Tack så mycket för ditt svar. Den slutliga produkten jag skjuter för skulle vara en liten bit morfin hcl som ska användas oralt eller nasalt ...
Så det gamla traditionella sättet med kalciumhydroxid och ammoniumklorid är förmodligen det mest effektiva och användarvänliga sättet att få nämnda morfin ...
Med det "recept" du skisserade, skulle det vara att säga skalbart så här:
1 g kalk i 10 g/ml vatten och 4 g opium?
Uppvärms denna blandning eller rörs den bara om tills allt är upplöst? Filtrera sedan denna blandning ...
Det är här jag är förvirrad ... så du tar den filtrerade lösningen, kokar upp (hur länge?) Och behandlar med ammoniumklorid ...
Jag förstår inte 3 delar vatten till 1 del opiumfilter. Tillsätt mer vatten till den ursprungliga filtrerade vätskan som har behandlats med kalciumhydroxid (kalk)? Och även när man fäller ut morfinet finns det en viss ph man bör skjuta för rite? eller kanske det är mer av ett förhållande sak? 3 delar vatten, 1 del opium, 1part ammoniumklorid?
Förlåt att jag fortsätter så länge!
Så då, efter att man har fällts ut fast morfinbas, tvättat den med vatten och torkat, hur konverterar man den till morfin hcl? Är det lösligt i en icke-polär sådan som xylen eller toluen, där man kan bubbla hcl-gas genom att erhålla hcl-formen?
Ok, det är det ... Ser fram emot ditt svar!