- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 26
Jag köpte från en leverantör som finns här, 5 kg BK4 (2b4m) och med hjälp av någon som är erfaren har vi kommit fram till att anledningen till att mina synteser inte fungerar beror på att BK4 innehåller 4-metylpropihenon. Jag var tvungen att försöka tvätta med kokande vatten för att ta bort 4-metylpropihenonskiktet ovanpå när det bildas som en olja. Jag försökte rengöra ca 150g BK4 och jag tog bort över 15ml 4-metylpropihenon och sedan trodde jag att det var rent och min syntes är fortfarande inte korrekt. Jag ska bifoga ett foto där jag rengör med varmt vatten och du kan se 4-metylpropihenon på toppen.
Syntesen när jag tillsätter syra blir mörk, nästan svart. Se bifogat foto, den mörka vätskan är efter att jag har tillsatt syra i blandningen, den blir mörk så här på grund av 4-metylpropihenon. Detta beror på att det innehåller 4-metylpropihenon, mpf orsakar det.
Det har inte bara kostat mig massor av pengar, jag har använt så mycket BK4 och allt har gått till spillo. Inte bara det den tid det har tagit mig att göra alla dessa synteser. Kan vi lösa detta snälla, jag har inte råd att förlora så mycket tid och pengar.
Syntesen när jag tillsätter syra blir mörk, nästan svart. Se bifogat foto, den mörka vätskan är efter att jag har tillsatt syra i blandningen, den blir mörk så här på grund av 4-metylpropihenon. Detta beror på att det innehåller 4-metylpropihenon, mpf orsakar det.
Det har inte bara kostat mig massor av pengar, jag har använt så mycket BK4 och allt har gått till spillo. Inte bara det den tid det har tagit mig att göra alla dessa synteser. Kan vi lösa detta snälla, jag har inte råd att förlora så mycket tid och pengar.