Question Bränd mimosa hostilis

Gauss

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Hej på er
Jag lagade bara min första sats av dmt i AB-extraktion och som man gör överdimensionerade jag på vatten, så jag kokade av nästan 1,5L. I denna process brände jag en hel del mimosa på sidorna, den aktiva soppan ser också lite svart ut. Har jag fuckat upp en hel sats? Eller kommer det bara att betyda att jag inte kan extrahera dmt från den fastna mimosa i potten?

Info om kock:
vatten 2L
vinäger(9%) 150mL
mimosa hostilis 250g

Jag tänker använda 100 g NaOH

något fel med min kock ?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
Hmmm 🤔 Jag tror inte att 150 ml 9% vinäger är tillräckligt surt för att extraktionen ska fungera. Har du lakmuspapper eller en pH-mätare? Om inte sluta. Jag är ganska säker på att du behöver mer syra mycket för att extrahera DMT från materialet. Du har natriumhydroxid, varför tog du inte en lika stark syra? Jag har använt muriatisk syra för detta tidigare, 28% saltsyra. Det var flera år sedan, men är det inte pH 2 surhet och sedan minst pH 12 basifiering?

Gauss

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Min tek A/ B säger pH 4 surhet och 13 bas

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
Ja, det ser ut som du förstörde det. Förångningstemperaturen för basen ser ut att vara cirka 150 °F. Vatten kokar vid 212 grader. Syrasaltets förångningstemperatur är mycket högre, men du använde inte tillräckligt med syra för att skapa det. Hur mycket pengar slösade du bort? Hur kommer det sig att du inte gjorde 29 minuters research? Jag skriver en forskningsartikel om varför folk slänger bort sina pengar, får jag intervjua dig?

Gauss

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jag tillsatte inte bas förrän jag flyttade soppan till en burk

Gauss

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Vad menade du också med det?

Gauss

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Hej Jag hoppades att mina beräkningar var rätt eftersom 9% ättiksyra är lika med 1,5 M så jag har 0.. eftersom 2L skulle ge ett hypotetiskt pH på lite under 3. Kanske gjorde jag något fel. Jag har också sett människor som använder mycket mindre. Är du också säker på att dmt skulle avdunsta genom vattnet?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
DMT skulle inte avdunsta, nej. Du har 0 vadå? Berätta mer om 9% vinäger, destillerad vinäger är utspädd till 5% i mataffären. Så är alla andra vinäger. FDA tillåter bara upp till 8% ättiksyra i vinäger.
pH för 10% ättiksyra är 2,88% där du flubbed siffrorna är 10% sur syra är 0,1 mol% inte 1 mol%. Glacial ättiksyra är 100% syra
150 ml 2.88ph + 2000 ml 7ph=...6.7 pH
pH-värdet för ditt polära lösningsmedel är 6,71xx
När det gäller pH-värdet i en A/B är nn-dmt mycket förlåtande. Andra alkaloider du skjuter för 0,5 lägre på syrasidan och högre på basidan. Jag kan inte föreställa mig en anledning till att det inte skulle vara linjärt, IE 2 och 12, 3 och 11, 4 och 10. Neutraliserande ekvivalenter.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
Låt inte mig hindra dig från att fortsätta. Trädbarken är det absolut dyraste. Skaffa lite riktig syra. Men dessa 0,88 $ lakmuspapper och fortsätt DMT är en tuff molekyl. Du kan sätta en flamma direkt på den och den förångas i takt. Många droger bryts ner innan de förångas... din mamma har förmodligen lite avloppsrengörare under sin diskbänk. Det duger. Skaffa ett kålhuvud för att testa pH-värdet, ingen kan hindra dig från att lämna din kropp nu. 👽👽😉😉

MrSung

Don't buy from me
Resident
Reaction score
18
Jag har sett andra tutorials där DMT extraheras med bara basen och lösningsmedlet som Naphta men ingen syra ...?