- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 28
Jag läste syntesen av LSD till LSA och min engelska nivå är ett medium så jag förstod inte riktigt ett steg i syntesen
"Reaktionsblandningen släcks med koncentrerad ammoniumhydroxid (NH4OH) 100 ml 7,5 M. Skikten separeras, den vattenhaltiga fasen extraheras med 3x30 ml DCM. De organiska skikten kombineras och indunstas i en rotovap-maskin vid 35 °C under högt vakuum.
LSD-syntes från LSA-guide
Dyk djupt in i svårigheterna med LSD-syntes med denna detaljerade guide. Utforska vägar, mekanismer, organiska metoder och anmärkningsvärda figurer som Tim Scully i LSD-produktionens historia. Förstå syntesen från ergotamin till slutprodukten och mycket mer
bbgate.com
"Reaktionsblandningen släcks med koncentrerad ammoniumhydroxid (NH4OH) 100 ml 7,5 M. Skikten separeras, den vattenhaltiga fasen extraheras med 3x30 ml DCM. De organiska skikten kombineras och indunstas i en rotovap-maskin vid 35 °C under högt vakuum.
Återstoden löses i natriumbikarbonat (kall mättad aq-lösning) NaHCO3 40 ml och extraheras med 3x20 ml EtOAc. Organiska skikt kombineras och tvättas med avjoniserat H2O, saltlösning och torkas över MgSO4. Lösningen filtreras och indunstas i en rotovap-maskin vid 40 °C under vakuum till en konstant vikt. Utbytet är 3,13 g före kromatografisk rening (valfritt), 93% renhet."
Efter indunstningen, vilken ballong ska jag använda? A eller G?
Efter indunstningen, vilken ballong ska jag använda? A eller G?