Ok, jag påskyndade torkningsprocessen i ugnen, fläktugn, inställd under 100 grader C. (såg ut som cirka 80).
Jag sitter kvar med 168 mg av en smutsig gul / vit rest - något vaxartad i konsistens.
Om detta var ren 2C-B skulle det betyda att mitt utbyte är 16.8 mg per tablett (annonseras vid 20 mg) vilket skulle vara ganska anständigt utbyte på 84%.
Jag tvivlar inte på att detta inte är rent 2C-B men så mitt utbyte är definitivt lägre men en rolig övning ändå.
Eftersom det är något vaxartat kommer min önskan att insufflera detta inte att vara så bra, så jag kommer att lösa upp alla 168 mg i 5 ml 0.9% saltlösning och placera i en nässpray. Eftersom det löser upp utan problem bör detta vara en enkel administreringsmetod.
Mina näspumpar ger mig 30 aktiveringar per 5 ml, så vid 168 mg skulle detta ge mig 5.6 mg av denna 2C-B-rest. 2 pumpar bör vara en mycket anständig dosering.
Andra bilden är efter tillsats av 5 ml 0,9% saltlösning - vattnet har fått en något off white mjölkig färg och det finns sediment som flyter i det. Detta är en kontrast till det klara vattnet som gick in i förångningssteget.
Så antingen var värmen för intensiv och jag kokade något i ugnen, eller så har avdunstnings- / torkningsprocessen muckat med några av de adulteranter / bindemedel som var lösliga i vatten och de har nu kommit ut eller något i detta gillade inte saltlösning. Beviljas, det klara vattnet var över 100ml och denna saltlösning är bara 5ml, men även under torkning vattnet inte ändra färg, så något definitivt upp.
Jag kan offra ytterligare 10 piller för att försöka detta igen och ändra några saker.
1. teflonbricka för torkning
2. Lös upp tabletterna efter krossning och låt dem sedimentera före filtrering, stoppa innan sedimentet kommer till filtret.
3. Varje efterföljande tvätt skulle tillåtas sedimentera.
4. Använd mindre mängder vatten (30 ml per tvätt, inte 50 ml).
5. Tillåter en långsammare naturlig avdunstning (tills jag kan få tag på något som påskyndar den...)
Hur som helst - det var dagens övning i filtrering och avdunstning