(Först av allt, jag är en total nolla. Det största recept jag någonsin har gjort är att laga middag till mig själv)
du kan hitta den genom att söka på "Metod för att tillverka fenyletylaminföreningar EP2540698B1"
Exempel 1 Dextroamfetamin (inte enligt uppfinningen)
Exempel 5 Dextroamfetaminsulfat
vad betyder det "inte enligt uppfinningen" ????
detta kunde göras? Har någon provat det? Verkar för lätt för att vara sant, eller hur? Någon kunde göra ett nytt recept förklarat för "Noobs".
Om jag förstår rätt, skulle du i princip inte behöva någon alltför sällsynt eller dyr utrustning ... och alla material är lätta att skaffa.
Är det här receptet något dolt och inte utnyttjat av de flesta? Jag kan ta bort inlägget om det stör någon ^ ^, säg det bara
du kan hitta den genom att söka på "Metod för att tillverka fenyletylaminföreningar EP2540698B1"
Exempel 1 Dextroamfetamin (inte enligt uppfinningen)
- [0028]
En blandning av 6,00 g (33,9 mmol) (4S,5R)-(-)-4-metyl-5-fenyl-2-oxazolidinon, 0,34 g 10% palladium-på-kol (50% vatten-vått) och 60 ml SDA-3A (ett lösningsmedel som består av 95% etanol och 5% metanol) omrördes under en vätgasfylld ballong vid rumstemperatur (cirka 20°C) tills ingen mer oxazolidinon detekterades med HPLC, 4 h. Reaktionsblandningen filtrerades sedan genom en kudde av Celite för att avlägsna katalysatorn. För att isolera den fria basen koncentrerades en filtrerad reaktionsblandning noggrant under reducerat tryck för att lämna 4,47 g av en kristallin halvfast substans, som visade sig vara en blandning av 96% dextroamfetamin och 4% etanol med 1H NMR. En del dextroamfetamin detekterades i destillatet. Utbyte = 94%. 400 MHz 1 H NMR (CDCl3) 7,34-7,20 (m, 5), 3,22-3,17 (m, 1), 2,76-2,72 (d av d, J = 13,2 Hz, J' = 5,4 Hz, 1), 2,57-2,52 (d av d, J = 13,2 Hz, J' = 8,1 Hz, 1), 1,16-1,14 (d, J = 6,3 Hz, 3).
Exempel 5 Dextroamfetaminsulfat
- [0032]
Metoden i exempel 1 följdes tills katalysatorn filtrerades bort, varefter totalt 7 ml 25% H2SO4 (aq) tillsattes droppvis till filtratet under 3 minuter. Efter kylning i ett is/vattenbad under 15 min filtrerades blandningen för att samla upp dextroamfetaminsulfatet med hjälp av kall SDA-3A som kolv och kaksköljning. Efter torkning erhölls totalt 5,79 g dextroamfetaminsulfat, 93% utbyte. Detta material analyserades till 100% med HPLC.
vad betyder det "inte enligt uppfinningen" ????
detta kunde göras? Har någon provat det? Verkar för lätt för att vara sant, eller hur? Någon kunde göra ett nytt recept förklarat för "Noobs".
Om jag förstår rätt, skulle du i princip inte behöva någon alltför sällsynt eller dyr utrustning ... och alla material är lätta att skaffa.
Är det här receptet något dolt och inte utnyttjat av de flesta? Jag kan ta bort inlägget om det stör någon ^ ^, säg det bara