Question Hur tillverkar man metylamin?

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
250 gram ammoniumklorid och 500 gram 37% formaldehyd blandas i en 1L rundkolv och värms upp och temperaturen hålls vid 104 celcius. Destillerat tills inget mer vatten kommer. Det tog cirka 6 timmar. När vattnet destillerade över, kolven avlägsnades från värmemanteln och kyldes i frysen under 10 celcius. Alla ammoniumkloridkristaller kom ut. Filtrerade ammoniumklorid och överförde vätska till en annan bägare. Sedan koncentrerades vätskan till halva volymen och mer ammoniumklorid kom ut. Filtrerade igen och vätskan koncentrerades till halva volymen igen. När vätskan förvandlades till orange färg och producerar mycket ångor, hälldes vätskan i en annan bägare och kristaller kom ut omedelbart och förvandlades sedan till fast kaka. Kyldes under 10 celcius igen. Tvättades sedan med 250 mL kloroform och filtrerades igen. Filtrerade kristaller kokades i 250 mL absolut metanol och all metylamin löstes upp. Lite ammoniumklorid kvar. Filtrerades och ammoniumklorid kasserades. Filtrerad vätska kyldes i frys över natten och filtrerades igen. Utbytet är 72 gram ren metylamin.

Det finns många sidor där du kan hitta metylamin.

Mycket bättre också.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,895
Deals
1
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/methylamine-hydrochloride-synthesis-large-scale.617/
Det är samma metod som i videon.

Det är den enklaste.

Hank Shrader

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
vet du den bästa metoden för att få ren metylamin, för jag såg att det finns fler metoder

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
ja det finns alltid flera metoder för att få en slutprodukt men antingen är deras avkastning oönskad eller kräver mycket komplicerad utrustning och resultaten är inte värda smärtan.

med ovanstående metod behöver du inte något speciellt glasvaror och utbytet är cirka ~ 90%. så det här är det bästa jag kan tänka mig.

Och ovanstående produkt är metylamin hcl och du behöver ~ 40% aq sol. så sol. kommer du att få kommer att vara gott.

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
jag gör det inte själv istället köper jag det eftersom det är super billigt ca $ 1-50c per liter 99% flytande dcm.

Attachments

• Kkgn6ThvPs.png
    Kkgn6ThvPs.png
    218.7 KB · Views: 164

Hank Shrader

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9
Jag vill producera det själv för att se hur mycket pengar jag kan tjäna, för nu tror jag inte att det är klokt att producera meth direkt. hur som helst varför köper du metylen och inte metylamin?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,895
Deals
1
Din metod, som beskrivs av dig ovan, har 49,6% utbyte (i fall att det är sant rent metylamin). Vänligen vilseled inte människor här.
nej

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
jag är verkligen ledsen att jag tittade på en annan syntes och inte tittade noga min avsikt var inte att vilseleda någon och detta misstag kommer inte att hända igen.

och den här var det inte meningen att jag skulle posta här det handlade om extraktion av DCM från en blandning i förtunningsmedel.

jag fkd det upp ledsen

xoxo2.0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
163
H0mAVSLgM5

faktiskt är det här din om $ 2,5 / kg metylamin hcl och 50c för 40% liq metylamin (och de exporterar till Europa men inte till Amerika)

super billigt huh

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,895
Deals
1
Jag skulle rekommendera dig att prova metoden från BB forum video.

Last edited: