Question Hur skiljer man kokain från bensokain?

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Hej, vet någon hur man separerar kokain från bensokain? Jag börjar få slut på idéer, tack

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Vilka var dina idéer till att börja med? Varför är det här inte trivialt?

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Jag tänkte på att fritt basera kokainet med NaOH och värma lösningen till ungefär 90C så att de flesta skärmedel med lägre smältpunkter smälter och flyter ovanpå vattnet så att jag kan filtrera genom en buchner-tratt eller dekantera lösningen och kokainbasen separeras, för levamisol, lidokain, fenacetin etc. det borde lätt fungera eftersom smältpunkterna är ganska olika (för ämnen med högre smältpunkt skulle jag bara göra det omvänt), men smältpunkten för bensokain verkar lite för lik kokain för att göra det och jag kan inte hitta tillförlitliga uppgifter om de kemiska egenskaperna hos bensokain, en webbplats säger 0,4 mg / l, en säger 0,4 g / l, förutom den saknade informationen om de kemiska egenskaperna för basen, HCl, kokpunkter vid vakuum, atm ...

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Så... Det verkar som om ett bra sätt är att använda mycket kallt vatten. Kokain HCl har en löslighet på 2 g / ml av vissa webbplatser, bensokain = 2,4 mg / ml.
Jag skulle prova 2 ml / g kallt vatten och dekantera det från bensokainet som kommer att vara gunk som vilar på botten.
10 g kokain / 20 ml kunde bara innehålla 50 mg bensokain, och det är säkert eftersom det inte finns någon reaktion. Indunsta med en fläkt i skålen

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Jag vill verkligen veta vad han har gjort fram till nu och hur han bestämde sig för att göra det, för han har gjort mer komplexa saker än det här förut.

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Det är frågan, om kokain är HCl bensokain är så småningom HCl också så båda är vattenlösliga, om jag fri bas kokainet båda får freebased och har dålig löslighet i vatten.

View previous replies…

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Benzocaine HCl är fortfarande bara 2,85 mg/ml löslighet i vatten så i huvudsak förändras ingenting

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Tack, jag kunde inte hitta några uppgifter om det.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Om... kokain är HCl, så är bensokain så småningom HCl....too🤔. Baserat på vilken mekanism. Tro mig, neutralisering av lewis syra var det första jag övervägde, följt av syra ifikation. En "B / A-extraktion" lägger till ett par sköljningar till det och det skulle få ut några saker, men inte bensokain.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Det kan vara bra. Ibland gör man saker baserat på omfattande erfarenhet, och ibland gör man galna saker blint utan någon logisk anledning. Jag forskar livet ur mig.

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Jag förstår inte vad du säger, menar du mig med det där: "Ibland gör man saker baserat på omfattande erfarenhet, och ibland gör man tokiga saker blint utan logisk anledning"?

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Solutions
1
Reaction score
155
Ingen vet vad du gjorde eller vilka dina idéer var eller var de kom ifrån, så han menar inte dig.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Hela "olika smältpunkter och en Buchner-tratt" ;
A. Kan inte göras om du inte har en uppvärmd Buchner-tratt, så snart ett varmt lösningsmedel träffar tratten smälter det inte längre
B. Låter som en bra plan för att täppa till din tratt.
Den mest välundersökta metoden som saknar en B / A-extraktion är kloroform och hexan för att "defat x 3. Det är den beprövade metoden att ta bort levamisol utan att neutralisera HCl