Jag skannar darknet, här är resultatet

Darknet.Observer

Don't buy from me
Resident
Reaction score
10
Hej alla anons,

Jag var inte imponerad av det nuvarande tillståndet för darknets länkkataloger eftersom jag inte kunde hitta alla viktiga data på ett ställe.
Därför skapade jag darknet.observer där jag försöker ge dig den bästa översikten över det nuvarande tillståndet för det så kallade darknet.

http://s36ex53mi4m6chlwqg6zabu2gxtiwvgaphytsrboqknkphdkduxwg6yd.onion

funktioner:
- 300+ tor-tjänster skannas varje x timmar
- du kan bläddra och filtrera tjänster
- phishing-kontroll - verifiera spegelsidor
- automatiserad analys av /pgp.txt
- automatiserad analys av /mirrors.txt
- automatiserad analys av /canary.txt
- varningar för bedrägerier/betyg för anseende

här är några intressanta resultat:
- tjänster online: 316 (totalt 460 onion(v3)-speglar)
- varje tjänst har i genomsnitt 1,33 onion(v3)-speglar
- 41,5% använder java-skript
- 39,9% sätter en cookie utan att fråga
- 15,5% är OMG-observatörer/kompatibla (och endast 11 av 23 kanariefåglar är friska)
- 23,9% är butiker (och de flesta av dem är bedrägerier)
- 18,1% erbjuder hosting eller andra tjänster (många bedrägerier)
- 8,6% är forum
- 7,5% är marknader (flera säljare)
- 6,9% är länkkataloger
- 4,9% tillhör ransomware-grupper
- om vi hittade 12 darknet-sökmotorer (3,5%) och 11 nyhetssajter (3,2%)
- av alla webbplatser som accepterar betalningar: 95% accepterar Bitcoin och endast 35% accepterar Monero

Vad tycker du om det? Saknar du en tjänst eller är några uppgifter fel?
Vänligen låt mig veta.

Darknet.observatör

TheWaterman

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
50
Vi gjorde liknande arbete och alla kategorier var olika, men vi fann faktiskt att endast cirka 8-10% av alla som sålde något var legitima. CC-marknaderna var cirka 3% legitima exklusive avgiftsbaserade enheter som Brian's club. Det verkar finnas en kamp och de goda killarna torkas ut. Vi hade också mycket mindre av en god åsikt om Monero än du verkar ha. Det verkar finnas många droppar för Monero som är raka svarta droppar och de kunde inte bry sig mindre. De verkar också förutse utgifter omedelbart och är mycket överlägsna samma typ av person som använder andra kryptor.

Darknet.Observer

Don't buy from me
Resident
Reaction score
10
Jag älskar Monero på grund av tekniken - den är mycket överlägsen Bitcoin när det gäller anonymitet och jag förväntade mig att den skulle vara nummer ett på den djupa webben eftersom det är gränsen för anonymitetsteknik. Så jag blev verkligen förvånad över att se att den bara hade en tredjedel av Bitcoins acceptans.
För närvarande kontrollerar jag forumen för att märka misstänkta tjänster som bluff. Det ser verkligen ut som att de dåliga killarna dominerar scenen just nu.
OMG-överensstämmelse är också alldeles för låg. Är det så svårt att erbjuda en ordentlig /pgp.txt och en /canary.txt och kanske /mirrors.txt enligt definitionen i dark.fail/OMG? Det skulle göra interaktionen med dessa webbplatser mycket enklare.

Hela denna bransch behöver effektivisering, standardisering och ett tillförlitligt sätt att skilja mellan goda killar och bedragare.
Jag ser potential för blockchain-försäkringar etc.

TheWaterman

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
50
Ett av de största problemen som Monero har är att det finns några mycket skumma personer som är associerade med det. Människor som Ryan Havar och Daniel Evans har använt den för att göra sina olika brott och bedrägerier med Monero, så den förknippas av många med bedragare. Den fullständiga anonymiteten kan vara en dålig sak l
Gissa vad? Dessa människor sades vara involverade i att utveckla det också så möjligen lämnade de något som hjälper dem att stjäla det.

• Like
Reactions: vis

godfathe07

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ahh Vad kan vara ett sätt att skapa en katalog där alla riktiga människor stannar 0,0000 procent bedrägerier, men om skapade den katalogen där alla bedragare utsätts vara redo för en stor omfattande ddos, att bli hackad ger fortfarande svåra tider för bedragare de kommer att göra allt för att ta dig ner, huh pengar bara betyder något för dem se att tordex och tor full av bedrägerier annonser, människor är så att bara få pengar platsannonser människor blir lurade människor klagomål jag blev lurad från en av dina adv webbplatsägaren idgaf

dayz

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Reaction score
684
Deals
65
Det är så coolt dude!!!

Banksy

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Tack ska du ha.

Eftersom detta publicerades i darkne-marknadsavsnittet har jag dock några frågor.
Det finns många butiker som säljer presentkoder. Jag har sett en annan tråd om bedrägerier och dessa presentkoder nämndes också som bedrägerier.

Min fråga är: Har någon faktiskt testat detta?
Anledningen till att jag frågar är att jag har sett annars pålitliga marknadsplatser som också säljer guider för att generera presentkoder för vissa plattformar, samt sektioner inuti dessa marknadsplatser där presentkoder kan köpas.
Det är vettigt att använda dessa presentkodsbutiker för att lura människor. Men varför skulle marknadsplatser lägga till stöd för bedrägerier och vad är poängen med att sälja guider eller kodgeneratorer om det här inte är en riktig sak?
Jag försöker bara förstå det här. Och eventuellt gå med i mängden bluffoffer 🙄

En annan sak som jag har sett är att handla med hackade Paybal-konton som också har pengar på dem och når från 500-5000 per konto. Gifted pengar ... rieks också som bluff, men sågs också på en marknadswebbplats.

Så ... Måste jag anta en bluff varje gång jag ser ett sådant erbjudande, även om marknadsplatser hävdar att de inte tillåter bedrägerier på sina plattformar? Eller gör dessa säljare sig av med sina "skrot" som annars inte skulle vara värda att tvätta?
Kanske någon här faktiskt har testat något av detta, om inte bara av ren nyfikenhet. Jag skulle kunna använda några snabba pengar för att kickstarta något jag planerade på.

Last edited:

TheWaterman

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
50
Många av dessa forum och marknader som du talar om verkar vara en bikupa av aktivitet men är faktiskt bara där för att rippa dig. Allt som listas är en rip. Det bästa sättet att berätta är om de tillåter kommunikation med andra användare på webbplatsen. Liksom kortforum granskas dina meddelanden ofta innan de når den andra användaren. När de väl har lurat dig vill de inte att du varnar någon och det finns ingen gruppchatt så det enda sättet skulle vara meddelanden eller annonser. Båda granskas innan de godkänns.

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
254
Jag undrar hur många av dem som är legitima och inte bedrägerier eller nästan döda

ireshop

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Reaction score
37
Trevligt

Darknet.Observer

Don't buy from me
Resident
Reaction score
10
Jag var borta i över ett år på grund av orsaker utanför min kontroll.
Jag ber om ursäkt för att jag publicerade en webbplats och sedan försvann. Detta borde inte ha hänt.

Lyckligtvis har jag fortfarande kontroll över domänen darknet.observer och jag kunde till och med återskapa en tidig version av webbplatsens källkod från mitt långtidsförråd.

Jag arbetar på en bättre version av webbplatsen och jag kommer att komma tillbaka mycket starkare!

kpach

Don't buy from me
Resident
Reaction score
37
Du kan hitta @Darknet.Observers tidigare arbeten på archive.is onion ( archiveiya74codqgiixo33q62qlrqtkgmcitqx5u2oeqnmn5bpcbiyd.onion/s36ex53mi4m6chlwqg6zabu2gxtiwvgaphytsrboqknkphdkduxwg6yd.onion - JavaScript behövs)

Detta verktyg är mycket bra och du kan surfa utan att ha huvudvärk. Vi väntar på dig!

View previous replies…

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
254
Vad handlade darknet observer om? Jag älskar att hitta nya platser att kolla in

kpach

Don't buy from me
Resident
Reaction score
37
Webbplats med statistik, översikt över all arkiverad lök från vad darknet.observer kunde få fram, trust note (A,B,C,...),... mycket nyfiken på hans återkomst.

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
254
Ah, jag förstår. Förhoppningsvis kommer den igång igen!