Question Hur man extraherar från k2 kryddat ark

PINTXPC88

Don't buy from me
Resident
Reaction score
9
Jag får k2-arken quad dipper en och är det möjligt att extrahera föreningen från den genom att doppa i acetonen eftersom jag behöver extrahera den och spraya på växtmaterialet....har någon provat det eller någon annan av extrahering ...

Reaction score
312
Ja, det är möjligt, men jag är inte säker på att man kan utvinna all cannabinoid. Jag tror att det kommer att bli förluster.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,872
Deals
1
Jag tror inte att aceton är en bra idé. Du kan extrahera dem med vatten. Därefter avdunstar du vattnet.

Last edited by a moderator:

PINTXPC88

Don't buy from me
Resident
Reaction score
9
Är du säker på att det är möjligt 100% även om jag hade en känsla av att det vill komma ut ur det totala vad du föredrar för att extrahera kemikalien och systemet om du har provat det ...

PINTXPC88

Don't buy from me
Resident
Reaction score
9
Hmmm k varför du säger så pls förklara systemet för att göra det och varför vattnet....???

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,872
Deals
1
Förlåt, jag vilseledde dig. Du kan inte använda vatten. Jag hittade information om att man kan använda alkohol för att lösa upp K2-mix.

Hatermade

Don't buy from me
New Member
Reaction score
17
få ett par metallplåtar eller till och med plexiglas och använd ett acetonbad för arket, placera sedan vått ark mellan glaset eller metallen och använd en jack eller något mycket tungt för att tvinga K2 att köra i acetonen ut ur sidorna.

Hatermade

Don't buy from me
New Member
Reaction score
17
aceton fungerar bäst för detta. etylalkohol eller isopropyl fungerar också, men det kommer inte ut lika mycket ur papperet.