Diazepam alternativ ? inklusive RC vid behov

JustAnother0rganic

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 13, 2024
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Hej Organics och alla,
Jag undrade; Jag har ordinerats valium thereis för ungefär 3 år sedan, jag är 44. Första mötet med bnz och mycket sckeptic.
Först tog jag det inte, men mycket punktuellt. 2mg, jag vet att det är jordnötter.
Jag verkligen verkligen tog alla mina försiktighetsåtgärder för att inte låta växande accoutumance eller någon form av oönskade effekter.
I själva verket kan jag inte sova. hyper vaksam. bs. hur som helst
Jag tycker att det är mer effektivt att bli stenad 2-3 dagar var 15: e dag än att vara lite diaz varje dag som läkare alla föreskrev.

Tillbaka nu kan jag säga att jag aldrig missbrukade diaz, [jag tror] i själva verket tog jag skott om 10-15 mg var 15: e dag. Inte varje månad. Låt oss säga att jag använde <10 lådor med 2 mg och 1 lådor med 5 mg på 3 år.
Faktum är att det inte fungerade längre, jag känner fortfarande anxyoeffekt men kan fortfarande inte sova eller chilla bort (prata inte om zolpidem, 50 mg är innefectiv men mina drömmar blev funky mycket)
Slutligen hade jag möjlighet att få 1 låda med 0,5 xanax, fortfarande skeptisk; Jag tog bara 1 före frukost och en före lunch. kände inte stor skillnad med diaz men kan vara liten mindre effekt.
Jag vill verkligen inte bli hooked av bnz och jag skulle vilja veta om det finns ett alternativ till "gamla goda diaz", starkare, till och med RC, lång halva livet inte xanax, och inte hotande, i de gränser vi alla känner här....

Alla råd uppskattas. Thx Organics och alla !
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
200
Reaction score
203
Points
43
Det låter som om du har varit försiktig med din användning av bensos, vilket är ett bra tillvägagångssätt med tanke på risken för beroende och tolerans.

Med tanke på din erfarenhet och önskan att undvika beroende, här är några alternativ:

Gabapentinoider (t.ex. Gabapentin, Pregabalin): Dessa mediciner används ibland off-label för ångest och sömnproblem. De kan vara effektiva för vissa människor utan samma risk för beroende som bensos, även om de har sina egna biverkningar och potential för missbruk.

Hydroxyzin: En antihistamin med ångestdämpande egenskaper. Det är icke-beroendeframkallande och kan användas som ett alternativ för att hantera ångest eller för att hjälpa till med sömn.

Buspiron: Ett ångestdämpande medel som inte är en bensodiazepin och som i allmänhet tolereras väl. Det tar tid att bygga upp i systemet, så det är inte användbart för akut ångest men kan vara till hjälp för kronisk ångest.

Melatonin: Vid sömnproblem kan melatonin eller melatoninreceptoragonister som Ramelteon* vara till nytta. De kan hjälpa till att reglera sömncykler utan risk för beroende.

Forskningskemikalier (RC): Etizolam (en tiendodiazepin, tekniskt sett inte en benso) används ibland, men det är värt att notera att det har liknande risker som traditionella benzos. Var också mycket försiktig med RC eftersom deras säkerhetsprofiler är mindre etablerade och de kan medföra betydande risker.

Om du är inställd på att hitta en mer potent benzo eller benzo-liknande substans, kan Сlonazepam vara den närmaste passformen för vad du letar efter när det gäller längre verkande, mjukare effekter. Risken för beroende är dock fortfarande där, så det är viktigt att balansera effektivitet med säkerhet.
 

JustAnother0rganic

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 13, 2024
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Danke Herr Theophrastus, för att du delar med dig av allt detta.
Min mörka lazzyness driver mig att förutse en nödsats av diazepam (titta på n titta på nordiazepam synth som det kommer att göra mig mer till kemi ...)
Men det verkar som om vanan inte sänks - kommer tillbaka till en normal bas - som andra droger? Jag tar verkligen min försiktighet och jag behöver 60-70 mg för att nå den hypnotiska effekten jag vill ha, och ibland om jag inte är i rätt inställningar saknar jag tåget,,,, håller mig vaken men diazed## dessa bzn är onda.
Gabapentin är som att be om en speciell status, och dess mycket bevakade jag har noterat här.
Hydroxyzin 's metaboliter är cetirizin och med diazepam gör det mig orroble mardrömmar ...
Så jag är okej nu med melatonin otc och doxylamin otc heller. låga doser. jag kan sova lättare tror jag men känner inte den anxyolitiska effekten, det finns inte. och jag är feeelin yrsel som tenderar att sänka dagar efter dagar.
tschuu Organics n alla.
 

TheJungleCorp

Buying through escrow
New seller
Language
🇺🇸
Joined
Aug 21, 2024
Messages
11
Reaction score
6
Points
3
Deals
2
Hej
Vilket trevligt svar från Paracelsus
Hur som helst ska jag försöka ge dig några råd som "arbetare" på läkemedelsprodukter. Allt jag kan rekommendera är att hålla sig borta från alla benso, de är otroligt beroendeframkallande och är det vanliga steget jag ser med människor som ordinerats med diazepam. Med långvarigt missbruk är dessa mediciner fruktansvärda sidoeffekter Precis som andra hårda droger som koks.
För att slappna av eller ångest använder några av våra kunder lyrica (pregabalin) med mindre missbruk som jag kan se, men det är dyrare och svårare att få på svart marknad åtminstone här, vet inte i USA eller andra länder
För att sova använder vissa människor som vill hålla sig borta från bensos zolpidem (jag har inte sett några effekter för dig)
Andra mindre beroendeframkallande benzos som under min erfarenhet av vad jag ser är lormetazepam (noctamid)
Här i Spanien finns Orfidal, como LG används för att sova av ångestproblem, vilket är lorazepam 1mg och alla människor föredrar över generisk lorazepam (2-5mg) För att vara mer effektiv med mindre fosare, jag vet inte varför men många säger att orfidal (lorazepam 1mg) är bättre än generisk lorazepam 5mg kanske någon som @Paracelsus med djupare kunskap kan förklara . Det händer också med andra bensos som trankimazin (alprazolam) och rivotril (klonazepam)
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
200
Reaction score
203
Points
43
Tack, jag ska försöka svara. Det finns några faktorer som kan förklara varför människor anser att Orfidal eller andra märkesversioner är "bättre" än generiska alternativ, trots att den aktiva ingrediensen är densamma.
  • Uppfattning om kvalitet och effekt: Människor uppfattar ofta märkesläkemedel som mer effektiva än generika, även när den aktiva ingrediensen är identisk. Detta påverkas av placeboeffekten, där människor psykologiskt förväntar sig bättre resultat av ett välkänt varumärke, vilket kan leda till en subjektiv förbättring av hur de mår.
  • Rykte och förtroende för varumärket: Varumärken som Orfidal (lorazepam), Trankimazin (alprazolam) och Rivotril (klonazepam) har ett väletablerat rykte sedan länge. Patienter och till och med vårdgivare kan lita på dessa märken mer eftersom de har funnits länge och stöds av välkända läkemedelsföretag.
  • Hjälpämnen och inaktiva ingredienser: Även om den aktiva ingrediensen i både märkesläkemedel och generiska läkemedel är densamma (t.ex. lorazepam), kan det finnas små skillnader i hjälpämnena (inaktiva ingredienser som används som fyllmedel eller bindemedel). Dessa ingredienser kan påverka hur snabbt läkemedlet absorberas eller hur det känns när det tas (t.ex. hur snabbt det börjar verka). Vissa människor är känsliga för dessa skillnader och kan uppleva att märkesversionen fungerar mer konsekvent för dem.
  • Biotillgänglighet: Även om generika måste vara bioekvivalenta med originalläkemedel kan det finnas mindre skillnader i biotillgänglighet (hur mycket av läkemedlet som når blodomloppet och hur snabbt). Även små variationer, särskilt med ett läkemedel som är så potent som lorazepam, kan leda till att vissa individer upplever att Orfidal (1 mg) är effektivare än generiskt lorazepam, även vid högre doser.
  • Lägre dosuppfattning med bättre effekt: Vissa personer föredrar Orfidal 1 mg eftersom de anser att det ger en stark effekt med en lägre dos jämfört med generiskt lorazepam (t.ex. 2-5 mg). Detta kan delvis bero på upplevd bättre absorption eller konsistens med den märkta versionen, vilket gör att det känns som om de får en mer potent effekt även med en mindre milligramdos.
  • Konsistens av märkesformuleringar: Varumärken har vanligtvis strikt kvalitetskontroll, vilket kan leda till mer konsekventa effekter med varje tablett. Människor kan tycka att märkesversionerna är mer förutsägbara i sina effekter än generika, där små variationer från batch till batch kan hända.
  • Ångest och psykologisk komfort: Personer med ångest utvecklar ofta en psykologisk bindning till specifika läkemedel som har hjälpt dem tidigare. Om Orfidal eller Trankimazin har fungerat bra för dem tidigare kan de känna sig mer säkra på att fortsätta med det. Att byta till en generisk version kan medföra osäkerhet, vilket kan förvärra ångesten och leda till att de uppfattar den generiska versionen som mindre effektiv.
  • Tablettens fysiska egenskaper: Märkesläkemedel ser ofta annorlunda ut än generiska läkemedel. Till exempel kan storleken, formen, färgen eller till och med smaken på tabletten skilja sig åt, och vissa patienter känner sig mer bekväma med det välbekanta utseendet på märkesläkemedlet. Om det generiska läkemedlet känns annorlunda kan de omedvetet förknippa det med lägre kvalitet eller effektivitet.
  • Marknadsföringens inverkan: Läkemedelsföretagen investerar stora summor i marknadsföring av sina märkesläkemedel. Med tiden kan läkare utveckla preferenser för att skriva ut vissa märkesvaror, särskilt om de har haft goda resultat med patienter tidigare. Denna preferens kan föras vidare till patienterna, som sedan efterfrågar samma märken.
  • Läkares rekommendationer: I många fall kan läkare föredra att skriva ut märkesläkemedel eftersom de litar på produkten eller har mer erfarenhet av den. Patienter litar ofta på sin läkares omdöme, och om de har fått Orfidal eller Trankimazin utskrivet tidigare kan de känna sig tryggare med dessa alternativ än generika.
  • Landspecifika bestämmelser: Spanien kan ha strängare eller mer specifika riktlinjer för tillverkningen av märkesläkemedel som Orfidal, vilket säkerställer en något högre standard eller enhetlighet som patienterna litar på, även i jämförelse med generika som tillverkas enligt mildare standarder.
Även om det inte finns någon definitiv farmakologisk anledning till varför Orfidal (lorazepam 1 mg) eller andra varumärkesskyddade bensodiazepiner som Trankimazin och Rivotril skulle vara "bättre" än sina generiska motsvarigheter, bidrar en kombination av psykologiska faktorer, mindre skillnader i formulering och personlig erfarenhet till uppfattningen att varumärkesskyddade läkemedel är mer effektiva. Varje individs reaktion på ett läkemedel kan variera något beroende på olika faktorer, inklusive absorption, tidigare erfarenheter och psykologisk komfort, vilket gör detta till en komplex fråga.
 

JustAnother0rganic

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 13, 2024
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
duknow någon annanstans men i frankrike, de som kan förskriva, och de som kan sälja i officines agera mer n mer som vanliga varor säljare eller som salarees.
det är obligatoriskt att läsa och (försöka) se dynamiken i de piller de matar dig med... att bara fråga dem och lyssna eller titta på deras kroppsspråk är bara udda i sig. inte alltid dock.
Läs inte den här raden ., jag känner som en enkel THC-tinktur kan ersätta en stor del av denna bizness men jag är Metallic Heretic.
 
Top