• Vítejte v české sekci fóra. Nezapomeňte, že zveřejňování kontaktů (jabber, telegram, signal a další) bude mít za následek trvalý ban! Pokud se rozhodnete něco koupit nebo prodat bez použití escrow a přijdete o peníze, nebudeme vám moci pomoci.

Brno Hur beställer jag?

shrekova.bazina

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Joined
Apr 17, 2024
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Hej, jag har länge velat beställa något från den här webbplatsen men jag har aldrig beställt något så jag vill fråga om du beställer under ditt riktiga namn och adress och jag vill fråga om det kan skickas till postkontoret för att hämtas eller i en låda
 

dnBQByvHb8Zkawbjpx

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 6, 2024
Messages
40
Reaction score
29
Points
18
Jag har bara gjort en handel här hittills och cirka 10 tillsammans på Torzon och Archetype. Alltid under mitt riktiga namn och adress, eftersom alla falska namn eller försök att använda den obebodda baracken bredvid bara komplicerar saker och ting och ökar misstänksamheten. Postboxen på postkontoret är ändå uppbackad av ett kontrakt där hyresvärden är identifierad, så det löser ingenting, såvida man inte öppnar den med falska dokument, men det är en mycket större operation. Men då är problemet att många återförsäljare vägrar att skicka postboxen.

I vissa större hyreshus finns det en möjlighet att boxarna är äldre och kanske till och med några trasiga. Där är det möjligt att reparera/byta ut en övergiven box och använda ett falskt namn utan att någon märker det. Men det är inte alla som har den möjligheten.
 

saytam1

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Joined
Dec 4, 2023
Messages
27
Reaction score
11
Points
3
Vissa säljare skickar via DPD. Där går det till ett falskt namn. Allt du behöver är ett telefonnummer, helst på kredit, så att kuriren kan ringa dig. Men säljare gillar inte att använda privata kurirföretag, det är riskabelt för dem. Den traditionella posten är mer anonym för dem.
Erfarna säljare vet dock hur man packar paket tillräckligt bra för att undvika upptäckt.
Hur som helst är det bästa sättet att beställa nationellt, naturligtvis, och inom EU om du inte kan göra på något annat sätt.
 
Top