Question Kontrollerade ämnen?

1019er

Don't buy from me
Resident
Reaction score
50
Hej
Jag skulle vilja veta om beställning av saker som toluol, xylol eller syra säkert att köpa via ebay eller Amazon eller kommer detta så småningom att få mig i trubbel? Så är detta registrerat när det köps tillsammans.

Eller är bara metylamin ect ett kontrollerat ämne och det är möjligt att beställa av ett läkemedelsföretag men de informerar myndigheterna om det.

Vad är lätt att beställa och vad ska bara beställas anonymt som på dn-marknadsplatsen?

William D.

Expert
Reaction score
1,167
I vilket fall som helst måste sådana saker köpas för en person som aldrig kommer att vara i laboratoriet. Efter en tid tar du reagenserna från den här personen. Detta bör vara tillräcklig återförsäkring. Vissa företag kan kräva dokument, även för sådana inköp. Kontakta oss, vi hjälper dig med den affär som är nödvändig.

1019er

Don't buy from me
Resident
Reaction score
50
Thx, jag trodde att Amazon inte skulle vara ett problem, men för detta kommer jag att använda presentkort och beställa det till en upphämtningsstation.

Greeez

HIGGS BOSSON

Expert
Solutions
1
Reaction score
803
Amazon kommer inte att sälja förbjudna eller begränsade ämnen, så du kan köpa där och iaktta vissa sekretessåtgärder. Men kom alltid ihåg att under namnen på kemikalier, såsom konstruktionsaceton, säljs blandningar som innehåller föroreningar av andra lösningsmedel, inklusive vatten.

1019er

Don't buy from me
Resident
Reaction score
50
Jag vet att 100 % bara är den tekniska Aceton, inte den medicinska. Jag skulle behöva torka den för att få 100% eller gå till apoteket.
Jag var bara orolig för att beställa toluen från Amazon och 37% syra på ebay.
Jag har aldrig haft problem med att beställa aceton eller iso via Amazon.