I USA tror jag att tobak är förbjudet på institutionell mark på en stat till stat-basis. I min delstat har tobak inte varit tillåtet sedan 90-talet. Vissa stater säljer tobak på comissary.
Så enligt min erfarenhet, beroende på anläggningen, troligtvis om du är i länsfängelse måste du använda posten eftersom det inte finns någon som lämnar grunderna eller kontaktbesök - du måste blötlägga papper med din önskade lösning och skriva en liten anteckning på den. Detta fungerade mycket bra för syntetiska noider. Jag hör att det fungerade för kristall också, jag har hört blandade resultat om suboxone. Inte positivt om något annat eftersom allt som kommer in granskas kraftigt, de blir röntgade, hundar etc.
.
Ett annat alternativ är kontaktbesök - detta är mest för statsfängelse snarare än länsfängelse. Suboxone-remsor är den viktigaste varan - människor tjänar mer pengar när de kommer ut ur fängelset än vad de gjorde på gatorna. Folk rullade in remsorna i plastfolie och gjorde en liten bunt, vanligtvis smög en kvinna in den och hittade ett sätt att få den till dig utan att någon märkte det. Besökarna blev lätt visiterade på vägen in. Du måste antingen svälja det, om det kommer att passera utan att förstöras, eller gömma det mycket bra eftersom du kommer att bli kroppsvisiterad efter besöket. På $ 100-200 för en 8 mg remsa ... du kan göra en liten förmögenhet på kort tid. Vanligtvis skulle du få någon att skicka en postanvisning till sina människor och om det fungerade skulle du få din remsa. Du kunde bryta remsan i 16 eller 32 bitar och lägga den i några droppar vatten på en sked och sniffa varje bit och du skulle vara uppe hela natten och rengöra din cell med en tandborste. Kontaktbesök kan du få in vad som helst, men det var vanligtvis gräs eller syntetiska noider som rökelse och suboxone-remsor.
Om du lyckas ta dig till en lägre säkerhetsklass kan du kanske få jobb med att plocka skräp på motorvägen eller på området - folk gör det mest för att leta efter tobak i cigarettfimpar, men då och då kommer det fram något. Folk kanske kan kasta något över staketet men det är ganska riskabelt och svårt. Det finns andra privilegier som arbetsfrigivning där du blir lämnad och hämtad på ett lokalt företag som anläggningen har kontrakt med, det är ditt bästa alternativ men det tar tid att få den positionen, vanligtvis efter ditt första år inlåst. Jag har arbetat på statspolisens häststall och skyfflat skit, i princip alla hade något på gång där, det fanns inget badrum så alla var tvungna att skita i skogen - det var inte ett problem. Du kan enkelt ordna en död droppe och de flesta gjorde det. Om du kan komma bort från institutionens område och hitta en minut eller två för dig själv och du kan få någon att ge dig vad du vill, om du har den anslutningen, kan du smyga en haubits tillbaka in bit för bit om du vill - varje situation är annorlunda så du måste räkna ut nyanserna. Så länge du boofed det och höll tyst och ingen snitched kunde du göra vad som helst. Se bara till att klara dina urinprov - de flesta vakter tittade inte ens på dig så det är inte så svårt.
Det sista alternativet är om du har en koppling på insidan - om en vakt är en vän till familjen, kanske en av sjuksköterskorna. Eller om du har en riktigt cool advokat. Detta är sällsynt och svårt och varade vanligtvis inte så länge av en eller annan anledning, inte säker på varför.