Eftersom det råkar vara relevant för den nuvarande utvecklingen av inlägget, hur kommer det sig att mda hcl inte har samma hydroskopiska egenskaper som amp hcl?
När det gäller reduktionen har jag undrat stor tid om detta själv ... om det verkligen fungerar som direkt reducerare av respektive nitrop, skulle nabh4 / cupric långt ifrån vara den hemliga vägen. tillgänglighet LiAlH är begränsad och kostnad eller med amalgam har du kvicksilver att strida mot, varför riskera det om du inte behöver.
Jag tycker också att sulfat vad som helst suger personligen och svagare än respektive hcl-salt. Var är någon som verkligen vet vad de pratar om hur får vi den stabila amp hcl, Inga goo pölar
@InLikeFlynn hypotetiskt Öva den hcl-generationen gör dig själv en anständig apparat ex dropptratt, ett hålpropp, filterkolv, ptfe-slang från nippeln, i linje med torkröret glasrörsspets och kläm fast den på stativet. Utan ytterligare torkning skulle jag gå med droppande svavelsyra på vattenhaltig hcl och nacl våt slushkonsistens. Och gör några torrkörningar innan du försöker på den dyrbara hypotetiska fb du arbetade för
alternativt, titrera med vattenhaltig Hcl 37% tror jag faktiskt är det bästa men tar mer skicklighet. hypotetiskt måste du exakt lägga till x mängd syra ner 6 till 5,8 trick är i tillägget det läggs bara till en gång och lämnas till xtal utan störning