- Reaction score
- 53
Första gången jag hade 3,5 g, och första gången jag hade 5,5-6 g, är mina potentiella fel att mitt pH inte var särskilt bra tror jag, kanske för lågt och min 4-MMC har inte varit särskilt vit efter filtrering, jag tror att det beror på att jag lät aceton och HCl-lösning med 4mmc i frysen, för några timmar senare var den vita mjölklösningen vit men med lite röd / orange, jag tror att jag gjorde ett fel i metyleringen också, jag tror att jag lät lösningen mer än 2 timmar, idk om det här är ett fel, oh och min lösning var inte varm, jag gör den på min vind och temperaturen är kall så .. Kanske är reaktionen inte tillräckligt varm för att få ett maximalt utbyte, jag kan värma lösningen i början för att starta reaktionen kanske?
Första gången jag satte 4-MMC / aceton / HCl i frysen under 8-10 timmar, var 4-MMC-stenen mycket mycket vit men aceton / HCl var den nedre delen eftersom jag inte blandade före fryssteget ...
Om någon kan hjälpa mig att öka avkastningen snälla? :'(
Första gången jag satte 4-MMC / aceton / HCl i frysen under 8-10 timmar, var 4-MMC-stenen mycket mycket vit men aceton / HCl var den nedre delen eftersom jag inte blandade före fryssteget ...
Om någon kan hjälpa mig att öka avkastningen snälla? :'(