
Att monofosfatet är mer effektivt är från ett patentkrav och som sådant ganska mycket lika mycket värt som vad en begagnad bilhandlare säger om en bil han vill sälja. Mono-Phosphate har en hög biotillgänglighet men eftersom det är mycket mer vattenlösligt än sulfatet och som sådan finns det en något snabbare början av läkemedlet. Men det är också ett mycket fint pulver som är svårt att snorta eftersom om man drar lite för hårt går det fina pulvret rakt in i huvudhålorna (näsa, panna) vilket inte bara är mycket ohälsosamt utan också mycket smärtsamt. Och för alla andra sätt att administrera utom IV spelar det ingen roll så att den snabbare starten kompenseras av det faktum att du inte kan snorta så mycket som med sulfatet på en gång och så - trevligt men inte värt det.
 

Dr. X

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 24, 2023
Messages
43
Reaction score
18
Points
8
Amfetamin är en amin. Aminer kan bilda komplex (salter/kristaller), om jag har rätt i namngivningen, med alla mineralsyror. Det betyder H2SO4, HCL, H2PO3 och så vidare. För mer förståelse följer här några exempel på hur det skapas:
R-NH2 + HCL →[R-NH3+]Cl-
R-N(R2)-R1 + H2SO4 →[R-NH+(R2)-R1]OSO3H-
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Inte bara med mineralsyror, utan även med karboxylsyror. Acetat, tartrat (viktigt för separering av d- och l- ) citrat och så vidare och så vidare. Fumarat och oxalat används ofta eftersom de lätt bildar lätt separerade torra salter.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Kanske var det nödvändigt att absorbera vatten före syrning med citronsyra. Jag vet att man framgångsrikt får en torr produkt och att den har godtagbar bioaktivitet. Men användningen av fosfat kommer att bli bättre.
 

yuiopjkl

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2022
Messages
73
Reaction score
40
Points
18
Räcker det att torka citronsyran (i IPA) med natriumsulfat, eller måste den torkas med värme?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Torka lösningen före försurning. Du kan också försöka använda maleat (maleinsyra). Jag tror att det är mer stabilt
 
Top