Hej alla, jag är ny här. Kan någon av er erfarna dela med mig och andra som är intresserade av någon bra och effektiv metod för att producera denna efedrinprekursor hemma? Jag har bensaldehyd, jäst, melass och en hink för alkoholjäsning. Jag har samlat information under en tid, jag har översatt ett patent (US6271008) till mitt språk, liksom några andra studier, jag är nyfiken på den här processen, tyvärr är jag inte bekant med den här avancerade kemiska koden, jag gillar när kunskapen ges tydligt, och de flesta av dessa studier är skrivna på forskarnas språk, det är svårt att gräva i specifik, konsekvent information, och jag skulle inte vilja skruva upp någonting genom att göra något felaktigt, så jag ber att de som har erfarenhet av denna metod guidar mig som en förstående förälder i handen steg för steg. Jag tror att detta kan förenklas till instruktioner i en liknande stil (föredragen exempelmall):
För att erhålla 100 g fenylacetokarbinol (genom biotransformationsmetod) måste du
1) Tillsätt x milliliter/gram melass i en hink, tillsätt sedan (x) gram jäst
2) Efter 24 timmar, tillsätt (x) milliliter/gram bensaldehyd
etc.
Kan du hjälpa mig att komplettera denna instruktion på ett korrekt sätt så att den kan tjäna mig och andra som är intresserade av att producera l-PAC i framtiden? Eller har jag förbisett någon tråd som lätt kan vägleda mig till en lösning? Hjälp mig att förenkla denna gåta. Hälsningar!
För att erhålla 100 g fenylacetokarbinol (genom biotransformationsmetod) måste du
1) Tillsätt x milliliter/gram melass i en hink, tillsätt sedan (x) gram jäst
2) Efter 24 timmar, tillsätt (x) milliliter/gram bensaldehyd
etc.
Kan du hjälpa mig att komplettera denna instruktion på ett korrekt sätt så att den kan tjäna mig och andra som är intresserade av att producera l-PAC i framtiden? Eller har jag förbisett någon tråd som lätt kan vägleda mig till en lösning? Hjälp mig att förenkla denna gåta. Hälsningar!