• Welcome to the US section of the forum. Remember that posting contacts (jabber, telegram, signal and others) will result in a permanent ban! If you decide to buy or sell something without using escrow and lose money, we can't help you.

Event Buy Etikett. Vad du kan förvänta dig . Vad som förväntas.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Låt oss nu tala om vad som är rimliga förväntningar hos en köpare och en säljare i USA. Varje kultur har sina egna teorier om vad som är korrekt etikett, och kulturoekonomiska faktorer spelar en stor roll i ekvationen. Det finns inget sätt att du får det paketet från regnskogen på fyra dagar. Tanken här är bara att diskutera det och få fram en stark känsla av vad som är acceptabelt. Jag kommer bara att skriva min position och du kan plocka isär den eller föreslå en annan väg till ett liknande resultat eller tycka om en helt annan aspekt av etikett, industristandarder, bästa praxis. INTE för att inkludera specifika fysiska metoder, som förpackning av post eller smyg.

Om inte annat klokt diskuteras och avtalas (, detta bör vara på spärrbiljetten om du vill att den ska vara bindande) bör en säljare inte acceptera en ny affär för en produkt som han inte har i sin fysiska kontroll. Det här är verkligen en av de situationer där jag inte är orolig för din verksamhet, men när du inte slutför din försäljning i tid och vi får reda på att du säljer saker som du inte har ännu. Jag kommer att straffa dig. Nu har jag inte riktigt någon makt att faktiskt GÖRA något mot dig, så jag kommer förmodligen att kalla dig en skitstövel.

En säljare har ingen skyldighet att svara dig. Om du inte får något svar föreslår jag att du viftar med dina pengar där de kan se dem. Klicka på köp. Skriv en escrow-affär
De här killarna är inte här för att utbilda sina konkurrenter eller försäkra dig om att drogerna är bra riktiga eller något annat. Om de inte accepterar affären, gå vidare. De kan vara överbelastade, utanför staden, ha en familjekris, vad som helst. Det är inte vår sak att fråga. 9/10 personer gör inte saker bara för att vara en skitstövel mot en främling. Vanligtvis var främlingen inte ens övervägd i vad som hände.

Ett spårningsnummer är inte obligatoriskt, inte heller ett meddelande om leverans. Om de accepterade affären och du betalade escrowbot, vad som kan hända nästa är absolut ingenting. Säljare får inte ett enda öre för att berätta för dig att ditt paket skickades. Det är artigt, men inte obligatoriskt, det finns information som kan hämtas från det spårningsnummer som är känsligt. Du och jag kunde inte få den informationen men en person "med myndighet" kunde.

Räkna med att det tar upp till 7 dagar att få ett paket. Det är sällan det tar så lång tid, men det händer och allt var helt okej. Om du inte får något på dag 7 (vilket är 5 arbetsdagar hur du än ser på det, utan att ta hänsyn till helgdagar), skicka ett meddelande till säljaren och be dem att antingen kontrollera spårningen eller berätta spårningsnumret. Säljarens val. Om ett klagomål eskalerar till den punkten kommer säljaren att behöva avslöja spårningsnumret till en anställd på denna webbplats för skiljedomsändamål.

Om du har fått din produkt ska du inspektera den omedelbart och slutföra affären. Om du inte väntar på en testremsa i posten eller laboratorieanalys är 24 timmar den maximala rimliga tiden. Om du inte planerar att slutföra affären inom 24 timmar ska du bjuda in administratören till escrow-affären och förklara varför. Om du befinns skyldig till att släppa bollen, skruva på pooch eller jävla av på en säljare som kom igenom i sin ände, kommer jag att kalla dig en liten skit. Du kan vara den coolaste killen i kvarteret, om du öppnar det där mailet, tittar på grejerna, smakar på dem och slutför affären just nu.

Det är en början. Vi följer det amerikanska systemet, electoral college, där jag tittar på folkets röst och gör vad jag vill. 😆 Jag skojar, det är populär röstning med en undersökning, en diskussion och resultat som visas utan att rösta. Varenda sak. Alla frågor som anses värdiga och stödda kan gå till omröstning.

PROTIP
Jag är inte här för att tala om för dig vad du ska göra. Jag försöker hjälpa dig! Jag kan inte se någon anledning att behålla förpackningen som drogerna kom i. Ta en bild av den om du måste, men den förpackningen är beviset som visar att du smugglade droger mellan delstater och använde en offentlig tjänst. Det är två federala brott och du konspirerade med säljaren för att göra det... Var och en av dem är mycket allvarligare än narkotikahandel. Öppna paketet, ta ut innehållet och bränn paketet i en metallhink i mitten av rummet. Det där paketet är djävulen. Utan det kanske du bara får se utsidan av en fängelsecell en dag.
 

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
72
Reaction score
64
Points
18
Deals
13
Något som kanske är lite användbart är "läs säljarnas inlägg." I mitt fall försöker jag hålla uppdaterad information som om jag har lager för närvarande eller inte och om prover är tillgängliga kommer det tydligt att stå tillgängligt för invånare eller medlemmar som har funnits lite längre än "gick med idag" och om det står endast USA betyder det endast USA.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
503
Reaction score
236
Points
43
Jag tycker inte att bra kundservice från en leverantör är en dålig sak. Ingen behöver skicka upprepade meddelanden till dem, men om man har en fråga ska man kunna ställa den till
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
121
Reaction score
86
Points
28
Den där PROTIPEN är för verklig... Och @prophet talar sant, mycket tid kan sparas genom att läsa säljarnas inlägg och profiler, mycket mindre meningslöst fram och tillbaka. Tillbaka när jag först började köpa saker online minns jag att jag bad om ursäkt mycket för värdelösa meddelanden
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Jag har slutfört flera transaktioner med en pålitlig försäljare här, hensayd order mottagen. Och nästa meddelande säger, spårning säger levererat kan du kontrollera? Det tar inte 5 stycken att köpa något. Det krävs 0. Att svettas röven av sig i en vecka förbättrar inte dina odds. Be om stealth om du vill ha stealth, köp från erfarna säljare, fråga om förpackning. Det här är inte lektid, det är din frihet
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
121
Reaction score
86
Points
28
Hörde det från en advokat, det är töntigt men jag kan inte låta bli att tänka det: "droger i posten - du leker med elden" behandla det som sådant
 
Top