Jag är inte på något sätt en "medfödd kemist". Jag är också en nybörjare. Men min kritik handlar inte om att du inte förstår, utan om att du inte ens FÖRSÖKTE.
Först och främst, sök i forumet efter de synteser du letar efter. INNAN du ställer frågor. Det är en enkel sökning, har inget att göra med att vara kemist.
Sedan, när du hittar det, läs det. Om det finns saker där som du inte förstår, googla dem. Om du fastnar, fråga om de specifika sakerna.
Om du frågar, som du gjorde, "Hur gör man amfetamin?" är svaret "Läs den jävla synthbeskrivningen på forumet!".
Men om du frågar "Förlåt, jag läste den här syntbeskrivningen *länk*, och jag förstår inte vad det betyder att basifiera lösningen" (eller någon annan specificerad del av synten) kan du få tips och svar. Jag för min del skulle gärna hjälpa dig med den kunskap jag har. Du kan hitta flera exempel på detta på detta forum.
Det är ok att inte kunna kemi. Det är inte ok att vara lat och inte ens försöka själv. Och om du inte vet hur man söker i ett forum eller ställer frågor som folk faktiskt kan svara på, måste du lära dig det först. Om du inte är beredd att göra det kan ingen hjälpa dig och det här är inget för dig.
Åtminstone är det mina fem cent.