Krypto för affärer ansikte mot ansikte?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
66
Points
28
Jag undrar om krypto skulle kunna ersätta att ge någon pengarna.

Det skulle förmodligen kräva mer förtroende än kontanter, men samtidigt skulle det kanske effektivisera saker och ting.

Jag skulle vilja höra varför kunder kan vara emot detta jämfört med kontanter.

Jag kan föreställa mig rädslan för att det ska spåras, men att använda montero kommer att hjälpa det.

Det är lite bekvämare att använda kontanter, men när de väl har vant sig vid det, har det sina fördelar att betala via sin telefon och få drogerna bara släppta med liten interaktion.

Några tankar?
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
315
Reaction score
375
Points
63
ibland säljer jag lokalt om jag har extra droger/saker jag inte vill ha och personligen skulle jag hellre ta kontanter än krypto. jag förstår att krypto är mer mångsidigt (på vissa sätt) eftersom jag kan betala för saker online men också som, problemet med krypto är att värdet fluktuerar. om någon hypotetiskt köper ett gram ogräs från mig med en 10-dollarsedel, kommer det att förbli 10 dollar. om de ger mig 10 dollar värt krypto kan det vara 8 nästa dag. det kan också vara 12 eller det kan bara förbli 10, men jag gillar inte att ta risker lol
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
66
Points
28
Jag tänkte på det efter inlägget, men det går åt båda hållen, kan förlora värde, kan vinna värde.

Om poliser stoppar dig, åtminstone i USA, är det en röd flagga att ha massor av räkningar, men inte så med krypto. De flesta vet inte ens vad monero är, kanske bitcoin, men inte montero.

Tillgängligheten är svårare med krypto, men jag kan tänka mig att det är lättare att tvätta pengarna, eftersom man kanske kan öppna ett bankkonto i ett främmande land kopplat till ett företags bankkonto, eller något liknande.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
315
Reaction score
375
Points
63
Nä, dessa poliser är mycket smartare än du tror. de kan vara rövhål men de är inte dumma. Jag håller dock med, det skulle förmodligen vara mycket lättare att tvätta pengarna om det är i krypto.

Jag har stoppats med många räkningar, det ser dåligt ut men de kan inte debitera dig med någonting så länge du är försiktig (enligt min erfarenhet)
 
  • Like
Reactions: vis

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
206
Reaction score
144
Points
43
Deals
15
Du kan begära betalning med ett stabilt mynt för att undvika fluktuationer
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
315
Reaction score
375
Points
63
Jag visste inte ens att det var en sak 😅 tack sm
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
529
Reaction score
246
Points
43
Jag tror att om din köpare är bekväm med krypto bra, använd det om du vill. Jag ser inte en stor fördel med att använda krypto kontra kontanter i en personlig affär. Jag tror att krypto är svårare för allmänheten att använda (online är det naturligtvis en nödvändighet) Sist vad gör du med din krypto? Förmodligen byter du ut det mot kontanter?

Jag antar att jag inte ser en enorm nackdel med att använda kontanter i person och det är något som alla är bekväma med
 
Top