Så jag undrade om det är möjligt att göra is med den röda P-metoden och inte bara hastighet Jag är ny på matlagning och vet inte allt så jag hoppas att ni kan hjälpa mig
Pratar vi om litiumammoniakmetoden? De som är insatta kallar det för en björkliknande reaktion eftersom det inte riktigt är en björk. Den solvaterade elktronen absorberas i ammoniakbehandlat opolärt lösningsmedel. Det kräver inte vattenfri ammoniak
Jag har hela tiden menat den röda fosforns sätt för att vara mer exakt: Pseudoefedrin, jodkristaller, röd P, natriumhydroxid, coleman fuel etc. Jag menar om det inte är möjligt att göra is av det är jag öppen för alla andra tiggarvänliga metoder du kanske känner till.
Och med dessa metoder om du kan ge ett steg för steg och en utrustning / ingridientslista, för som jag nämnde är jag ny på matlagning och kanske har jag grundläggande kemikunskaper men ändå förstår jag inte några avancerade instruktioner till exempel: "de enklaste recepten" "metamfetamin från pseudoefedrin" Jag förstår knappt dessa instruktioner eftersom de inte är de tydligaste.