enkel gasningsteknik (inomhus och diskret)

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
386
skriven av vespiary-användaren blaztoff ,länk här (stavfel + inget ytterligare innehåll, länk endast 4 poäng)

Jag kom på den här gasningstekniken för alla dem som har begränsat utrymme, inte kan gå utomhus och har grannar i närheten.

Gå och köp två av de fina Nalgene-flaskorna i plast från din lokala vetenskapsbutik. Eller en Nalgene, en glasflaska med ett skruvlock. Borra ett hål i mitten av varje lock och montera en slanghake från din järnaffär genom hålet i var och en av locken. Se till att det är en lufttät tätning. Sätt in några packningar för att garantera säkerheten. Om du vill kan du ta lite fyllnadsmaterial och smeta på det på utsidan för att vara säker. Anslut sedan din slang från lock till lock. Jag gillar de där pneumatiska flätade slangarna för hydraulledningar eftersom de har en tryckanslutning för lufttät anslutning. (Passar till deras egen speciella barb.) Borra ett mindre hål i locket för gasen och sätt en tätbar barb på den.

Häll nu ditt stensalt i gasflaskan, förslut tätt, och din toluenblandning i den andra. Häll din svavelsyra i det lilla hålet i gasflaskans propp och det är det. Du ser bokstavligen gasen gå in i gasningsbehållaren och ser din produkt falla ut. Du kan låta detta sitta i flera dagar utan att behöva oroa dig. Det tar lite längre tid än att bubbla igenom men du behöver inte titta på det eller något. Du kanske vill sätta din behållare med varorna på en magnetisk omrörare och ibland ställa in för låg omrörning för att röra om blandningen. Och Nalgene-flaskan är bra för att du kan klämma den för att få ut mer gas eller skaka.

Har funnit att du alltid kommer att få det förväntade utbytet från produkter som denna och aldrig några bekymmer om vatten eller suckback eller annan skit. Bara luta dig tillbaka låt det gå i ett par timmar filter kanske gas igen. Jag använder en 1L-flaska för gasning och en flaska som är 3x min volym toluen för min gasningsbehållare. Behöver aldrig oroa mig för att göra mer gas under gasning och jag använder bara den minsta mängden salt och svavelsyra så mindre avfall. Hoppas att detta hjälper någon.

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
det här är verkligen svårt att läsa och följa. det låter intressant.