GPS-sändare. Det största logistiska problemet.

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,769
Deals
666
En av de mest effektiva metoderna för att identifiera narkotikalaboratorier är kontrollerad leverans av prekursorer. För att åstadkomma detta behöver brottsbekämpande myndigheter inte samarbeta direkt med reagensleverantörer. GPS-fyrar kan installeras vid tullkontor, tullager, omlastningsplatser och alla andra tänkbara platser.

Dessutom kan GPS-sändare placeras på fordon som tillhör personer som enligt de brottsbekämpande myndigheterna kan vara inblandade i produktion/distribution av narkotika. GPS-sändare kan byggas in i laboratorieutrustning.

Denna lista över brottsbekämpande användning av sändare är inte uttömmande.

Nedan ges några exempel på hur sändarna kamoufleras:

Metoder som ska användas för att skydda laboratoriet från att spåras:
2VlJf9taBq

Ip3Afg40Sl

Det är nödvändigt att ha samlingsplatser och ett team av personer som arbetar där, men som inte vet var laboratoriet är.

Labbteamet måste veta var samlingsplatserna finns och kunna övervaka dem på distans. (Videoövervakning eller verklig motövervakning)

Helst ska det finnas ett separat team med personer som ansvarar för att säkra logistiken från uppställningsplatsen till labbet.

1. Beställ aldrig prekursorer direkt till labbet. Använd en mellanliggande länk (garage/tillfälligt lager/någon annan säker plats).

2. Utrusta denna plats med störsändare för GPS-signaler.

3. Undersök inkommande artiklar och föremål noggrant och i detalj. Se till att inga spårningsanordningar finns.

4. Om du hittar spårningsanordningar ska försändelsen med prekursorer/utrustning inte skickas vidare till laboratoriet, det kan vara farligt. Du kommer inte heller längre att få använda den omlastningsanläggningen och det är tillrådligt att stänga av det team som upptäckte spårningen.

5. Om försändelsen har kontrollerats framgångsrikt bör laboratorieteamet utrusta fordonet för vidare transport med GPS-signalstörare. Utför lastning och leverans av utrustning och reagenser till laboratoriet. Det team som arbetar vid omlastningsplatserna får inte överlappa det team som arbetar i laboratoriet.

VIKTIGT: Laboratoriet måste först och främst utrustas med GPS-störsändare.

Hur kontrollerar man att GPS-störaren fungerar som den ska?

Slå helt enkelt på störsändaren och kontrollera signalnivån på din smartphone, den måste vara felaktig. Kom ihåg att alla störsändare har olika räckvidd, för ett laboratorium behöver du 3-5 störsändare av hög kvalitet (eller fler, beroende på laboratoriets storlek).

Last edited by a moderator:

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Skulle du rekommendera att kontrollera varje order med GPS-detektorer utöver att kontrollera manuellt?

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,769
Deals
666
Ja, naturligtvis, och beställ inte heller reagenser som ska levereras till själva laboratorieadressen.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599

Där fick jag dig! Jag uppskattar verkligen det arbete ni gör med det här forumet och bara igår upptäckte jag så mycket användbar information här som går långt utöver tillverkning av läkemedel!

Tack för ert arbete

Oppenheimer

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
Jag skulle förvänta mig att en störsändare är en stor flagga för polisen att ett hus är värt att bevaka. Jag är inte säker på om fördelarna överväger nackdelarna här. Jag håller med om i stort sett allt annat här.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599

Jag menar, hur kan en störsändare ens upptäckas?

Förmodligen bara fysiskt när någon tittar på / går in i huset och i det här fallet skulle det redan vara för sent förmodligen