Hej
Jag skulle vilja föreslå (lite enklare sätt) att bara gå rakt redan bromerad produkt 2b4m, du kan köpa det från Kina eller från lokal leverantör.
Har du avgas? Det är mycket viktigt. Dess brom vad du kommer att hantera, om du inte kommer att vara beredd kommer du att möta skada
Om du har 3m-mask, köp ABKFG-filter (eller något liknande namn), de är för ammoniak och syror.
Om du vill börja med glasvaror behöver du klämmor och några stavar också, reservbägare (de går ofta sönder). Kolv med rund botten + reservkolv (helst med flera halsar, för att installera termometer och kondensor om det är nödvändigt).
Bägare + termometrar är alltid bättre att ha som reservdelar
50ml, 250, 400-500 ml, 1000 ml är en bra uppsättning.
50 ml för mätning av syror (om du väljer 100 g 4bk satser)
250 för MA 40 % aq om du bestämmer dig för det sättet
400-500 för lösningsmedel, och 1000 kommer att vara i kylskåpet i finalen
Det var mitt sätt
Annars är trattseparator till hjälp för att separera lager, resten kan göras i flaska eller i rundbottnad kolv och lägg långsamt till mer glas till samlingen när du känner ett behov. I allmänhet kan du göra 4mmc utan glas. Fokusera på avgas, en 50 euro tillverkad av PP-ventil kommer att göra sitt arbete, se bara till att det är PP-material, dess resistenta (åtminstone PP)
men varför valde du det här sättet? Jag menar, varför du vill brominera 4MP. Det blir lättare för 1: a gången om du använder färdiga som jag sa nedan. Då behöver du mindre ansträngning, det kommer att vara mer "straffande misstag" om vissa händer.
Du kan göra kallat "skaka och baka" allt du behöver är att lösa 4 bk (2b4m) i icke-polärt lösningsmedel, som toulen, etylacetat beroende på vad som är enkelt sätt att köpa det, ett annat steg är att hälla MA 40% i det, om du har uppvärmd omrörare kan det utföras samma dag, om inte - du kan skaka det några gånger om dagen och efter 24-48h (om du väljer toulen till exempel - men det är klibbigt och jag gillar det inte personligen). Sedan använder du trattseparator för att framgångsrikt surgöra efter. Du bör också få termometer för att kontrollera vilka temperaturer din frys ger, du måste lagra aceton där och 4mmc efter försurning