- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 115
- Deals
- 12
Hej, för att fylla några av de kunskapsluckor som jag stöter på, skulle jag vilja dela med mig av ett konsensuskondium som bör ge dig grundläggande förståelse för teorin innan du försöker särskild syntes eller annan typ av experiment på egen hand.
Jag har en bok som jag gillar och ofc dess officiella bok, av verifierad källa
Helt enkelt om du gör något nytt, eller om du gör något som du inte gör varje dag, skriv ctrl f och se nyckelorden (i fall du inte vet var du ska leta och hitta ett ord som matchar i listan över ämnen i slutet av boken).
Kom ihåg - du kommer förmodligen aldrig att lära dig hela boken, av någon anledning finns det böcker som vi läser så många gånger, men ändå hittar vi alltid något nytt ...
Jag rekommenderar den här boken:
Ett tips för nya i kemi:
det andra jag menar är förmodligen för nybörjare, en laboratoriepraktik för enkel organisk kemi. När min kunskap var yngre läste jag den mycket nästan varje gång jag utförde en syntes, ja i fallet idag kommer jag inte ihåg när jag läste den förra gången eftersom det är som grundläggande kunskap
Jag har en bok som jag gillar och ofc dess officiella bok, av verifierad källa
Helt enkelt om du gör något nytt, eller om du gör något som du inte gör varje dag, skriv ctrl f och se nyckelorden (i fall du inte vet var du ska leta och hitta ett ord som matchar i listan över ämnen i slutet av boken).
Kom ihåg - du kommer förmodligen aldrig att lära dig hela boken, av någon anledning finns det böcker som vi läser så många gånger, men ändå hittar vi alltid något nytt ...
Jag rekommenderar den här boken:
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/resources/organic-chemistry-second-edition-jonathan-clayden-nick-greeves-stuart-warren.4762/
Ett tips för nya i kemi:
det andra jag menar är förmodligen för nybörjare, en laboratoriepraktik för enkel organisk kemi. När min kunskap var yngre läste jag den mycket nästan varje gång jag utförde en syntes, ja i fallet idag kommer jag inte ihåg när jag läste den förra gången eftersom det är som grundläggande kunskap
Laboratorietekniker för organisk kemi (Nichols)
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/resources/begginers-book-organic-chemistry-lab-techniques-lisa-nichols.4811/