Jag har köpt i stort sett alla mina glasvaror och laboratorieutrustning från Amazon och här och där några specialvaror från ebay. Jag har varit en hobbykemist (amatör) i många år, det finns många människor som gör detta, för att inte tala om att glasvaror inte utgör något hot mot DEA, det är kemerna de fokuserar på. Ingen har någonsin frågat om något jag någonsin har köpt.
Men så långt som att köpa kemi från Amazon? du är bra att gå ... De säljer inte något tvivelaktigt så det är ganska säkert. Det verkar finnas mycket som måttligt olagligt skit på ebay, som jod, eller ibland dyker LiAlH4 upp eller något liknande ... Jag vet inte hur jag ska ge dig råd där. Jag är ganska säker på att det är bra. dock. Vissa företag glider upp antar jag, eller har inte det tillsammans, mindre företag enligt min erfarenhet. De låter dig köpa något som vanligtvis betraktas som något som de bara säljer till företag eller inte skickar till en bostadsadress. Till exempel att köpa brometan kräver att du har en licens ganska mycket överallt där jag har varit online, men efter tillräckligt med sökning hittade jag en som inte kräver licens eller inte kategoriserade den som en dålig kem.... eller något. Jag köper det bara från dem en gång och jag köper inte i tillräckligt höga kvantiteter för att skrämma någon, så det är inte troligt att det blir ett problem (som 250-500 ml en gång). Men de tunga sakerna som DEA-listan 1-kemikalier, eller vad organisationen för ditt land är, glöm det..... du blir bra på att syntetisera din egen skit. Så när det gäller kemikalier, det är då du måste vara mer strategisk....
Jag är i en unik situation, jag har turen att ha en gammal skolkemikaliebutik i närheten. De säljer främst till högskolor och företag lokalt. De är inte riktigt för vanliga eftersom internet finns. Men jag har tillbringat några år där inne och de har lärt känna mig som bara en bakgård / amatör / hobbykemist, och jag var legitimt detta för ett tag.... Så när det var dags för mig att komma in i de roliga sakerna, förvärva måttligt svåra saker som natriumnitrit, natriumborhydrid och till och med kaliumpermanganat var det lätt, de var som "visst här går du, ha kul, vad gör du den här gången?" ** sätt in väl genomtänkt lögn och beskriv en reaktion som den skulle användas i någon dum högskolenivå som får dig att se ut som om du bara slösar bort din tid på något assinine ** .... Du kommer att hitta din väg.
ge också detta en läsning för några grunder. Det är från 90-talet men tillvägagångssättet är fortfarande tillräckligt liknande för att det fortfarande ska vara definitivt relevant.
h
ttps://alraziuni.edu.ye/uploads/pdf/Loompanics-The-Construction-And-Operation-Of-Clandestine-Drug-Laboratories.pdf