kristallisation

spdm66

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Hej, jag är en ny användare i detta forum, och jag vill be om lite hjälp
Jag gjorde metcathinone genom att använda psuedephedrine, kmno4 som oxidant och vatten som lösningsmedel, reducerad ph-nivå till 5,5 med hcl, fick cirka 700 ml total massa (ja jag filtrerade allt och jag menar att jag fick 700 ml klar flytande metcathinone).
Jag lade allt i pyrexskål, slog på värmekaminen på 60-70 grader Celsius och avdunstade allt vatten, jag fick kvar cirka 10 ml tjock goo (vit / gulaktig färg).
Kan någon hjälpa mig och berätta hur man kristalliserar det vidare till hcl-form?
Har jag rört upp någonstans? Om ja, kan du snälla berätta för mig.

Tack för all hjälp

betaketolove

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
du borde prova en acetonflash
vilket innebär att du häller kall aceton på den tjocka geggan (om det inte är för sent) och kristallerna bör krascha ut ur lösningen
om synten inte var trasslig från början
du bör läsa kristalliseringshandledningarna i forumet (mephedronkristallisering för ex)
ELLER
lämna lösningen för att avdunsta långsamt
berätta för oss hur det går
https://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/equipment/rextal.acidbase.html < bra läsning

Last edited:

spdm66

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Jag lät det avdunsta långsamt och blev kvar med en slags pasta, har inte sett några kristaller bildas, pasta påminde mig om amph, men på olika sätt. Pastan blev mer och mer torrare, jag spred den över glasplattan och torkade den försiktigt i ugnen vid 60 grader c, med konstant kontroll, fick kvar med lite vitt / gult torrt pulver, som krossade riktigt lätt, tog 100 mg genom insufflationsväg och det kändes snabbt / lite euforiskt. Det är konstigt att jag inte kan se visuella glänsande kristaller, men när jag krossar det hör jag sprakande, så jag tror att det är hcl-form (kan vara fel). Tack så mycket, jag uppskattar mycket mycket ditt råd med kall acetonteknik och kommer att prova det snart (verkar som ett mycket snabbare sätt att få kristaller).

Btw tror du att det här pulvret som jag fick är methcathinone? det gör ont i näsan nästan samma som metamfetamin.

betaketolove

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
Om du använde erowid synth, och allt fungerade bra, så ja, det är methcat
Du borde känna av effekterna nu, antar jag.
Hur extraherade du pseudot?

spdm66

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Jag hällde vita pse-tabletter i en burk fylld med 150 ml destillerat vatten och värmde den i microwawe tills den lösningen kom till 70c, väntade sedan på att den skulle svalna, separerade klart innehåll genom dubbelt kaffefilter till andra burken och upprepade processen med den första burken 2 gånger till. Jag fick kvar cirka 400-410 ml pse-lösning (40-50 ml förlorat på grund av kaffefilter). Jag tänkte på att kristallisera pseudo, men såg inte poängen, eftersom jag använde utspädd kmno4-lösning i annan burk.

8n398k20k280

Don't buy from me
Resident
Reaction score
4
Vad kan jag ersätta kmno4-oxidationsmedlet med?

betaketolove

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
man dessa saker är över hela nätet (fortfarande - jag är förvånad) > jones reaktion i en kyld soln , men det innebär många andra steg, din bästa satsning är en kyld kmno4 soln kanske i en hcl sur lösning (lita inte på mig på det> om du vill ha hcl ... )
om du använder det för din njutning, hjälper vinägergrejerna ... men jag skulle råda mot så mycket perm (hälften av p / eph) ... använd mer som 1: 4 i vinäger perm till sudo ... återigen är ättiksaltet instabilt, men det kan torkas till "något" oljigt, ytterligare recrysts och kylning kan hjälpa - jag vet inte, jag har inte provat det ännu, inte IV det här snälla
försök torr aceton / alky EFTER att du har fått sudo / eph i ganska mycket glittrande form, OCH använd den sedan i reaktionen ...
och kanske om du "vaknar" (det gjorde jag inte, jag hatar det), kommer du att göra metamfamph

betaketolove

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
Jag tror att det är Mno2, men lita inte på mig. * Möjligen * kommer alla oxidationsmedel att göra det, men under olika förhållanden,
Jag skulle prova h2o2 eller klor men de låter skissartade / smutsiga ... Du kan beställa perm från olika webbplatser, men var försiktig med kvantitet och tull ... Jag sa bara till dem att jag använder det för att rengöra mitt akvarium, men gamla tullkillar kan inte förstå det här om det inte är en vanlig tullsak
Var försiktig, som alltid

betaketolove

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
Jag försökte inte recrystprocessen, eftersom jag läste organiska syror och betaketoner är inte särskilt stabila, men ja: du kan få någon torr form av det.
Jag skulle verkligen önska att en sådan enkel syntes var möjlig med hcl och långa kristaller ... Jag kommer att försöka min lycka igen
Bra tråd, bra forum ... ledsen för tredubbla inlägg, jag vet inte hur man redigerar inlägg

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Reaction score
152
bkmdma-kristaller. Aceton-2ml per gram + H2O 1ml per gram pulver

Attachments

• fCzVsHIqw7.jpg
    fCzVsHIqw7.jpg
    1.9 MB · Views: 166